Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Virtuální Velká cena Bahrajnu

Virtuální Velká cena Bahrajnu

Na Sakhiru byl přeci jen k vidění dramatický závod.

Virtuální liga formule 1, pořádaná sdružením onlinových závodníků SimRacing.cz, už má za sebou také úvodní podnik sezóny, Velkou cenu Bahrajnu. A jestli vám reálný závod na Sakhiru připadal nudný, pak vězte, že v tomhle nebylo o drama nouze.

Ačkoliv se v Bahrajnu závodí od roku 2004, teprve podruhé hostil okruh Sakhir úvodní podnik sezóny. Tamní pořadatelé pro letošní ročník připravili novinku, prodlouženou verzi okruhu. Jelikož takovou ale nemáme k dispozici, využili jsme staré, kratší varianty. A hádám, že nikdo neprotestoval. Téměř každý vám totiž potvrdí, že nová sekce okruhu je dobrá tak akorát jako terč pro kritiku. Původní verze měří 5 417 metrů a na počítačové závodníky na ní čekalo celkem 48 kol.

V čem jsme ale s realitou za jedno, to je zákaz tankování. K tomu jsme se rozhodli přistoupit a proto se na start závodu postavily téměř tři desítky monopostů obtěžkaných nějakými 180 litry paliva. A kdo čekal mazec v první zatáčce, ten se dočkal.

Ale než si o tom povíme, podíváme se na kvalifikaci, která závodu předcházela. Honba za nejrychlejšími časy na rozdíl od závodu probíhá s malým množstvím paliva. Ten vůbec nejrychlejší si snad už pomilionté připsal dvojnásobný šampion z let 2007 a 2009, Petr "ZiZiN" Mohapl. Svému nejbližšímu soupeři, Markovi "Marprovi" Prokešovi, nadělil čtyři desetiny sekundy. Do druhé řady se postavili Kamil "Krokouš" Petrucha a Jiří "Slicky" Luža, do třetí Stradiwari a Petr "Bonox" Kodýs. Stradiwari byl ale za výměnu brzd po kvalifikaci odsunut na konec, stejně jako jeho týmový kolega z Born2speed, Fenyx.

Pořadí na čelních pozicích se po startu nijak nezměnilo. Ostrou první zatáčkou se jako první protáhl ZiZiN, toho následovali Marpro, Krokouš, Slicky a Bonox. Za nimi ale bylo zle. Ladislav "Lada" Legeza vinou technického problému zcela ztratil kontrolu nad svým autem a jako torpédo se řítil přímo do kotle. V první zatáčce sestřelil Marka "Smejkose" Smejkala, který s sebou vzal také domina Geršáka. Na nehodu doplatili také David "Dawe" Kubošek, Martin "Lorda" Lorenc a Miloš "Besser" Čapkovič.

 

Závod tak vedl ZiZiN před Marprem a Krokoušem. ZiZiN ale ve druhém kole probrzdil čtvrtou zatáčku a Marpro se dostal do čela. Toto pořadí vydrželo až do sedmnáctého kola, na jehož konci zamířil Marpro ke svým mechanikům na výměnu pneumatik. A začala taktická bitva o vítězství, ZiZiN měl totiž v plánu stavět pouze jednou.

Jeho pit-stop přišel až na konci pětatřicátého kola. Do té doby ale Marpro stačil využít čerstvějších pneumatik a svou ztrátu značně snížil. Po ZiZiNově zastávce se tedy dostal do čela, kde ale setrval jen jedno kolo, než podruhé zabočil do boxové uličky.

Posledních jedenáct kol se tak mělo odehrávat ve znamení bitvy o vítězství. Jenže, nestalo se. V jednačtyřicátém kole totiž ZiZiNa postihla pohroma v podobě technického problému, který jej vyřadil ze závodu. Marpro se tak znovu dostal do čela a po dalších sedmi kolech si mohl vychutnat ten krásný pocit, když vítězně projel cílem.

