Nespokojený Leclerc začíná doma nejlépe

VC Monaka – 1. trénink
Na začátku tréninku kolidoval se Strollem a poškodil si přední křídlo a s chováním svého auta nebyl vůbec spokojen. Přesto Leclerc zajel nejrychlejší čas v úvodním tréninku na Velkou cenu Monaka. Za domácím miláčkem se seřadili Verstappen a Norris. Vedoucí muž šampionátu Piastri zahájil víkend jako pátý nejrychlejší.
Ačkoli Leclerc zakončil úvodní trénink jako nejrychlejší pilot, rozhodně ho nezačal nejlépe. Už v úvodu nedobrzdil do zatáčky Mirabeau a následně musel couvat z únikové zóny. Po 10 minutách přišla ještě větší pohroma. Když se totiž Leclerc řítil v plné rychlosti do vlásenky Fairmont, zničehonic se mu připletl do cesty pomalu jedoucí Stroll. Následoval náraz, při kterém si Leclerc poškodil přední křídlo a musel zpět do boxů. Na Strollově voze došlo k poškození zadního zavěšení a převodovky, kvůli čemuž už ve zbytku tréninku nevyjel.
Leclerc nakonec porazil Verstappena o pouhých 163 tisícin sekundy. Třetí Norris zaostal o 326 tisícin. Piastri skončil pátý se ztrátou 378 tisícin. Kromě nejlepší trojice se před něj dostal i čtvrtý Albon.
Ačkoli začalo Ferrari víkend nejlépe, je jeho forma v této velké ceně otázkou. Monopost italské stáje se totiž trápí v pomalých zatáčkách, které jsou pro monackou trať charakteristické. To ostatně naznačuje i výsledek Hamiltona, který obsadil 9. příčku.
Ani sám Leclerc nebyl během tréninku s chováním svého vozu spokojen. Monačan se stěžoval, že zatímco v některých zatáčkách je jeho vůz nedotáčivý, v jiných naopak přetáčivý.
S výjimkou kolize mezi Leclercem a Strollem nedošlo během tréninku k žádnému vážnějšímu incidentu. Viděli jsme však několik výletů do únikové zóny v první zatáčce nebo horké chvilky spojené s hustým provozem.
Stáj Racing Bulls ještě neodkryla všechny ze svých karet. Hadjar a Lawson totiž jako jediní vůbec neobuli měkké pneumatiky.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,964 | 32 | |
2. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,127 | + 0.163 | 29 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,290 | + 0.326 | 31 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,314 | + 0.350 | 33 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,342 | + 0.378 | 27 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,482 | + 0.518 | 32 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,534 | + 0.570 | 35 |
8. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,669 | + 0.705 | 28 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,690 | + 0.726 | 29 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,727 | + 0.763 | 27 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,765 | + 0.801 | 33 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,979 | + 1.015 | 29 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,187 | + 1.223 | 34 |
14. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,232 | + 1.268 | 31 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,329 | + 1.365 | 33 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,394 | + 1.430 | 30 |
17. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:13,429 | + 1.465 | 36 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,470 | + 1.506 | 28 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:13,820 | + 1.856 | 31 |
20. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,635 | + 3.671 | 4 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Scuderia Ferrari