Doornbos si dojel v San José pro druhé vítězství v CCWS
San Jose Grand Prix - výsledky závodu
Robert Doornbos sice včera zahájil závod v San José havárií v prvním kole, ale zakončil ho vítězstvím, již druhým ve své krátké kariéře v Champ Cars. Umožnila ho nejen skvělá strategie zvolená týmem Minardi, ale i trocha štěstí a především Doornbosovo řidičské umění. O vítězství však musel tvrdě bojovat s Neelem Janim a Oriolem Serviou, kteří nakonec v cíli obsadili druhé a třetí místo. Držitel pole position Justin Wilson dojel po kolizi s Danem Clarkem se ztrátou dvaceti kol.
San Jose Grand Prix
107 kol - 154,401 mil
27°C - slunečno
5 žlutých fází - celkem 22 kol
nejrychlejší kolo: Justin Wilson - 49,584 sekundy v 35. kole
Závod byl znovu odstartován pevným startem, který se tentokráte povedl všem. Vlásenkou na konci startovní rovinky se kupodivu čelo protáhlo bez problémů a na první pozici se nakrátko dostal Sebastien Bourdais. Jeho drobná chyba v druhé zatáčce však umožnila Justinu Wilsonovi vrátit se zpět na první pozici. Tlačenice ve vlásence se však přece jen neobešla bez obětí. Robert Doornbos nedobrzdil za Janem Heylenem a oba museli s poškozenými vozy do boxů. Následkem jejich kolize byla i první žlutá fáze, která pravděpodobně podstatně ovlivnila průběh a výsledek závodu. Těsně před restartem totiž Dan Clarke jedoucí na druhé pozici najel do Justina Wilsona a poškodil mu závěs zadního kola. Wilson pak ztratil dvacet kol opravou vozu v boxech a na trať se vrátil s jediným úmyslem, zajet alespoń nejrychlejší kolo závodu a získat tak jeden bod do celkového hodnocení.

Skrumáž v první zatáčce, Doornbos si právě vyskakuje na Jana Heylena
Dan Clarke se vrátil podstatně dříve, ale jen proto, aby tentokráte trefil Katherine Legge. Její vůz sice kontakt s Clarkem přežil, ale rozhozená geometrie kol přispěla o několik kol později k havárii Kat ve druhé zatáčce. Nová žlutá fáze však umožnila týmu Minardi USA připravit Robertu Doornbosovi alternativní palivovou strategii, která jej vrátila zpátky do hry o vítězství.
Po restartu se na čele usadila dvojice Oriol Servia a Neel Jani, která pak spolu bojovala po celý zbytek závodu a několikrát si vyměnila pozice. Poprvé to bylo ve 34. kole, kdy se do čela dostal Jani. Po zastávkách v boxech si to oba rozdali ve vlásence hned několikrát, až byl nakonec Servia úspěšnější. Jejich férové souboje byly včera bezesporu ozdobou závodu a daly nakrátko vzpomenout na slavné doby série CART. Ale zatímco všichni sledovali s napětím boj o vedení, Robert Doornbos s lehkým vozem zajížděl velmi rychlé časy a po zastávce v depu pro palivo se náhle vynořil na třetím místě.

Oriol Servia odjel skvělý závod a už po několikráté zcela zastínil Paula Tracyho
Další žlutá v 76. kole, která byla způsobena potížemi Alexe Figgeho pak zahnala celé pole do boxů pro poslední dávku paliva a tým Minardi skvělou zastávkou katapultoval Doornbose do vedení. Při restartu ještě zaútočil Jani a dostal se do vedení, ale jeho alternativní "červené" pneumatiky Bridgestone nevydržely v dobré formě až do konce závodu. Doornbosovi neušly vzrůstající Janiho problémy a nakonec Švýcara překonal v zatáčce č.1.
Janimu se alespoń podařilo odolat vzrůstajícímu tlaku Oriola Servii a uhájit druhé místo. Will Power dojel čtvrtý před Sebastienem Bourdaisem, jehož vůz byl včera na trati poněkud nepokojný a nedal Sebovi šanci výrazněji zasáhnout do boje o čelo.

Robert Doornbos sprchuje vedení týmu
Skvělý závod odjel i Jan Heylen. Po počátečních problémech způsobených kolizí s Doornbosem se propracovával neustále polem vozů vpřed a byl jedním z pilotů, kteří dokázali na úzké trati pravidelně předjíždět své kolegy.
Další problémy potkaly Paula Tracyho, který po dobrém úvodu závodu skončil v jeho druhé polovině na trati bez paliva následkem potíží v komunikaci s boxy. Ať už potíže v komunikaci způsobilo cokoliv, následná ostrá výměna názorů mezi Tracym a manažerem týmu Neilem Micklewrightem byla slyšet velmi dobře.
Na čele celkového průběžného pořadí série je před dalším závodem na Road America Sebastien Bourdais s náskokem deseti bodů na Roberta Doornbose.
|
p. |
Jezdec | Tým |
Čas |
|
1. |
Minardi Team USA |
1:45:07.617 | |
|
2. |
PKV Racing |
6.145 | |
|
3. |
Forsythe Racing |
6.905 | |
|
4. |
Team Australia |
7.488 | |
|
5. |
Newman/Haas/Lanigan Racing |
8.034 | |
|
6. |
Newman/Haas/Lanigan Racing |
9.600 | |
|
7. |
Dale Coyne Racing |
13.951 | |
|
8. |
PKV Racing |
19.238 | |
|
9. |
Conquest Racing |
28.532 | |
|
10. |
Team Australia |
48.429 | |
|
11. |
Forsythe Racing |
2 kola | |
|
12. |
Pacific Coast Motorsports |
3 kola | |
|
13. |
RSports Racing |
20 kol | |
|
14. |
Pacific Coast Motorsports |
havárie | |
|
15. |
RSports Racing |
porucha | |
|
16. |
Dale Coyne Racing |
havárie | |
|
17. |
Minardi Team USA |
havárie |
Všechny časy neoficiální

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

30.07. 2007