Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Glosa Heikkiho Kovalainena - GP Maďarska

Glosa Heikkiho Kovalainena - GP Maďarska

Průběh závodu očima jezdce týmu ING Renault F1.

Zdravím všechny,
 
to byl víkend! Opět jsme do toho dali vše, co bylo v našich silách, od začátku tréninku až do konce závodu a naše úsilí bylo odměněno osmým místem. A tak jsem měl dnes večer smíšené pocity. Na jednu stranu jsem rád, že jsme bodovali poté, co jsme odstartovali z jedenáctého místa na startovním roštu a to na okruhu, kde je předjíždění považováno za nemožné. Na druhé straně vypadal stav vozidla povzbudivěji než na Nürburgringu a mohli bychom získat více bodů, kdyby se nám v kvalifikaci lépe dařilo.
 
ING Renault F1 bodoval na okruhu, kde je předjíždění považováno za nemožné
 
V pátek to šlo dobře a celý tým byl optimistický. S autem jsem se cítil spokojený a v průběhu dne jsem zlepšoval své časy. Samozřejmě je v pátek vždy těžké mít přesnou představu o skutečné úrovni výkonnosti, protože týmy mají rozdílný program. Jedna věc ale byla jistá: v sobotu ráno jsem si přál mnohem méně změn než v předchozích závodech. Na konci dne jsem měl druhý nejrychlejší čas, ale věděl jsem, že musím zůstat nohama na zemi. Na začátku druhé jízdy jsme jeli s malou zásobou paliva, což vysvětlovalo moje velmi rychlé kolo. Pak jsme se vrátili k našemu závodnímu programu. Bylo to to nejlepší, co jsme mohli udělat, vzhledem k nastavení vozu pro maďarskou dráhu.
 
Naneštěstí nás v sobotu čekalo pár nepříjemných překvapení. Ranní volný trénink mi umožnil provést finální nastavení a na začátku kvalifikace jsem cítil velký optimismus. A nespletl jsem se! V první části kvalifikace jsem byl druhý nejrychlejší hned za Alonsem. Pak ale opravdu nevím, co se stalo. Do druhé části kvalifikace jsme odstartovali s měkkou směsí pneumatik a posléze jsme se rozhodli končit na směsi tvrdé, neboť s ní byly během naší přípravy lepší výsledky. Naneštěstí se vůz choval jinak; ztrácel ovladatelnost. Mezery jsou na Hungaroringu tak malé, že jsem se nedokázal dostat do první desítky. Skončil jsem dvanáctý a poté jsem postoupil o jedno místo vpřed, protože Fisi byl penalizován. Rozladilo mě to, ale zůstával jsem optimistický. V Kanadě jsem ukázal, co dovedu, když jsem skočil čtvrtý po startu z 22. místa na roštu. V neděli se toho může hodně změnit a já byl připraven chopit se i té nejmenší příležitosti.
 
Myslím, že ING Renault F1 tým přijal pro závod správnou strategii
 
Myslím, že tým přijal pro závod správnou strategii. Odstartoval jsem na měkké směsi, což nebyl případ našich soupeřů, protože ti opotřebovali tento typ pneumatik příliš rychle. I po mé druhé zastávce v boxech jsem se rozhodl zůstat na stejných gumách a byl jsem na devátém místě, když Mark Webber zajel do boxů potřetí. Předjel jsem ho a dostal se mezi bodované. Byl to dlouhý závod a bylo velmi důležité neudělat žádnou chybu.
 
Bod je málo, aby nás to uspokojil, ale je to drobné ocenění za veškerou práci, kterou tým v neděli odpoledne odvedl. Až do konce měsíce nebudeme provádět žádné testování, ale budeme ze všech sil pokračovat v přípravě na Velkou cenu Turecka. Tým pracuje opravdu tvrdě – to mi můžete věřit – a jsem přesvědčen, že se nám vynaložené úsilí do konce sezóny vyplatí.
 
Heikki
 
Opět jsme do závodu dali vše, co bylo v našich silách