Colapinto zklamal
Po poradě otočil rétoriku o 180 stupňů.
Tým Alpine se v poslední době netěší velkému zájmu. Zvykli jsme si na myšlenku, že od příštího roku to už nebude tovární tým, personální změny ustaly, ale stejně se ustálilo i místo tohoto týmu na posledním místě tabulek. V Poháru konstruktérů je poslední s 20 body, přičemž od Haasu ho dělí 28 bodů. Ve VC USA, nebo spíše po ní, se mu však podařilo zaujmout nekompromisně negativním postojem k počínání jeho jezdce, Franca Colapinta.
Argentinec v závěrečné fázi závodu dohnal týmového kolegu, Pierra Gaslyho, přičemž zezadu se na nich dotahoval Gabriel Bortoleto ze Sauberu. Colapinto dostal pokyn nepředjíždět. Možná kvůli šetření paliva, možná aby si s Gaslym vyzkoušeli, jaké je to v tandemu využívat DRS vláček k obraně před soupeřem, možná to byl test týmovosti posuzovaného nováčka. Colapinto však nedbal na týmovou strategii a prostě týmového kolegu předjel. A za chvíli pomalého Gaslyho předjel také Bortoleto.
„V posledním stintu jsem byl o něco rychlejší než Pierre a Bortoleto byl opravdu blízko. Dupal na to a byl mnohem rychlejší než my," řekl mladík po skončení závodu. „Pierre jel opravdu pomalu, nedalo se s tím nic dělat. Myslím, že jsem udělal dobře, že jsem ho předjel, abychom nebyli předjeti oba."
Alpine byl ze svého jezdce neskrývaně zklamán.
„S Pierrem jsme udělali výměnu pneumatik za měkké o něco dříve, než byl plán, protože jsme se potřebovali vyhnout undercutu. Připočítejte k tomu pomalou zastávku," řekl výkonný ředitel Alpinu, Steve Nielsen. „Franco dokázal natáhnout jeho stint na středně tvrdých pneumatikách natolik, že to udělalo rozdíl a v závěru Pierra dohnal. Dali jsme jezdcům pokyn zachovat pozice, nakolik jsme potřebovali dělat management paliva a další věci. V našem týmu má každá instrukce daná boxovou zídkou konečnou platnost a jsme zklamáni, že dnes tomu tak nebylo, takže se na to podíváme a budeme to interně řešit.“
A dnes už Colapinto zpívá jinou písničku. Tedy, pokud věříme citaci na oficiální týmové stránce zveřejněné před VC Mexika.
„Situace z minulé neděle byla interně prodiskutována a je jasné, že instrukce týmu musí být respektovány bez ohledu na okolnosti. Jsme v tom spolu a všichni pracujeme na dosažení stejného cíle zlepšovat se každým dnem a každým závodním víkendem."
Colapintovi bylo jasně vysvětleno, že takhle to dál nepůjde. Foto: Alpine
Zájem médií nebyl zas tak velký, protože tři jezdci v závěru závodu bojovali o šestnácté místo. Alpine však věří, podobně jako Sauber nebo Aston Martin, že příští rok velká změna technických pravidel vystřelí konkurenceschopnost jeho vozu vpřed, proto potřebuje být připraven po sportovní stránce. A tudíž bere vážně i chyby, které se staly daleko za bodovanými pozicemi.
Koření případu dodává fakt, že opomeneme-li týmy Red Bullu a jeho mladé jezdce je Colapintova sedačka jediná volná pro všechny zbylé zájemce o místo na startu sezony 2026. Z tohoto úhlu pohledu bylo Colapintovo počínání v boji o 16. místo krátkozraké a může se mu vymstít.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Alpine

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

24.10. 2025