Novinky

  • 15.05.2025 Neutral FIA ustoupila a zmírnila zákaz vulgarismů

  • 14.05.2025 Good Martin Brundle dostal Řád britského impéria

  • 07.05.2025 Neutral Franco Colapinto pro příštích pět závodů v Alpine vystřídá Jacka Doohana

Facebook Instagram

Nespokojený Leclerc začíná doma nejlépe

Nespokojený Leclerc začíná doma nejlépe

VC Monaka – 1. trénink

Na začátku tréninku kolidoval se Strollem a poškodil si přední křídlo a s chováním svého auta nebyl vůbec spokojen. Přesto Leclerc zajel nejrychlejší čas v úvodním tréninku na Velkou cenu Monaka. Za domácím miláčkem se seřadili Verstappen a Norris. Vedoucí muž šampionátu Piastri zahájil víkend jako pátý nejrychlejší.

Ačkoli Leclerc zakončil úvodní trénink jako nejrychlejší pilot, rozhodně ho nezačal nejlépe. Už v úvodu nedobrzdil do zatáčky Mirabeau a následně musel couvat z únikové zóny. Po 10 minutách přišla ještě větší pohroma. Když se totiž Leclerc řítil v plné rychlosti do vlásenky Fairmont, zničehonic se mu připletl do cesty pomalu jedoucí Stroll. Následoval náraz, při kterém si Leclerc poškodil přední křídlo a musel zpět do boxů. Na Strollově voze došlo k poškození zadního zavěšení a převodovky, kvůli čemuž už ve zbytku tréninku nevyjel.

Leclerc nakonec porazil Verstappena o pouhých 163 tisícin sekundy. Třetí Norris zaostal o 326 tisícin. Piastri skončil pátý se ztrátou 378 tisícin. Kromě nejlepší trojice se před něj dostal i čtvrtý Albon.

Ačkoli začalo Ferrari víkend nejlépe, je jeho forma v této velké ceně otázkou. Monopost italské stáje se totiž trápí v pomalých zatáčkách, které jsou pro monackou trať charakteristické. To ostatně naznačuje i výsledek Hamiltona, který obsadil 9. příčku.

Ani sám Leclerc nebyl během tréninku s chováním svého vozu spokojen. Monačan se stěžoval, že zatímco v některých zatáčkách je jeho vůz nedotáčivý, v jiných naopak přetáčivý.

Lando Norris byl rychlejším z dvojice McLarenů. Foto: McLaren

 

S výjimkou kolize mezi Leclercem a Strollem nedošlo během tréninku k žádnému vážnějšímu incidentu. Viděli jsme však několik výletů do únikové zóny v první zatáčce nebo horké chvilky spojené s hustým provozem.

Stáj Racing Bulls ještě neodkryla všechny ze svých karet. Hadjar a Lawson totiž jako jediní vůbec neobuli měkké pneumatiky.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:11,964   32
2. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:12,127 + 0.163 29
3. Lando Norris McLaren Mercedes 1:12,290 + 0.326 31
4. Alexander Albon Williams Mercedes 1:12,314 + 0.350 33
5. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:12,342 + 0.378 27
6. George Russell Mercedes Mercedes 1:12,482 + 0.518 32
7. Carlos Sainz Williams Mercedes 1:12,534 + 0.570 35
8. Pierre Gasly Alpine Renault 1:12,669 + 0.705 28
9. Lewis Hamilton Ferrari Ferrari 1:12,690 + 0.726 29
10. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:12,727 + 0.763 27
11. Kimi Antonelli Mercedes Mercedes 1:12,765 + 0.801 33
12. Nico Hülkenberg Sauber Ferrari 1:12,979 + 1.015 29
13. Isack Hadjar RB Red Bull PT 1:13,187 + 1.223 34
14. Juki Cunoda Red Bull Red Bull PT 1:13,232 + 1.268 31
15. Oliver Bearman Haas Ferrari 1:13,329 + 1.365 33
16. Esteban Ocon Haas Ferrari 1:13,394 + 1.430 30
17. Liam Lawson RB Red Bull PT 1:13,429 + 1.465 36
18. Gabriel Bortoleto Sauber Ferrari 1:13,470 + 1.506 28
19. Franco Colapinto Alpine Renault 1:13,820 + 1.856 31
20. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:15,635 + 3.671 4

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari