Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Pilot SimRacing.cz bude startovat ve formuli Renault 2.0

Pilot SimRacing.cz bude startovat ve formuli Renault 2.0

Sedmnáctiletý Martin Tlustý další českou nadějí.

Český závodník Martin Tlustý se tento rok účastní kromě Mistrovství Evropy motokár také evropské série Formule Renault 2.0. O těchto strojích už lze prohlásit, že nemají daleko k velkým formulím jako je GP2 nebo F1.

Monopost má výkon 196 koní, šestistupňovou sekvenční převodovku a hmotnost 490kg. Martin Tlustý na svém voze poveze reklamu portálu SimRacing.cz.


Hlavní cíl činnosti SimRacing.cz je sdružovat virtuální piloty závodních simulátorů a poskytovat jim kvalitní herní zázemí, podporu v podobě vývoje herních módů a služby spojené s provozem herních serverů. V současné době sdružení SimRacing.cz představuje největší seskupení virtuálních pilotů a hráčů v České republice a také ve světě.SimRacing.cz si získal dobré jméno a uznání za kvalitní podporu svých pilotů a zázemí poskytované hráčům. Potvrzením je účast pilotů z řad profesionálů reálného závodění, kteří se zde připravují a měří své síly.

Tovární podpora výrobce Image Space Incorporated a zastoupení pro distribuci enginu rFactor pro Českou republiku dělá SimRacing kvalitním partnerem pro piloty a hráče z řad široké veřejnosti. Na SimRacing.cz se přiblížíte realitě.


ROZHOVOR:

SimRacing: Ahoj. Nejprve několik otázek takzvaně na tělo:) Takže, kolik Ti je let? Jak dlouho už závodíš? Jaké stroje a šampionáty jsi dosud jezdil případně testoval?

M.Tlustý: Tak nejdřív bych chtěl pozdravit všechny členy mého oblíbeného serveru SimRacing.cz =) Jmenuji se Martin Tlustý, je mi 17 let a pocházím z Hradce Králové, ale SimRacingu sem známý pod přezdívkou Marx. Ohledně mé závodní kariéry se dá říct, že toto bude má pátá závodní sezóna v motokárách a premiérová ve dvoulitrové formuli Renault, na simracingu pak druhá letní =) . První rok v motokárách jsem se seznamoval v juniorské třídě s motory o obsahu 100 ccm, ale už od druhého roku dodnes jezdím s nejsilnější třídou zvanou KZ2 , která má obsah motoru 125 ccm a sekvenční 6-stupňovou převodovku. Dosud mám čtyřleté zkušenosti s motokárami, pár testování s F BMW a také už jsme s mým týmem stihli letos odjet asi tři testování s novou F Renault. Potom také stovky až tisíce najetých kol s F1 a F BMW za mým volantem Logitech na SimRacingu =)

SR: Jak náročné byly závody Mistrovství Evropy motokár, kterého jsi se úspěšně zúčastnil?

M.Tlustý: Tak loni jsme se s motokárami zúčastnili hlavně mistrovství Evropy, italského nejprestižnějšího seriálu Open Masters a zdejšího mistrovství ČR. Vezmu to odzadu. Na začátku sezóny 2007 jsme doufali, že bychom mohli dosáhnout na „bednu“ v konečném hodnocení MČR „stopětadvacítek.“ Nakonec se celý seriál MČR vyvinul úplně jinak, než jsme čekali. S přehledným náskokem 80 bodů jsme mistrák vyhráli, což nás potěšilo. V zahraničí jsme závodili v již výše zmiňovaném Open Masters. Průměrně zde jezdí tak padesát pilotů jenom v naší kategorii a do finále postupuje 34 jezdců. Je to loterie. Jednou může být člověk desátý, jednou dostane ránu a je 34, ale nejhůř tak do dvacátého místa jsem byl vždycky =) . Nejdůležitější bylo asi Mistrovství Evropy, které se skládá ze tří závodů. Loni to bylo italské Ugento, francouzké Varennes a italské Sarno. Celkově nebylo ME tak hrozné, ale pár jízd se, lidově řečeno, pos… =) takže celkově nám patřilo „až“ 18. místo z 90 lidí.

SR: Jaká v těchto závodech panuje konkurence a atmosféra? Co soupeři – může se člověk na trati spolehnout na jejich ohleduplnost a „férovost“ anebo se jedná výhradně o tvrdý boj o své místo na trati?

M.Tlustý: Konkurence je například na Open Masters nebo ME vůbec největší na světě. Atmosféra na závodech je velice dobrá. Většinu z pilotů mé kategorie znám a můžeme se normálně v klidu pobavit, přestože je každý z jiného koutu Evropy, někteří i z USA. Kdybych chtěl srovnávat férovou jízdu na SR a v reálu, tak lidem ze SimRacingu patří můj obdiv. Jak jsem již říkal, tak v parcfermé se bavíme v pohodě, ale jakmile každý z jezdců zavře hledí u své helmy, stávají se z nich bezohledná „prasata“. Incidenty na dráze se většinou řeší na váze po dojezdu. Loni jsem se jednou držel pod krkem s jedním horkokrevným Italem =)

SR: Víme, že jsi už měl možnost vyzkoušet monopost Formule BMW. Jak se Ti řídil? Jaké jsi z něj měl pocity?

M.Tlustý: Jízda ve formuli je naprosto odlišná od motokáry! Během loňské sezóny jsem s károu najezdil asi 8000 km, což mi s řízením formule pomohlo, ale přesto mi agresivita ve formuli ještě chybí. Dále se ve formuli pracuje s přítlakem. V simulátorovém závodění to není ani tak cítit, ale v reálu mám s přítlakem stále problém, protože kára s ním nepracuje.

