Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Vyjádření Renaultu před slyšením

Vyjádření Renaultu před slyšením

Získané informace nebyly zneužity.

Poté, co byli představitelé týmu Renault předvoláni před Světovou radu motorsportu tým doufá, že bude celá situace objasněna.

6. listopadu 2007 vyšlo najevo, že si jeho inženýr (Phil Mackereth), jenž přišel od McLarenu loni v listopadu, s sebou přinesl informace patřící stáji z Wokingu. Tyto informace, uchovávané na disketách, obsahovaly kopie některých nákresů a tabulek s technickými daty.

Ty byly na žádost Mackeretha nahrány do jeho osobní složky v systému souborů týmu Renault. Bylo tak učiněno bez vědomí vedení Renaultu. Jakmile se situace dostala až k technickému vedení týmu, byly učiněny následující kroky:

Informace byly kompletně vymazány z počítačového systému a bylo zahájeno interní vyšetřování. O situaci jsme ihned informovali McLaren a poté i FIA.

Od té doby jsme všechna tato závažná zjištění řádně oznamovali týmu McLaren a Mezinárodní automobilové federaci.

Mackereth byl okamžitě odvolán ze své funkce. Originální diskety byly zabaveny a odeslány zpět stáji McLaren.

Interní vyšetřování ukázalo, že Mackereth už na začátku své práce seznámil s informacemi několik dalších inženýrů formou zmenšených nákresů inkriminovaných částí vozu. Tyto části přesně kopírovaly čtyři systémy McLarenu, konkrétně se jednalo o podrobný nákres palivové nádrže, převodovky, nastavitelného stabilizátoru a tlumiče pérování.

Další z inženýrů, jenž byli do problému zavlečeni, kategoricky sdělil, že byl s nákresy stručně seznámen, ale nic z nich nebylo užito při vývoji a konstrukci vozu Renault. V jiné samostatné kauze navíc FIA shledala nastavitelný stabilizátor nelegálním, takže jeho kresby by pro Renault stejně neměly žádnou cenu.

Kresba tlumiče pérování McLarenu naznačila, že by mohl být nelegální, což následně FIA potvrdila při hrubé interpretaci konceptu.

Renault v tomto problému plně spolupracoval s McLarenem a FIA a to například tak, že si pozval nezávislé experty od McLarenu, kteří prověřili počítačový systém Renaultu a tvary inkriminovaných částí monopostu, aby demonstrovali, že tento nešťastný incident nemá co do činění s vývojem jejich vozů.

Tým Renault poskytl McLarenu a Mezinárodní automobilové federaci naprostou průhlednost při jednání, aktivně se podílel na řešení tohoto problému a nyní jsme si jistí správností verdiktu Světové rady.