Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Ve třetím kole bojů jsme se dočkali vítězství

Ve třetím kole bojů jsme se dočkali vítězství

Aneb, kdo si hraje, nezlobí.

Tým pod hlavičkou našeho magazínu FORMULE.cz pokračoval v bojích o co nejlepší výsledky v zimní části šampionátů pořádaných sdružením SimRacing.cz.

FORMULE 1 (Tomáš Bříza alias Masařka, Pavel Fabry alias Píďa)
23.12. Brands Hatch, 3. závod

Historický okamžik nejen pro tým, ale i pro Pavla samotného. Vyhrál totiž třetí díl série na slavném okruhu Brands Hatch a v průběžném pořadí má stejný počet bodů jako soupeř z Azagaya týmu. Oproti tomu se dále lepí smůla na paty Tomášovi Břízovi.

Pavel Fabry (1.): "FANTASTICKÉ!!! Konečně se mi povedlo vyhrát, mám tak obrovskou radost. Kalí to sice fakt, že byl kolega Masařka odstoupen, bylo by z toho double, ale co se dá dělat. Tak od začátku. Start se povedl, sice mě předjel Senninho, ale hned poté trefil kolegu a já byl třetí. V klidu jsem se vozil za Jeremym. Po několika kolech havaroval Iceman a my bojovali o vedení. Sledoval jsem Jeremyho jízdu a bylo jasné, že se dlouho na trati neudrží, jel hodně křečovitě a i když byl rychlejší, nebyl schopen mi ujet. Brzo jsem se dočkal, když vyjel při brždění do trávy a roztočil se. Pak se můj náskok držel na třech vteřinách, ale on mě nedokázal dojet. Brzy udělal ještě větší chybu a jeho ztráta se vyšplhala až na půl minuty. Zastávka proběhla bez problémů, díky příznivému vývoji jsme mohli natankovat méně než bylo v plánu. Asi deset kol před cílem jsem z ničeho nic dostal ve druhé zatáčce hodiny, nevím, jak jsem k nim přišel, ale hlavně, že se nic nestalo. Pak už došlo jen k drobnému nedorozumění s Jarim při předjíždění o kolo, ale také se nic nestalo, takže pohoda. Pak už jsem si jen pohodovou jízdou, kdy jsem si v nájezdech pro jistotu nechával od kraje trati odstup, dojel pro premiérové vítězství ve Formuli 1. SUPER, těším se na příště."

Tomáš Bříza (DNF): "To snad už není možný, každej závod se připletu do nějaký nehody, ach jo. Škoda že Iceman se točil zrovna tak nešťastně že jsme se nezvládnul vyhnout. Jel jsem 3., pomalu jsem se dotahoval na vedoucí dvojici a jezdcům za mnou jsme se velice rychle vzdaloval. Škoda, snad už tu smůlu protrhnu."

DTM (Tomáš Bříza alias Masařka, Pavel Fabry alias Píďa)
27.12. Bedford, 3. závod

Po neúspěších Tomáše Břízy se tento rozhodl závod na Bedfordu vysadit. Není se co divit, sterilní okruh z pohledu simulací ne zcela dokonalý a s malou účastí díky rozdělení do skupin připravil závod, který se musel jen jet s povinnosti kvůli bodům. I proto Tomyš Richtr, který za Tomáše Břízu nastoupil, vzdal závod po dvou kolech. Barvy týmu tak hájil jen Pavel.

Důležité je, že do našeho týmu vstoupil nováček, Patrik Zajíc (Pates), který bude startovat hlavně v královské sérii Formule 1 skupiny PRO (bez kontroly trakce a ABS). Ovšem, premiéra v DTM se mu nepovedla.

