Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Bridgestone chce týmům ztížit rozhodování

Bridgestone chce týmům ztížit rozhodování

Mezi směsmi pneumatik by měl být větší rozdíl.

Bridgestone už představil nové specifikace pneumatik na sezónu 2009 a očekává, že budou pro jezdce i týmy větší výzvou.

Japonský výrobce pneumatik také zhodnotil, že rozdíly mezi letošními směsmi jsou příliš malé a do příštího roku by rád směsi pneumatik více odlišil, zejména co se týče opotřebení.

Ještě než Bridgestone předal své finální plány FIA, nechal se jeho sportovní ředitel Hirohide Hamashima slyšet, že věří, že rozdíly mezi směsmi přidají týmům více práce.

Opět bude Bridgestone vyrábět čtyři směsi pneumatik a na každý závod z nich budou vybrány dvě.

"Na každý závod přivezeme dvě odlišně pracující směsi, které se budou lišit jak výdrží, tak vlastnostmi. Opotřebení bude různé, takže by to mohlo týmům přinést více starostí."

Hamashima řekl, že očekává, že rozdíl v opotřebení jednotlivých směsí bude docela velký, i když by měla být výkonnost na jedno kolo zhruba stejná.

"Nejlepší kola budou velice podobná, ale ve druhém kole už by mohl být rozdíl tři desetiny nebo více. Měkčí guma se opotřebuje velice rychle a ta tvrdší bude konzistentnější."

Zatím stále není jasné, jak Bridgestone vyřeší rozlišovací označení jednotlivých směsí, kvůli absenci drážek už nepřipadá v úvahu bílý proužek na běhounu pneumatiky.

Hamashima k tomu nedávno řekl: "Zvažujeme design zboku pneumatiky nebo něco takového. Bude to jenom na boku pneumatiky, nějaký bílý nátěr nebo bílý kruh nebo tak něco."

Technické regule formule 1 zajišťují, že musí FIA určit specifikace pneumatik ne později než do prvního září.

"Jakmile se specifikace jednou určí, už se nebudou moci během sezóny změnit bez souhlasu všech zúčastněných týmů."