Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Kimi Räikkönen doufá, že ukončí černou sérii

Kimi Räikkönen doufá, že ukončí černou sérii

Fin získal ve čtyřech závodech jediný bod.

Grand Prix Španělska vede tak trochu kočovný život. Předtím, než zakotvila na okruhu Circuit de Catalunya nedaleko Barcelony, se v padesátých letech jela dvakrát v Pedralbes. Poté závod opustil kalendář na více než dekádu, aby se v roce 1964 jel na předměstí Madridu v Jaramě. Hned následující rok se již jelo v Montjuich parku v centru Barcelony. Tyto dva okruhy se střídaly až do roku 1975, kdy se v Montjuich udála vážná nehoda. GP Španělska se však dokázala do kalendáře formule 1 vrátit v roce 1981, kdy se jelo opět v Jaramě. Sezóna 1986 znamenala přesun na okruh Jerez de la Frontera a v roce 1991 formule 1 konečně zakotvila na okruhu Circuit de Catalunya.
 
Pilot McLarenu Mika Häkkinen zde v roce 1998 získal první startovní pozici, nejrychlejší kolo a rovněž vítězství. těsně druhý tehdy dojel jeho stájový kolega David Coulthard. V roce 1999 získal McLaren v Barceloně podruhé v řadě první i druhé místo. Vítězem byl opět Mika Häkkinen, následován Davidem Coulthardem. O rok později se pilotům McLarenu podařilo tento výsledek zopakovat.
 
Rok 2001 byl zejména pro Miku Häkkinena velkým zklamáním. Fin byl nucen odstoupit v posledním kole z prvního místa kvůli problémům se spojkou. Coulthard dojel v závodě plným incidentů pátý. Sezóna 2002 přinesla Davidovi třetí místo, zatímco jeho nový stájový kolega Kimi Räikkönen odstoupil kvůli selhání zadního křídla. Ani minulý rok se McLarenu ve Španělsku příliš nedařilo, když oba vozy ze závodu odstoupily.
 
Kimi doufá, že si letos vybral již veškerou smůlu a že mu španělský okruh bude nakloněn.
 
"Navzdory tomu, že jsem v San Marinu dojel poprvé na bodech, máme, pokud chceme patřit k nejlepším, stále co zlepšovat. Bude to chvíli trvat, ale všichni pro to dělají maximum. Barcelona je okruhem, kde týmy během roku testují nejvíce. To napomáhá s nastavením pro závod během volných tréninků."
 
"Circuit de Catalunya je z pohledu jezdce zajímavým okruhem a jedním z těch, které mám rád, protože je zde široké spektrum zatáček na levou i pravou stranu, táhlé i úzké oblouky a velmi rychlá rovinka, kde budeme dosahovat rychlostí okolo 310 km/h. Okruh je náročný na fyzičku, protože při průjezdu rychlými zatáčkami na Vás působí značné síly."