Pavel Fabry (5.): "Kvalifikace se mi povedla nad očekávání dobře, dostal jsem se do první řady vedle Jardiera. Ten na startu nechal zařazený neutrál, takže jsem šel ihne do čela a díky tomu, že se za mnou strhla mela jsem si ihned vybudoval několikavteřinový náskok, který jsem pomalu zvyšoval. Bohužel, ve třetím kole jsem vyjel pravou stranou vozu až na kluzkou krajnici dostal smyk a narazil do svodidel. Ulomil jsem zadní křídlo, musel jsem proto do boxů a změnit celou strategii. Natankoval jsem až do cíle a vyrazil. Postupně jsem se prokousával vpřed, moje stíhací jízda skončila na pátém místě a být závod ještě o kolo delší, mohl jsem být i čtvrtý. Bohužel, celý závod jsem si hloupě pokazil. Zbrklá změna strategie měla navíc za následek to, že mi v nádrži zbylo až 30 litrů paliva, takže jsem jel se zbytečně těžkým vozem. No co, snad příště."

Patrik Zajíc (DNF): "Chyba se rovnala urvané zadní křídlo. Chytl jsem v rychlé zatáčce smyk a už se s tím nedalo nic dělat. Dalších 50 minut na okruhu, který neměl být podle mě nikdy postaven, se mi tam nechtělo jezdit buď s neřiditelným vozem, nebo se sice opraveným Mercedesem, ale na zadních pozicích. Navíc závod v 10-ti lidech není zrovna nejlepší zážitek mého života. Tak příště to vyjde..."

Formule BMW (Dominik Šurýn alias Domino, Pavel Fabry alias Píďa)
19.12. Norisring, 3. víkend

Úspěšné tažení pokračuje. Za Pavla Fabryho vzhledem k předchozím výsledkům musel tým najít náhradníka pro Norisring. Ačkoli ve voze nikdy před tím neseděl, této role se ujal Tomyš Richtr. Díky statečnému výkonu jeho a jistým výsledkem Dominika si tým upevnil vedení v šampionátu.

Dominik Šurýn (2.&2.): "Marx startoval z posledního takže na startu druhý, no a ve sprintu to byla nuda, udržel jsem si na startu druhé místo, a potom jsem už jen ujíždě zbytku pole, zizin mně taky ujel,na konci mě ještě dojížděl marx ale došel mu benál, takže jsem dojel 2., mrzí mně co se stalo tomysovi, bylo by to na třetí místo. Hlavní závod: startoval jsem z 9. místa, a na startu jsem nechal zařazenou zpátečku, a jelikoz startuju pres spojku tak jsem přidal plyn a rozjel jsem se dozadu:DD, takže jsem dostal průjezd boxy(v Mexiku to stejne):DD, vyjel jsem na 21 místě a mohla začít stíhací jízda, tak v polovině závodu jsem se roztočil a při návratu na trat jsem trefil marqyze takže se mu moc omlouvám, no a nakonec 5. místo.Dostal jsem se v celkovém pořadí na 2. místo, můj rekord :-)"

Tomáš Richtr (14.&3.): "Ocitl jsem se do té doby v nepoznané roli, očekávání týmu udržet jej vzhledem k Pavlově absenci v dobré pozici na mě vytvářelo tlak. Ale v kvalifikaci překvapivě šesté místo a  závodě jsem jel na stupních vítězů, ale celý problém spočíval v tom, že neumím počítat a chyběl mi benzín na poslední kolo. Bylo mi hrozně :) Tudíž, start do hlavního závodu ze 16. místa a ejhle, postup a nakonec stupně vítězů. Cíl splněn, jsme stále první."

Škoda Octavia Cup (Tomáš Richtr alias Tomyš)
17.12. Brno, 3. víkend

Tomáš Richtr (5.&5.): "SPRINT: V kvalifikaci osobák, ale jinak 9. flek, no skvěle jsem odstartoval a v cíli to bylo na 5. místo. Svedl jsem jeden z nejlepších soubojů na SimRacing vůbec s totr41, takže za tenhle zážitek díky. Nakonec v nájezdu na cílovku před cílem jsem se nechal trochu vycukat, v nájezdu na cílovku možná trochu netrpělivý, více plynu, takže oktávka byla nedotáčivá na výjezdu, tudíž jsem vyjel jsem za obrubník a spadl na 7. místo :) k**a fix! :))

HLAVNÍ ZÁVOD: Start z první řady skvělej, hned na první místo, ale pak se ukázala síla soupeřů a já rychle padal v pořadí dolů. Nakonec to bylo na 7. místo, držel jsem se fojtana a Olivera, ale pak už jim nestačil, poodskočili mi po zastávce a spíš jsem se musel bránit před dr_bedi. Jelikož tenhle notoricky ukrutně škaredej okruh nemůžu vystát, s výsledkem jsem spokojen :) V kvalitativně nejnabitějším šampionátu si držím pátá místo."

