Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Rozhovor s Martinem Whitmarshem

Rozhovor s Martinem Whitmarshem

O Valencii, Hamiltonových schopnostech a problémech Ferrari

Otázka: "Co si myslíte o okruhu ve Valencii a jeho zázemí?"

Martin Whitmarsh, výkonný ředitel týmu McLaren: "Postavit ho na tomto místě je velký úspěch. Celá akce proběhla bez problémů, k tomu je třeba Valencii pogratulovat. V paddocku by se snad do příštích let dalo zapracovat na lepší atmosféře."

Otázka: "Jak moc se tým strachoval o Lewisův krk?"

MW: "Když se Lewis v sobotu probudil, nebyl zrovna v dobré formě. Odvedl ale fantastickou práci a v průběhu dne mu bylo líp. Tihle mladí jezdci jsou jak z gumy, za chvilku byl v pohodě."

Otázka: "Báli jste se, že by nemohl závodit?"

MW: "Ne. Báli jsme se o to, jak se mu bude dařit, ale vypořádal se s tím velice dobře."

Otázka: "Byl Pedro v pohotovosti?"

MW: "Pedro je pořád v pohotovosti, je to náš rezervní jezdec."

Otázka: "Kdy jste si byli jistí, že bude moci (LH) jet?"

MW: "Nejméně čtvrt hodiny před třetím tréninkem. Nastoupil do něj patnáct minut po začátku. Chtěli jsme, aby měl dost času na přípravu."

Otázka: "Co jste zjistili o vaší výkonnosti v porovnání s Ferrari?"

MW: "Popravdě se nejelo na moc technickém okruhu. Myslím, že jsme hodně blízko. Je pravda, že mezi Felipem a Lewisem a mezi Kimim a Heikkim je to hodně těsné. Osobně bych z toho ale nevyvodil žádné závěry. Nejlepší přístup je připustit si, že jsme v závěsu a do příštího závodu vůz zlepšit."

Otázka: "Lewis odjel závod bez problémů, což se už docela dlouho nestalo. Zdá se, že odvedl velice spolehlivý výkon. Zvolili jste tento typ dlouhodobé strategie, místo vyhrávání v závodech?"

MW: "Ke konci závodu jsme snížili výkon motoru, chtěli jsme dobrý příděl bodů. Vzhledem k tomu, že Lewis včera nebyl ve skvělé formě, odvedl včera i dnes přesně to, co jsme po něm žádali. Bez riskování jsme získali body a zvýšili vedení v šampionátu."

Otázka: "Což je něco jiného."

MW: "Všichni se učíme. I Lewis se učí, je teď psychicky silnější. V jedné bitvě o titul už byl, teď je v další. A myslím, že i z této se hodně naučí."

Otázka: "Je spolehlivá jízda na body nějaká připravená strategie?"

MW: "Tým na tom popravdě nemá žádnou zásluhu. Lewis je inteligentní jezdec, touží vyhrát každý závod a vždy být na konci dne tím nejrychlejším. Myslím, že začíná být ve svém přístupu sebevědomější. Uvědomuje si, že se počítá až výhra v šampionátu."

Otázka: "Co byste dělali, pokud byste byli v pozici Ferrari, tedy že by vám selhaly dva motory po sobě. Navíc v době, kdy jsou změny v motorech kvůli zmražení vývoje velice omezené?"

MW: "Záleží na tom, jestli to je podložený problém se spolehlivostí a jestli s tím dokážou něco udělat. Faktem je, že Massa si musí v příštím závodě nechat stejný motor. Možná z toho mají obavy, nevím. Proto jsme také uvažovali o snížení výkonu motoru. Byl na konci své životnosti a my považovali za nutné, aby Lewis dokončil závod.

Další možnost byla, že bychom to neudělali s vědomím, že si Massa musí nechat stejný motor i ve Spa. Nakonec jsme se ale rozhodli pro konzervativnější řešení. Kdo ví, ten motor může a nemusí příští závod vydržet. Pochybuji ale, že můžeme v příštím závodě spoléhat na selhání motoru!"

Otázka: "Nemyslíte si, že je divné, že po deseti bezproblémových závodech přišly takové problémy?"

MW: "Nemyslím. Motory jsou velice namáhané. Sami jsme v minulosti měli podobné problémy. Myslím, že Ferrari je profesionální tým a s těmito potížemi se vypořádá. V minulosti jejich spolehlivost byla fantastická, takže nepočítáme s tím, že bychom mohli vyhrát šampionát kvůli jejich technickým problémům. Musíme je porazit na trati."

Otázka: "Je Massa klíčovým hráčem Ferrari?"

MW: "Rozhodně patří k hlavním kandidátům na titul. Předčil očekávání mnoha lidí co se spolehlivosti týče. Kimiho známe lépe, je to silný oponent. Musí se teď asi drbat na hlavě. Valencie není moc technický okruh, je důležité správně brzdit. Myslím, že Kimi bude ve Spa opět velmi silný."