Strategickou bitvu v Kataru nečekejme
Ale fyzicky může být zničující.
Šetření pneumatik není v nabídce. Tedy tak to alespoň před víkendem viděli jezdci. Ještě je trochu možné, že situace s pneumatikami bude opravdu špatná a dobrá bude i třízastávková strategie. Jednozastávková nebude, jelikož Pirelli s podporou FIA, F1 i samotných týmů, určila maximální životnost pneumatik na 25 kol a závod bude mít 57 kol. Co v takovém případě zbývá? Jet naplno!
„Myslím, že všichni pojedou tak nějak stejnou strategii, protože nikdo nebude chtít riskovat safety-car. Pokud vyjede safety-car a vy jste zrovna přezuli, tak máte problém, protože ostatní dostanou výhodu," míní Franco Colapinto. „Samozřejmě to bude fyzicky náročnější. Celou dobu pojedeme naplno. A 56 (ve skutečnosti 57, pozn. red.) kol Kataru naplno je opravdu hodně. Už se na to těším."
„Podle mě je závod nejlepší, když funguje více než jedna strategie,“ řekl Carlos Sainz. „Jedna nebo dvě zastávky, dvě nebo tři zastávky, na tom nezáleží. Ale není dobré, když to musí být dvě zastávky. Když mají všichni stejně staré pneumatiky ze stejné směsi, těžko něco vymyslet. Podle mě by se mělo najít takové řešení, které podpoří pestrost strategií, ne povinně stejná strategie. Ale řekl bych, že tady je to pouze z důvodu spolehlivosti. Uvidíme.“
Připomeňme, že před dvěma lety byla situace horší. Pirelli tehdy stanovilo životnost na 18 kol, takže kdo dojel až do cíle, musel použít čtyři sady pneumatik. Zítřejší sprint bude mít 19 kol, takže výměně pneumatik se jezdci vyhnou.
Může být závodění divácky atraktivní bez strategických her? Sainz si to nemyslí. Foto: Williams
Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Alpine

Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas
Ve druhém tréninku v Las Vegas byl nejrychlejší Lando Norris z McLarenu

28.11. 2025