Bourdais si pohrál se soupeři jako kočka s myší
San Jose Grand Prix - 1.kvalifikace
Nekorunovaný král San José Grand Prix Sebastien Bourdais si včera během kvalifikace pohrál se svými soupeři jako kočka s myší. Když do konce kvalifikace zbývala jen jediná minuta, měl už na svém kontě odjeto třináct kol z maximálně možných patnácti a byl na sedmnáctém místě žebříčku časů. O vedení se přetahovali Will Power a Justin Wilson a zdálo se, že Seb má tentokráte příliš problémů, než aby mohl do boje o start z první řady zasáhnout. Pak absolvoval své čtrnácté kolo a vše se od základů změnilo, nebo chcete-li naopak vrátilo do starých kolejí.
Na trať vyrazili jako první Tracy, Clarke a Rahal. Bylo to celkem logické, neboť Tracy a Rahal své vozy lehce poškodili během tréninků a týmy musely zkontrolovat co nejdříve nastavení vozů po opravách. Pak se však téměř na deset minut trať vylidnila. Klid vystřídala v desáté minutě horečná činnost a rázem bylo v kaňonech San José plno. A zatímco na čele se rozpoutal souboj Powera s Wilsonem, na opačném konci tabulky dlouho figuroval úřadující šampión. Na čelo šel z favoritů na konci desáté minuty Power, ale jen o minutu později ho prvním časem kratším než 50 sekund sesadil Wilson. O další dvě minuty později Power kontroval a znovu získal vedení.
Bourdais mezitím navštívil únikový prostor v zatáčce č.1, který ale ostatně byl včera velmi vyhledávanou destinací. Klíčem k nejrychlejšímu času v San José je najití co nejpozdějšího bodu k zahájení brzdného manévru a tak piloti hledali a často nacházeli záchranu v únikových prostorech. A v zatáčce č. 1 se včera vystřídalo snad celé startovní pole.
Sedmnáctá minuta přinesla Rahalovi lehký kontakt se zdí, který nicméně znamenal konec jeho kvalifikačních nadějí. S ohnutým závěsem žádnou parádu neuděláš a hlavně rychlý čas nezajedeš. Zato Justin Wilson se znovu rozjel ke skvělému kolu a časem 49,747 sekundy se vrátil do vedení. Pak nastalo na trati opět téměř ticho, neboť většina jezdců ukončila svůj první kvalifikační stint a zajela do boxů pro nové pneumatiky.
Posledních šest minut pak přineslo nejen "dopravní zácpu" na trati, ve které jezdci zoufale hledali prostor pro své nejrychlejší kolo, ale i nové výlety do únikových prostor a v zatáčce č. 1 skončil Wilson i Tracy. Wilson přerušil dva pokusy o rychlé kolo a lépe se nevedlo ani Powerovi. Doslova v poslední minutě ale všechny přítomné šokoval Bourdais, který se jediným kolem katapultoval z poslední pozice žebříčku na první. Téměř to samé se ale povedlo i Bruno Junqueirovi, který se dostal až na čtvrtou příčku.
Bourdais si tak na poslední chvíli zajistil další mistrovský bod a především jistotu startu do závodu z první řady.
|
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
|
1. |
Newman/Haas/Lanigan Racing |
49.509 | |
|
2. |
RSports Racing |
49.747 | |
|
3. |
Team Australia |
49.822 | |
|
4. |
Dale Coyne Racing |
49.852 | |
|
5. |
RSports Racing |
49.852 | |
|
6. |
Minardi Team USA |
49.918 | |
|
7. |
Forsythe Racing |
49.936 | |
|
8. |
Team Australia |
49.944 | |
|
9. |
PKV Racing |
49.981 | |
|
10. |
Minardi Team USA |
50.029 | |
|
11. |
Forsythe Racing |
50.079 | |
|
12. |
Conquest Racing |
50.110 | |
|
13. |
Newman/Haas/Lanigan Racing |
50.217 | |
|
14. |
Pacific Coast Motorsports |
50.318 | |
|
15. |
Dale Coyne Racing |
50.531 | |
|
16. |
Pacific Coast Motorsports |
50.606 | |
|
17. |
PKV Racing |
50.631 |
Všechny časy neoficiální

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

28.07. 2007