SR: Je virtuální model Formule BMW srovnatelný po stránce jízdního projevu s reálným vozem? V čem se případně liší a v čem je naopak věrný reálné předloze?

M.Tlustý: Virtuální formule BMW je podle mě hodně srovnatelná s reálem co se týče fyzikálních vlastností vozu, jako třeba zatáčení nebo přítlak. Jediné, co se trochu nepodobá reálu, je motor. Připadá mi to, jako by do ní vložili motor z nějakého jiného monopostu. V rFactoru mi chybí módy obou formulí Renault, jak dvou tak tři a půl litr.

SR: Pro příští sezonu se plánuje Tvá účast v seriálu Formule Renault 2.0. Jak se ti tato formule řídí? V čem se liší od Formule BMW?

M.Tlustý: Jo jo, to je pravda. Tenhle rok pojedeme seriál Formule Renault 2.0 zvaný North European Cup. Je to takové severské mistrovství. V kalendáři jsou tratě jako Nuerburgring, Oschersleben, Hockenheim, Alastaro, Zolder, Spa a další. Abych řekl pravdu, na začátek si moc nadějí nedávám. Jak jsem již zmínil, styl jízdy je úplně odlišný a mám se rozhodně co učit!!! A pokud jde o Formuli Renault, tak se od F BMW liší nejvíce asi výkonem a přítlakem, protože Renault je technologicky dál a má mnohem větší přítlak jak na přední, tak na zadní nápravu. Také Renault má okolo 200 koní, kdežto FBMW pouze asi 140 a váží asi 460 kg.

SR: Teď otázka z trochu jiného soudku. Jaká je Tvá nejoblíbenější trať a proč?

M.Tlustý: Mám asi 2 nejoblíbenější tratě, na kterých jsem jel. Jako první bych zmínil Monako, které jsem jel pouze na rFactoru =). Je to prostě legenda mezi závodními tratěmi jako třeba Ayrton Senna nebo Michael Schumacher mezi jezdci. V Monaku jsem si také odjel svůj úplně první závod na SimRacingu, který nebyl moc úspěšný a replay z něj by se možná hodil do sekce Pitevna :-D Ještě teď zpytuji svědomí a musím se znovu omluvit Mirzzovi a TomBovi ;-) [kolegové - závodníci na SimRacing.cz - pozn. redakce] Moje druhá nejoblíbenější trať je bezesporu motokárová trať ve Vysokém Mýtě. Pořád ještě zde držím rekord nové trati. Když na ní jedu, mám pocit, jako že já ovládám trať a ne ona mne.

SR: Na jakém z okruhů, které jsi ještě neměl možnost vyzkoušet, by jsi se rád svezl? Proč?

M.Tlustý: Určitě se hrozně těším na Nuerburgring. Na této trati jsem ještě nejel, ale už prvního dubna zde máme první testování a v průběhu sezóny se zde jede i jeden závod.

SR: Jaké jsou Tvé závodní ambice do budoucna? Jakou závodní sérii bys chtěl v příštích letech jezdit?

M.Tlustý: No závodní ambice mít můžu, ale vše bude záležet na výsledcích a financích. Rád bych se během příštích pár let viděl ve Světové sérii Renault, kde se jede s 3,5 litrovými renaulty, které nejsou až zas tak vzdálené od F1 [závodil v ní náš Tomáš Kostka a šampionem je např. současný pilot BMW Robert Kubica - pozn. redakce]. Ale já nejsem nějak velký optimista. Spíš se soustředím na to, abych si svoje místo vydřel prací a vytrvalým tréninkem.

SR: Co si myslíš o schopnostech rFactoru resp. jiných počítačových simulátorů napodobovat reálné chování závodních vozů? Kolik toho má virtuální závodění s tím skutečným společného, a co je naopak výrazně odlišné?

M.Tlustý: No rFactor je určitě nejlepší simulátor s jakým jsem se setkal, a proto jsem u něj i zůstal. Chování některých módů je opravdu hodně podobné reálu a jako trénink je to naprosto super! Ale přeci je to o trošku jiné. Chybí mi tam pocit při brzdění, akceleraci a G-éčka v zatáčkách. To dokáže napodobit málokterý simulátor, takže všem můžu rFactor a SimRacing.cz jenom doporučit =) Mě osobně trochu mrzí, že mám málo času na trénink tratí, takže výkony podávané v šampionátu nejsou 100% =(

SR: A závěrečná otázka – měl bys pro naše čtenáře nějakou zajímavou nebo vtipnou historku nebo zážitek ze závodění?

M.Tlustý: Přímo ze závodění mě nic zajímavého bohužel nenapadá. Vlastně celé závody jsou zajímavé. Není to jenom o závodění, ale o atmosféře večer v paddocku, o bavení se s přáteli, utužování vzájemných přátelských, někdy i nepřátelských =), vztahů. Na závodech je to jako v jiném světě. Zpátky do normálního světa se vracím, když jedu na skútru v Itálii pro rohlíky a nějaký bláznivý Ital na mě troubí na křižovatce :-)

SR: Děkujeme za rozhovor a přejeme Ti mnoho úspěchů na trati i v životě.

M.Tlustý: Mockrát děkuji. Taky přeju SimRacingu všechno nejlepší. Budu se snažit si na SimRacing najít co možná nejvíc času. Také bych chtěl popřát mnoho úspěchů všem pilotům SR a doufám, že se na trati někdy potkáme. =)