Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Střípky z Indianapolis

Střípky z Indianapolis

Vážně i nevážně

Rahal-Lettermann Racing, poslední z velkých týmů, který ještě nasazuje vozy Panoz, možná přejde na vozy Dallara ještě před samotným závodem. Všichni jezdci týmu si během prvního týdne tréninků stěžovali na špatnou stabilitu zádě vozu při vysokých rychlostech při jízdě po krátkých rovinkách mezi zatáčkami 1 - 2 a 3 - 4. Týmu se zatím vůbec nedaří najít optimální mechanický grip a fakt, že Jeff Simmons i Buddy Rice již havarovali, také něčemu napovídá. Přitom ještě před dvěma lety byly Panozy vozy, o kterých se tvrdilo, že lépe vyhovují právě oválu v Indy. Rahal má první tři Dallary obdržet již dnes.

Majitel závodního komplexu v Indianapolis, zakladatel a šéf Indy Racing League, Tony George byl dnes vykázán z Gasoline Alley jedním z pořadatelů, protože se nemohl prokázat patřičnou průkazkou (Gasoline Alley je technicky vzato krátká komunikace uvnitř komplexu v Indy, kterou musí projet všechny vozy, aby se dostaly z garáží na trať a zpět, jinak se jedná o místo, kde je v době závodu jedno z míst s největší hustotou výskytu amerických celebrit na území USA). Pořadatel byl buďto krátkozraký, nebo se rozhodl dělat svou práci skutečně odpovědně. Zlé jazyky však tvrdí, že to byl zapřisáhlý příznivec série CART/Champ Cars. Zdroje z Indy neuvádějí, zda ještě vykonává svou funkci.

Kevin Kalkhoven se včera sešel v budově ředitelství závodu s Tony Georgem. O možném spojení obou sérií si již měsíc šeptají i vrabci na střeše, k velkému oznámení by prý mohlo dojít právě před závodem Indy 500. "Zaručené" zprávy týkající se složení společného kalendáře, používané techniky atd., které občas uniknou k médiím jsou však natolik protichůdné, že bude nutné počkat si na oficiální prohlášení, bude-li vůbec jaké.

V Indianapolis bylo dnes dosaženo nového traťového rekordu. Na elektronické výsledkové tabuli se u Eda Carpentera objevila na dlouhou dobu výsledná průměrná rychlost na jedno kolo 1237 mil za hodinu. Jak se mu podařilo udržet vůz na trati a ještě čtyřikrát zatočit doleva je záhadou. Traduje se, že v devadesátých letech se mechanici nejmenovaného týmu z konce výsledkové listiny pobavili na účet soupeřů během tréninku následujícím způsobem. Odmontovali z vozu stojícího bez kol v garáži transpondér systému pro měření času a postavili se s ním na cílovou rovinku k detekčnímu zařízení. První máchl rukou s transpondérem kolem snímače, druhý odměřil na stopkách 39 sekund a pak máchli transpondérem ještě jednou. Jejich vůz se okamžitě ocitl na čele výsledkové tabulky a soupeři si nějakou dobu měli čím lámat hlavu. Věřte, nevěřte.

A na závěr ještě předpověď počasí pro oblast Indianapolis z dnešního rána:

12.května - dešťové přeháňky, silný vítr

13.května - dešťové přeháňky

14.května - dešťové přeháňky

15.května - dešťové přeháňky

16.května - dešťové přeháňky

17.května - oblačno

18.května - bouřky, silný vítr

Fanoušek Indy musí být letos rozhodně optimistou.