Norrise nenachytaly ani dvě zastávky

VC Monaka – závod
Norris umlčel kritiky. Po startu z pole position předvedl v Monaku bezchybný výkon a dojel si pro druhé vítězství v sezoně. Na druhé pozici projel cílem domácí Leclerc a třetí skončil Piastri, jehož celkový náskok před Norrisem se snížil na pouhé tři body. Mercedes nezvládl závod strategicky a opouštěl Monako bez bodů.
Norris kontroloval závod po celou dobu. Po startu se sice zapotil a měl co dělat, aby dobrzdil do první zatáčky, nakonec se mu to ale povedlo a brzy si vybudoval solidní náskok před Leclercem. S Norrisovým vedením nezamávaly ani povinné dvě zastávky v boxech.
Pro závěrečný úsek ovšem Leclerc obul střední sadu, přičemž Norris tvrdou. To Monačanovi umožnilo přiblížit se, v čemž mu pomohl i hustý provoz jezdců o kolo zpět. K žádnému útoku se ale nakonec Leclerc v úzkých uličkách Monte Carla neodhodlal a Norrisovi v triumfu nezabránil.
V podobném duchu se odehrával i souboj o třetí místo mezi Piastrim a Verstappenem. Čtyřnásobný šampion byl nejednou k Piastrimu velmi blízko, předjet ho ale nedokázal. Jelikož byl Verstappenův náskok před pátým Hamiltonem komfortní, neměl Nizozemec co ztratit a nechával svou poslední zastávku až na předposlední kolo. Při ní sice nazul měkké pneumatiky, na Piastriho to ale logicky nestačilo. Australan se v závěru dokonce přiblížil Leclercovi s Norrisem, které zdržoval Verstappen čekající na druhou zastávku. Žádné drama se ale nekonalo.
Bravurně se vypořádali s povinností dvou zastávek u Racing Bulls i Williamsu. Hadjar těžil z toho, že jeho týmový kolega Lawson zdržoval soupeře a odbyl si obě zastávky ještě před polovinou závodu. To Francouzovi umožnilo dojet do cíle na šestém místě, tedy jako nejlepší jezdec ze zbytku světa. Odměněn byl i Lawson, pro kterého osmá příčka znamenala první čtyři body v sezoně.
Albon se Sainzem získali pro Williams deváté a desáté místo. Během závodu pustil Albon Sainze před sebe a zdržoval soupeře za sebou. Cílem bylo umožnit Španělovi odbýt si dvě zastávky tak, aby nepřišel o bodované umístění. Sainz se sice dokázal i po zastávkách udržet před Albonem, tým v tomto případě ale opět nařídil výměnu pozic. Tento příkaz Sainz uposlechl.
Naopak pro Mercedes skončila letošní Velká cena Monaka fiaskem. Německý tým po nevydařené kvalifikaci nevymyslel dobrou strategii. Russell i Antonelli dlouho kroužili po dráze bez jediné zastávky a Brit navíc dostal penalizaci průjezdu boxy za to, že úmyslně střihnul šikanu a dostal se před Albona. Výsledkem bylo 11., respektive poslední 18. místo.
Hořkost jistě cítil Alonso. Dvojnásobný mistr světa dlouho držel šestou příčku a směřoval za prvními body v sezoně. Čtyřicet kol před koncem ho ale vyřadila technická závada.
Mnoho týmů sázelo při volbě strategií na výjezdy zpomalovacího vozu nebo alespoň aktivace virtuálního. Něco takového se ale odehrálo jenom jednou. V prvním kole nenechal Antonelli dost místa Bortoletovi v zatáčce před tunelem a Brazilec narazil do zdi. Do závodu ale dokázal zapojit zpátky a skončil čtrnáctý.
