Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Aktéři o kolizi M. Schumacher - Montoya

Aktéři o kolizi M. Schumacher - Montoya

Montoya: "Neříkám, že je vinen, ale aní já nejsem."

Napsáno v pondělí 24. května 2004:
Juan Pablo Montoya neříká, že je za jeho kolizi se Schumacherem vinen právě německý závodník, ale je přesvědčen o tom, že ani on není vinen.

"Netvrdím, že to byla jeho vina, ale jsem si jist, že já vinen také nejsem," řekl Juan Pablo Montoya. "Už to jednou udělal Buttonovi v roce 2000 v Monze.

Neměl jsem kam uhnout," dodal Montoya.

Napsáno v neděli 23. května 2004:
Technický ředitel Ferrari Ross Brawn podrobil kritice jezdce Williamsu Juana Pabla Montoyu, který za safety carem strčil do Schumacherova Ferrari, v důsledku pak Schumacher narazil do zdi a ze závodu musel odstoupit. Michael Schumacher ovšem těsně před Montoyou začal brzdit natolik, až se mu kouřilo od pneumatik.

Montoya se mu ještě snažil vyhnout po pravé straně, ale tam nebylo místo.

"Řekli jsme Michaelovi, že safety car pojede do boxů, takže začal zahřívat své brzdy," řekl Ross Brawn. "Montoya jej evidentně neviděl, takže komisaři se na to teď budou muset podívat a rozhodnout, zda tomu mohl zabránit či ne.

Nejedná se ovšem o závodní incident, v tu dobu se nezávodilo," dodal.

To, že by do Schumachera Montoya najel schválně, rázně popřel Patrick Head, technický šéf týmu.

"Bez ohledu na to, co si Michael nebo Ross mohou myslet, Montoya není zákeřný závodník. Ví, co to znamená respektovat soupeře. Juan řekl, že Michael začal intenzivně brzdit, a tunel není zrovna nejlepší místo na tuto činnost. Komisaři si je oba předvolali."

Komisaři poté došli k závěru, že nebude udělen žádný trest ani napomenutí. Montoya řekl, že neměl kam uhnout.

"Michael začal prudce brzdit, když začal zahřívat své brzdy, tak jsem se snažil uhnout po pravé straně, ale tam se prostor zmenšil a dotkli jsme se," řekl.

Své k celé situaci řekl i Michael Schumacher, který již stihl pogratulovat Trullimu za jeho vítězství.

"Nemyslím si, že bych jej dokázal předjet, nicméně když došlo k nehodě, v závodě jsem vedl, takže vedoucí muž závodu byl vyřazen jezdcem o kolo zpět," řekl Michael Schumacher. "Jsem si jist, že to neudělal schválně a rozhodnutí komisařů respektuji.

Zrychloval jsem a brzdil tak jak vždy, když se blížíme na startovní rošt a standardně, když jsme za safety carem. V tunelu to navíc nebylo poprvé, již jsem něco podobného dělal o kolo dříve. Trocha kouře od pneumatik je v takové situaci normální, když se snažím zahřát pneumatiky a brzdy.

Bylo to ale od Montoyi hloupé, protože špatně odhadl situaci. Není pochyb o tom, že jsem naštvaný, to je logické. Ale nepředvídatelné věci se v motorsportu dějí a musíte je akceptovat.

Nemluvil jsem s ním ani o Imole a nemyslím, že bych s ním mluvil o čemkoli."

Článek průběžně aktualizujeme o komentáře zúčastněných stran. Co si o tom všem myslíte, můžete diskutovat pod tímto článkem.