Na stupních vítězů jej doplnili Milan "Raf" Hanyk a Slicky. Raf sice do závodu startoval až ze sedmé pozice, dokázal ale využít karambolu v první zatáčce a chyb svých soupeřů. Na cestě k pódiu přitom svedl několik pěkných soubojů se Slickym.

Čtvrtou pozici nakonec obsadil Krokouš. Ten se o lepší umístění připravil především chybou v úvodu závodu, když na výjezdu ze druhé zatáčky přidal příliš mnoho plynu a ve smyku vylétl z trati.

Páté místo shrábl Bonox, šesté po velké stíhací jízdě z konce pole Stradiwari. Po trochu rozpačitém, ale o to divácky atraktivnějším výkonu skončil na sedmé příčce Lukáš "Luk89" Buroň, osmý dojel Martin "Proma" Prokeš, devátý Besser a poslední bod za desáté místo připadl Markovi "WaGoNovi" Vágnerovi.

Jelikož se jedná o první závod sezóny, stejnou podobu má také průběžné pořadí jezdců. To tedy vede Marpro se 14 body, druhý je Raf s jedenácti a třetí Slicky s devíti.

Mezi týmy vede Superprix Racing, jehož jezdci sesbírali celkem 17 bodů, druhý je Jari team racing s 12 body a třetí místo patří Caffé net racing s devíti.

Pro letošní sezónu jsme také obnovili virtuální tým Formule.cz, jehož barvy v Bahrajnu hájila moje maličkost, Pavel "Píďa" Fabry. Po nepříliš povedené kvalifikaci a čtrnácté startovní pozici se podařilo využít karambolu v první zatáče a dalších problémů soupeřů až k postupu na šesté místo. Brzy však mé snažení ukončila technická závada.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1. 
 Marpro  Superprix Racing
1:16:36.955 
2. 
 Raf  Jari Team Racing
+ 6.402 
3. 
 Slicky  Caffé net Racing
+ 16.561 
4. 
 Krokous  BustyLovers
+ 58.074 
5. 
 Bonox  Blue Coyote Racing
+ 1:20.389 
6. 
 Stradiwari  Born2speed
+ 1:30.774 
7. 
 Luk89  Team Scandinavia Racing
+ 1 kolo 
8. 
 Proma  Superprix Racing
+ 1 kolo 
9. 
 Besser  Dudo Aliens Racing Team
+ 1 kolo 
10. 
 WaGoN  Jari Team Racing
+ 2 kola 
11. 
 Romcek  FantaGira Racing
+ 2 kola 
12. 
 HultajCZ  Geus Racing Team
+ 2 kola 
13. 
 MartinB  BOOM Racing
+ 3 kola 
14. 
 Lerak  LM Walachia Racing
+ 4 kola 
15. 
 Fjurtik  Virtual Racing Team
+ 4 kola 
16. 
 Fenyx  Born2speed
+ 4 kola 
17. 
 Lada  KRYŠTOF Racing
+ 5 kol 
18. 
 Wingman  Team Scandinavia Racing
+ 5 kol 
 
 ZiZiN  Retiree Motorsport
+ 8 kol 
 
 Slimou  Dudo Aliens Racing Team
+ 10 kol 
 
 TomB  BustyLovers
+ 19 kol 
 
 Pida  Formule.cz
+ 34 kol 
 
 Becan  Sparco Racing Team
+ 36 kol 
 
 Lorda  FantaGira Racing
+ 46 kol 
 
 Martin303  BOOM Racing
+ 47 kol 
 
 d.Geršák  Dudo Aliens Racing Team
+ 47 kol 
 
 Dawe  Superprix Racing
+ 48 kol 
 
 Pmx1  BustyLovers
+ 48 kol 
 
 Smejkos  Notys Racing Team
+ 48 kol 

Příští závod bude stejně jako v reálné formuli 1 hostit za dva týdny okruh v městském Albert Parku v australském Melbourne.

SimRacing.cz