Kromě Alonsa odstoupil také Gasly. Pilot Alpine nedobrzdil do šikany za tunelem a narazil zezadu do Cunody. Pilot Red Bullu incident přečkal, Gasly si ale ulomil levé přední kolo a poškodil si také přední křídlo. To pro něj znamenalo odstoupení. Jelikož ale zvládl dojet do boxů, vše se obešlo bez výjezdu zpomalovacího vozu.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 78 | 25 | |
2. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 3,131 | 78 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 3,658 | 78 | 15 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 20,572 | 78 | 12 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 51,387 | 78 | 10 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1 kolo | 77 | 8 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1 kolo | 77 | 6 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1 kolo | 77 | 4 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2 kola | 76 | 2 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2 kola | 76 | 1 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2 kola | 76 | 0 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 2 kola | 76 | 0 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 2 kola | 76 | 0 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 2 kola | 76 | 0 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 2 kola | 76 | 0 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 2 kola | 76 | 0 |
17. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 2 kola | 76 | 0 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 3 kola | 75 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Mercedes | - | 36 | 0 |
DNF | ![]() |
![]() |
Renault | - | 7 | 0 |
Průběžné pořadí MS F1 v Poháru jezdců - 2025
p. | Jezdec |
∑ | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | O. Piastri | 161 | 2 | 32 | 15 | 25 | 25 | 32 | 15 | 15 | ||||||||||||||||
2. | L. Norris | 158 | 25 | 19 | 18 | 15 | 12 | 26 | 18 | 25 | ||||||||||||||||
3. | M. Verstappen | 136 | 18 | 18 | 25 | 8 | 18 | 12 | 25 | 12 | ||||||||||||||||
4. | G. Russell | 99 | 15 | 20 | 10 | 18 | 10 | 20 | 6 | - | ||||||||||||||||
5. | C. Leclerc | 79 | 4 | 4 | 12 | 12 | 15 | 6 | 8 | 18 | ||||||||||||||||
6. | L. Hamilton | 63 | 1 | 8 | 6 | 10 | 6 | 10 | 12 | 10 | ||||||||||||||||
7. | K. Antonelli | 48 | 12 | 10 | 8 | - | 8 | 10 | - | - | ||||||||||||||||
8. | A. Albon | 42 | 10 | 6 | 2 | - | 2 | 10 | 10 | 2 | ||||||||||||||||
9. | E. Ocon | 20 | - | 10 | - | 4 | - | - | - | 6 | ||||||||||||||||
10. | I. Hadjar | 15 | - | - | 4 | - | 1 | - | 2 | 8 | ||||||||||||||||
11. | L. Stroll | 14 | 8 | 2 | - | - | - | 4 | - | - | ||||||||||||||||
12. | C. Sainz | 12 | - | 1 | - | - | 4 | 2 | 4 | 1 | ||||||||||||||||
13. | J. Cunoda | 10 | - | 3 | - | 2 | - | 4 | 1 | - | ||||||||||||||||
14. | P. Gasly | 7 | - | - | - | 6 | - | 1 | - | - | ||||||||||||||||
15. | N. Hülkenberg | 6 | 6 | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||
16. | O. Bearman | 6 | - | 4 | 1 | 1 | - | - | - | - | ||||||||||||||||
17. | L. Lawson | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | ||||||||||||||||
18. | G. Bortoleto | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||
19. | F. Alonso | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||
20. | J. Doohan | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||||||||||||
21. | F. Colapinto | - | - | - |
Průběžné pořadí MS F1 v Poháru konstruktérů - 2025
p. | Jezdec |
∑ | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 319 | 27 | 51 | 33 | 40 | 37 | 58 | 33 | 40 | ||||||||||||||||
2. | Red Bull | 143 | 18 | 18 | 25 | 10 | 18 | 16 | 26 | 12 | ||||||||||||||||
3. | Ferrari | 142 | 5 | 12 | 18 | 22 | 21 | 16 | 20 | 28 | ||||||||||||||||
4. | Mercedes | 137 | 27 | 30 | 8 | 18 | 18 | 30 | 6 | - | ||||||||||||||||
5. | Williams | 54 | 10 | 7 | 2 | - | 6 | 12 | 14 | 3 | ||||||||||||||||
6. | Haas | 26 | - | 14 | 1 | 5 | - | - | - | 6 | ||||||||||||||||
7. | RB | 22 | - | 3 | 4 | - | 1 | - | 2 | 12 | ||||||||||||||||
8. | Aston Martin | 14 | 8 | 2 | - | - | - | 4 | - | - | ||||||||||||||||
9. | Alpine | 7 | - | - | - | 6 | - | 1 | - | - | ||||||||||||||||
10. | Sauber | 6 | 6 | - | - | - | - | - | - | - |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren