Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Závody na Nürburgringu se mohou ocitnout v ohrožení

Závody na Nürburgringu se mohou ocitnout v ohrožení

FIA chce do vedení německého motorsportu jinou organizaci.

Pokud se FIA na svém zasedání konaném 7. října rozhodne odebrat Německému svazu motorsportu (Deutscher Motor Sport Bund E.V. - DMSB) status představitele německého motorsportu, může to vážně ohrozit pořádání závodu na Nürburgringu.

O DMSB se bude v Paříži jednat v souvislosti s rozhodnutím Německé automobilové federace ADAC, která dále nehodlá být spojována s FIA. DMSB je kontrolována právě ADACem. Dopisem už byli o jednání informováni členové Světové rady motorsportu.

Německá automobilová federace ukončila spolupráci s FIA po propuknutí sexuálního skandálu Maxe Mosleyho. Dokud bude ve vedení Mezinárodní automobilové federace, není ADAC ochoten spolupráci znovu navázat.

Světová rada motorsportu (WMSC) by se mohla organizaci ADAC za její postoj pomstít tak, že by do pozice hlavní autority motorsportu v zemi dosadila konkurenční Automobil von Deutschland (AvD). AvD vlastní okruh Hockenheim a práva na používání názvu Grand Prix Německa.

Pokud by Německý svaz motorsportu přišel o svou moc, bylo by pro ADAC jen velmi obtížné udržet závody formule 1 na Nürburgringu, byť se v současnosti dle dohody jako Grand Prix Německa střídá s Hockenheimem.

Kromě politického reorganizování německého motorsportu se budou 7. října také projednávat komerční práva pro Světový šampionát rally.

Dále se budou projednávat i další plánované změny pravidel ve formuli 1, které by měly vejít v platnost v roce 2011. Asociace týmů formule 1 (FOTA) nejspíše do 7. října nestihne předložit vlastní návrhy. O nová pravidla by se tak podle Maxe Mosleyho měla postarat samotná FIA. Týmy chtěly údajně jednání přesunout na leden, podle všeho však FIA zatím nehodlá tomuto požadavku vyhovět.