Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Kontrole trakce opět hrozí zákaz

Kontrole trakce opět hrozí zákaz

Paul Stoddart plánuje zrušit jeji podporu.

Šéf Minardi Paul Stoddart již podruhé hrozí, že ostatní týmy nebudou moci počítat s jeho hlasem pro udržení kontroly trakce ve formuli 1. Je to již podruhé od Grand Prix Kanady v loňském roce.

S launch control, která zajišťuje ideální starty do závodu, a plně automatickými převodovkami měla být zakázána i kontrola trakce, ale FIA se s týmy v dubnu loňského roku dohodla, že zruší jen první dvě elektronické pomůcky.

Nicméně kontrola trakce je povolena na dobu neurčitou s tím, že velké automobilky budou menším týmům dodávat motory za cenu kolem 10 mil. $ za rok. Ochotu k tomu zatím vyjádřil pouze Mercedes, ostatní (Ferrari, Toyota, BMW, Renault a Ford) nejsou připraveni.

Stoddart proto hodlá upustit od své podpory kontroly trakce, což znamená (vzhledem k tomu, že by neměla podporu všech týmů), že by byla zakázána.

"Pokud nebudou tyto sliby splněny, upustím od své podpory kontroly trakce, což může představit veliké problémy," řekl Paul Stoddart.

"Šéf McLarenu Ron Dennis mi prozradil, že by to týmy stálo desítky miliónů dolarů zanést změny za účelem zákazu kontroly trakce. Hlasoval jsem pro ni, protože jsem věřil ve sliby automobilek, že by nám pomohly snížit účty za motory. Ale vypadá to, že mají krátkou paměť. A takhle to v byznysu nechodí.

Nestojím o černoty a kontroverzní situace ve sportu, ale nehrajou fér. Pokud budeme muset platit za motory extrémní částky, nebudeme moci investovat do vývoje auta."

Paul Stoddart bude přítomen na páteční tiskové konferenci v rámci Grand Prix Austrálie. Spolu s ním tam bude Flavio Briatore, Eddie Jordan, Peter Sauber a David Richards.