Norris se vrací do hry

VC Monaka – kvalifikace
Norris chytá druhý dech. Pilot McLarenu si v dramatickém závěru kvalifikace zajistil pole position pro start Velké ceny Monaka. Domácímu Leclercovi nakonec muselo stačit těsné druhé místo. Piastri začne v neděli až jako třetí a hrozí mu, že ho Norris připraví o velkou část celkového náskoku.
Po trénincích bylo jasné, že se v kvalifikaci bude muset počítat s Ferrari. Leclerc totiž ovládl všechny tři volné tréninky a že papírové předpoklady šly stranou. McLaren ale v kvalifikaci také zabral a závěrečná třetí část přinesla nervydrásající souboj mezi Piastrim, Norrisem a Leclercem.
První pokusy vyzněly nejlépe pro Norrise. Brit zajel čas 1:40,464 a nacházel se před Piastrim (1:10,531) a Leclercem (1:10,653). Po přezutí na novou sadu Norris svou pozici potvrdil. Zrychlil totiž na 1:10,125. Piastri se sice také snažil, ale kolo v hodnotě 1:10,140 znamenalo těsnou prohru. V tu dobu ale ještě nebylo ani zdaleka rozhodnuto.
Do akce se totiž vydal Leclerc. Jeho čas 1:10,063 na překonání Norrise stačil a už to vypadalo, že domácí hvězda odstartuje z pole position. Piloti McLarenu se ale odmítli vzdát. Piastri se už sice nezlepšil, Norris ale dokázal ze svého monopostu ještě vydolovat čas 1:09,954. Ten znamenal nejenom start z prvního místa do nedělní velké ceny, ale také nový rekord okruhu.
Spokojenost může panovat i u Hamiltona. Sedminásobný šampion sice v závěru třetího tréninku havaroval, jeho auto ale bylo před startem kvalifikace nachystáno včas a nakonec se Brit umístil jako čtvrtý. Hamilton porazil mimo jiné pátého Verstappena. Právě pilota Red Bullu ale zdržel v první části a stále proto zůstává otázkou, jestli ještě nepřijde penalizace.
Mercedes vyhořel. Oba jeho piloti sice postoupili do druhé části, Antonelli ale na konci té první havaroval v šikaně za tunelem a tím bylo jeho vystoupení hotové. Russella pak zradily technické problémy ještě předtím, než stihl ve druhé části zajet čas. V konečném účtování to znamená 14., respektive 15. místo.
Příjemně překvapili u Racing Bulls. Oba jezdci se dostali do třetí části. Hadjar obsadil šesté místo, Lawson deváté a má tak nakročeno k prvním letošním bodům. Totéž platí o Alonsovi. Španělský veterán skončil sedmý a do druhé části dokonce zvládl postoupit na střední směsi pneumatik. Tu během kvalifikace zkoušeli i další. Nejměkčí sadu C6 bylo totiž těžké dostat do optimální teploty a nejednoho jezdce potrápila nízká přilnavost.
Brzkého vyřazení se opět dočkal Verstappenův parťák Cunoda, který skončil dvanáctý. Bearman a Stroll se sice kvalifikovali na 17., respektive 19. místě, v neděli ale budou začínat z poslední řady. Stroll totiž dostal penalizaci 1 místa za to, že zkřížil v prvním tréninku dráhu Leclercovi a to vyústilo v kolizi. Bearman zase ve druhém tréninku předjížděl pod červenými vlajkami, což znamenalo ztrátu 10 míst.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,285 | 1:10,570 | 1:09,954 | 27 |
2. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,229 | 1:10,581 | 1:10,063 | 27 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,308 | 1:10,858 | 1:10,129 | 29 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,575 | 1:10,883 | 1:10,382 | 28 |
5. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:11,431 | 1:10,875 | 1:10,669 | 21 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:11,811 | 1:11,040 | 1:10,923 | 27 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,674 | 1:11,182 | 1:10,924 | 30 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,839 | 1:11,262 | 1:10,942 | 32 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:11,818 | 1:11,250 | 1:11,129 | 26 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,629 | 1:10,732 | 1:11,213 | 34 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,707 | 1:11,362 | 25 | |
12. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:11,800 | 1:11,415 | 20 | |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,871 | 1:11,596 | 23 | |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,507 | 13 | ||
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,880 | 11 | ||
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,902 | 13 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,979 | 13 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:11,994 | 11 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,563 | 11 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,597 | 12 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren