Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Rozhovor s Ronem Dennisem a Martinem Whitmarshem

Rozhovor s Ronem Dennisem a Martinem Whitmarshem

Představitelé McLarenu (ne)komentují rozhodnutí Světové rady.

Rozhovor se šéfem a spolumajitelem týmu McLarenu Ronem Dennisem a výkonným ředitelem Martinem Whitmashem se uskutečnil v Paříži po skončení zasedání Světové rady motoristického sportu v čase, kdy ještě nebyly zveřejněny závěry Mezinárodní automobilové federace (FIA).

Cítíte se být jediným týmem, který v této záležitosti zasluhoval trest?

Whitmarsh: „My především nevěříme, že bychom mohli být takto potrestáni. Myslím si, že bychom se měli soustředit na tuto situaci a ne co se děje s jinými týmy.“

Myslíte si, že se postoj prezidenta FIA Maxe Mosleyho od červencového zasedání Světové rady motoristického sportu změnil?

Dennis: „Tohle nebudu komentovat.“

Co bylo tím novým důkazem, který byl dnes na zasedání předložen?

Dennis: „Dnešním důkazem byla hlavně e-mailová komunikace mezi našimi piloty a v jednom případě také s Mikem Coughlanem.“

Whitmarsh: „Jak jsme již dříve řekli, jednalo se o několik e-mailů a jezdci výslovně řekli, že do týmu nepřinesli žádná důvěrná data.“

Dennis: „A navíc tým o této komunikaci vůbec nevěděl.“

Jak je trest pro McLaren finančně náročný?

Dennis: „Za prvé, hodně. Dostaneme ale peníze od FOMu za dosud získané body. Pokud pokutu skutečně přijmeme, bude tak zhruba jen poloviční.“

„Přečtete-li si naše účty, uvidíte, že máme roční obrat zhruba 450-500 miliónů USD a jsme bez dluhů, takže jsme zřejmě velmi silná společnost s neobyčejným růstem.“

„Norberta Hauga (viceprezident Mercedes-Benz Motorsportu) jsem se spíš žertem zeptal, jestli by tu pokutu z poloviny nezaplatil, ale k nějakému závěru tohoto rozhovoru jsme nedospěli.“

Přimělo vás dnešní rozhodnutí uvažovat o vaší vlastní budoucnosti?

Dennis: „Pokud jde o mne, moje budoucnost byla vždy jasná. Jsem této firmě velmi oddaný, jsem nadšený motoristickým sportem a vůbec nemám v plánu odejít.“

„Firmu jsem svěřil Martinovi, stal se mým nástupcem a tohle rozhodnutí, jakoliv dávno bylo učiněno, neovlivní dnešní jednání nebo jakékoliv další letošní záležitosti.“

Jak to ovlivní budoucnost vašich pilotů?

Dennis: „S oběma jezdci jsme uzavřeli několikaleté smlouvy a o jejich změně nemůže být řeč.“

„Máme dva z nejlepších jezdců na světě a z nášeho cíle vyhrávat závody nijak neslevujeme. Vyhrávat závody, pro tohle žijeme.“

„Pokud by se tyto smlouvy měly nějak měnit, půjde o oboustrannou dohodu.“

Nemáte pocit, že FIA při těchto rozhodnutí používá dvojí metr?

Dennis: „Závěry FIA nebudu nijak jinak komentovat, až na fakt, že se na jejích závěrech rozhodně neshodneme.“

„Dokud ale nemáme od FIA všechny podrobnosti, nemohu k tomu zaujmout stanovisko.“

„Vydali prohlášení ohledně trestů, ale už neřekli, co je k tomu vedlo a bylo by zcela nepatřičné, abych to bez těchto závěrů komentoval.“