Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Super Aguri může na startech letošních závodů chybět

Super Aguri může na startech letošních závodů chybět

Japonský tým čeká do začátku roku hodně práce.

Tým Super Aguri by se dal s klidem označit za jedno z nejpříjemnějších překvapení minulého roku. Stáj, která ostré přípravy na svůj vstup do formule 1 začala jen týdny před startem sezony 2006, si brzy získala sympatie mnoha fanoušků královny motorsportu.

Ve své první sezoně Super Aguri plnilo roli zametače asfaltu na konci startovního pole. Podobně jako v předešlých letech v případě týmu Minardi si však malá japonská stáj získala mnoho lidí svým neskrývaným nadšením pro závodění. V porovnání se soupeři titěrný rozpočet a zastaralá technika to Super Aguri rozhodně nezjednodušovaly.

Ačkoliv se před sezonou 2007 dalo očekávat určité zlepšení, zejména díky značné podpoře Hondy, asi jen málokdo tušil, že se z outsidera stane tým nezřídka bojující ve středu pole. Doslova šokem pak mohlo být porážení sesterského, nebo možná lépe řečeno mateřského týmu Honda.

Vozy týmu Super Aguri se už v objektivech kamer neobjevovaly pouze při předjíždění o kolo (případně kola) rychlejšími soupeři. Vzpomeňme si například na okamžik, kdy Takuma Sato při Grand Prix Kanady předjel trápícího se Fernanda Alonsa.

Přes dílčí úspěchy v loňském roce a potvrzení další spolupráce s týmem Honda je však jasné, že tento soukromý tým čeká před nadcházejícím ročníkem ještě velká kopa práce. Největší potíže přinese pravděpodobně nejistota kolem budoucnosti zákaznických vozů a samozřejmě finance.

Až se situace kolem zákaznických vozů zklidní, podle výkonného ředitele Daniela Audetta bude moci tým dotáhnout do konce jednání se sponzory a uzavřít smlouvy s jezdci. Těmi by měli být opět Takuma Sato a Anthony Davidson. Oficiálně podepsáno však ještě není nic a to kvůli probíhající arbitráži ohledně zákaznických vozů.

"Nikdy nesmíme zapomínat, proč Super Aguri existuje. Je to díky podpoře a řízení ze strany Hondy. Máme s ní navázané velmi blízké vztahy. Když jsem byl na začátku prosince v Japonsku na festivalu Hondy, mohl jsem se přesvědčit, jak velké podpoře se tam Aguri a Takuma těší, ať už jde o Bridgestone, média, nebo především fanoušky. Je to úžasné.

Přesto nás však stále některé věci trápí. Kvůli odchodu SS United jsme přišli o 30 milionů dolarů, odchod sponzorů Gieda van der Gardeho nás stál 10 milionů. Další potíže nám dělá arbitráž ohledně zákaznických vozů.

Doufám, že se přes to přeneseme rychle. Je to vše jen o politice. Malý tým nemusí mít vždy jen nevýhodu. Nemáme problémy s byrokracií, můžeme jednat rychle. To, že nejsme velké uskupení, nám může kompenzovat handicap způsobený malým rozpočtem," řekl Audetto.

Super Aguri nadcházející sezonu začne s provizorními vozy, které by měly od prvního evropského závodu nahradit zákaznické vozy od Hondy.