International Formula Masters (Dominik Šurýn alias Domino, Rostislav Kuš alias Kostaorl,  Tomáš Richtr alias Tomyš)
26.12. Hockenheim, 3. víkend

Závod na staré verzi Hockenheimu byl jedním z velmi kontroverzních. Díky určité úrovni špatné disicpliny v docházce startujících se vedení závodu rozhodlo utvořit jednu skupinu, teoreticky o maximálně 34 startujících, což zaručovalo napívané boje. Ovšem došlo k opomenutí, neboť závodní server byl nastaven pouze na 30 lidí. Někteří opozdilci se tak do závodu vůbec nedostali. Vedení SimRacing.cz tedy rozhodlo o zrušení závodu. Vtip je v tom, že závod sám se vyznačoval překvapivě velkým počtem amatérských kolizí a havárií, kdy jezdci neviděli soupeře a vráželi do sebe. Rostislava Kuše by navíc neminula diskvalifikace za příliš časté střihání šikan a Tomyše penalizace za nedobrždění do jednoho ze soupeřů. Pro další závod tak Tomyše rozhodnutím týmu vystřídá Pavel Fabry.

All Stars Mini Cup
Závodníci z týmu Formule.cz se účastní dalšího, spíše více na zábavu orientovaného Mini Cupu. V něm je velmi atraktivní styl bodování, kdy poslední v cíli dostane jeden bod, předposlední dva, a tak dále, až první příslušný počet bodů. Vzhledem k počtu účastníků se první závod jel na dvě skupiny, přičemž první vyhrál Tomáš Richtr a druhou Pavel Fabry. Druhé dějství Tomáš Richtr vynechal a ve třetím měl smůlu, když se nechal rozhodit na Lienzu jedním z pomalých soupeřů a auto rozbil, tudíž nezajel v kvalifikaci žádný čas, a po startu z hloubi pole auto rozbil hned v prvním kole.

Oproti tomu velký úspech slavili další dva jezdci týmu, Dominik Šurýn dojel třetí a náročný závod vyhrál Pavel Fabry!

Pavel Fabry: "Tréninku jsem nevěnoval moc času, ovšem v kvalifikaci jsem vybojoval skvělé druhé místo a to i přesto, že jsem odjel jediné měřené kolo. Poté jsem bohužel neudržel vůz v těžké pasáži při klesání do města a tvrdě havaroval. To jsem udržel i po startu a po chybě Madika se dostal do čela. Pouze ve druhém kole mě dojel Norbik, ve městě mě předjel, ovšem ve stoupání do hor jsem mu to zase vrátil a pak už první místo až do cíle nepustil. Ke konci už se ovšem dost opotřebovávaly přední gumy, takže se mi nejelo moc dobře, jelikož má auto přední náhon. V zatáčkách mi chyběl grip a párkrát jsem se otřel o zeď, naštěstí se nestalo nic vážného. Ke konci mě zle dotahoval Sharf, ale už nestihl nic vymyslet. Vítězství si velice cením, trať byla opravdu náročná. Opět jsem si také potvrdil skutečnost, že na bláznivých a těžkých okruzích se mi často daří, bude to také tím, že soupeři právě na takových tratích dělají mnoho chyb. Už se těším, co si na nás pořadatelé vymyslí příště."


Hlavní cíl činnosti SimRacing.cz je sdružovat virtuální piloty závodních simulátorů a poskytovat jim kvalitní herní zázemí, podporu v podobě vývoje herních módů a služby spojené s provozem herních serverů. V současné době sdružení SimRacing.cz představuje největší seskupení virtuálních pilotů a hráčů v České republice a také ve světě, kde si SimRacing získal dobré jméno a uznání za kvalitní podporu svých pilotů a zázemí poskytované hráčům.

Tovární podpora výrobce Image Space Incorporated a zastoupení pro distribuci enginu rFactor pro východní Evropu dělá SimRacing kvalitním partnerem pro piloty a hráče z řad široké veřejnosti.