Norrise nenachytaly ani dvě zastávky

VC Monaka – závod
Norris umlčel kritiky. Po startu z pole position předvedl v Monaku bezchybný výkon a dojel si pro druhé vítězství v sezoně. Na druhé pozici projel cílem domácí Leclerc a třetí skončil Piastri, jehož celkový náskok před Norrisem se snížil na pouhé tři body. Mercedes nezvládl závod strategicky a opouštěl Monako bez bodů.
Norris kontroloval závod po celou dobu. Po startu se sice zapotil a měl co dělat, aby dobrzdil do první zatáčky, nakonec se mu to ale povedlo a brzy si vybudoval solidní náskok před Leclercem. S Norrisovým vedením nezamávaly ani povinné dvě zastávky v boxech.
Pro závěrečný úsek ovšem Leclerc obul střední sadu, přičemž Norris tvrdou. To Monačanovi umožnilo přiblížit se, v čemž mu pomohl i hustý provoz jezdců o kolo zpět. K žádnému útoku se ale nakonec Leclerc v úzkých uličkách Monte Carla neodhodlal a Norrisovi v triumfu nezabránil.
V podobném duchu se odehrával i souboj o třetí místo mezi Piastrim a Verstappenem. Čtyřnásobný šampion byl nejednou k Piastrimu velmi blízko, předjet ho ale nedokázal. Jelikož byl Verstappenův náskok před pátým Hamiltonem komfortní, neměl Nizozemec co ztratit a nechával svou poslední zastávku až na předposlední kolo. Při ní sice nazul měkké pneumatiky, na Piastriho to ale logicky nestačilo. Australan se v závěru dokonce přiblížil Leclercovi s Norrisem, které zdržoval Verstappen čekající na druhou zastávku. Žádné drama se ale nekonalo.
Bravurně se vypořádali s povinností dvou zastávek u Racing Bulls i Williamsu. Hadjar těžil z toho, že jeho týmový kolega Lawson zdržoval soupeře a odbyl si obě zastávky ještě před polovinou závodu. To Francouzovi umožnilo dojet do cíle na šestém místě, tedy jako nejlepší jezdec ze zbytku světa. Odměněn byl i Lawson, pro kterého osmá příčka znamenala první čtyři body v sezoně.
Albon se Sainzem získali pro Williams deváté a desáté místo. Během závodu pustil Albon Sainze před sebe a zdržoval soupeře za sebou. Cílem bylo umožnit Španělovi odbýt si dvě zastávky tak, aby nepřišel o bodované umístění. Sainz se sice dokázal i po zastávkách udržet před Albonem, tým v tomto případě ale opět nařídil výměnu pozic. Tento příkaz Sainz uposlechl.
Naopak pro Mercedes skončila letošní Velká cena Monaka fiaskem. Německý tým po nevydařené kvalifikaci nevymyslel dobrou strategii. Russell i Antonelli dlouho kroužili po dráze bez jediné zastávky a Brit navíc dostal penalizaci průjezdu boxy za to, že úmyslně střihnul šikanu a dostal se před Albona. Výsledkem bylo 11., respektive poslední 18. místo.
Hořkost jistě cítil Alonso. Dvojnásobný mistr světa dlouho držel šestou příčku a směřoval za prvními body v sezoně. Čtyřicet kol před koncem ho ale vyřadila technická závada.
Mnoho týmů sázelo při volbě strategií na výjezdy zpomalovacího vozu nebo alespoň aktivace virtuálního. Něco takového se ale odehrálo jenom jednou. V prvním kole nenechal Antonelli dost místa Bortoletovi v zatáčce před tunelem a Brazilec narazil do zdi. Do závodu ale dokázal zapojit zpátky a skončil čtrnáctý.
Kromě Alonsa odstoupil také Gasly. Pilot Alpine nedobrzdil do šikany za tunelem a narazil zezadu do Cunody. Pilot Red Bullu incident přečkal, Gasly si ale ulomil levé přední kolo a poškodil si také přední křídlo. To pro něj znamenalo odstoupení. Jelikož ale zvládl dojet do boxů, vše se obešlo bez výjezdu zpomalovacího vozu.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 78 | 25 | |
2. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 3,131 | 78 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 3,658 | 78 | 15 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 20,572 | 78 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 51,387 | 78 | 10 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1 kolo | 77 | 8 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1 kolo | 77 | 6 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1 kolo | 77 | 4 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2 kola | 76 | 2 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2 kola | 76 | 1 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2 kola | 76 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 2 kola | 76 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 2 kola | 76 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 2 kola | 76 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2 kola | 76 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 2 kola | 76 | 0 |
17. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 2 kola | 76 | 0 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 3 kola | 75 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 36 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Renault | - | 7 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 161, 2. Norris 158, 3. Verstappen 136, 4. Russell 99, 5. Leclerc 79, 6. Hamilton 63, 7. Antonelli 48, 8. Albon 42, 9. Ocon 20, 10. Hadjar 15, 11. Stroll 14, 12. Sainz 12, 13. Cunoda 10, 14. Gasly 7, 15. Hülkenberg 6, 16. Bearman 6, 17. Lawson 4.
Průběžné pořadí Poháru konstruktérů: 1. McLaren 319, 2. Mercedes 147, 3. Red Bull 143, 4. Ferrari 142, 5. Williams 54. 6. Haas 26, 7. Racing Bulls 22, 18. Aston Martin 14, 9. Alpine 7, 10. Sauber 6.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren