Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Jezdci Force Indie věří ve vzestup

Jezdci Force Indie věří ve vzestup

Chtěli by se posunout do středu pole a sbírat body.

Piloti Force Indie Giancarlo Fisichella a Adrian Sutil dnes vyjádřili svůj optimismus, se kterým vstupují do nové sezóny 2009. Od spolupráce s McLarenem a Mercedesem si slibují vzestup týmu na úroveň středu pole a zisk prvních bodů.

Stáj v posledních letech zažila velkou nestabilitu co se týče vlastníků. Z Jordanu se na sklonku roku 2005 stal Midland, ten ještě před koncem sezóny 2006 nahradil Spyker a ten zase letos Force India.

První sezóna pod vedením Vijaye Mallyi nebyla příliš úspěšná, týmu se nepodařilo vymanit z konce pole a ani Fisichella, ani Sutil na body nedosáhli.

Na konci letošní sezóny ale přišla velice vítaná změna. Pohonnou jednotku Ferrari nahradil Mercedes-Benz s tím, že spolu s McLarenem byla uzavřena dohoda na technické spolupráci a dodávce dalších důležitých dílů, například nového systému KERS.

Příští sezóna je navíc potenciálně velkou neznámou, v platnost vstupují radikální nová pravidla a pole se tak může nečekaně zamíchat. I u Force Indie by toho samozřejmě rádi využili.

"Těším se na to," řekl Giancarlo Fisichella. "S novými pravidly se může všechno změnit, zejména kvůli hladkým pneumatikám a odlišným úrovním přítlaku.

Myslím, že je velice důležité postavit podle těchto pravidel dobré auto a pokusit se vyjet s novým vozem na slickách jak nejdříve to bude možné. Myslím, že je to pro nás díky nové spolupráci skvělá příležitost.

Máme samozřejmě lepší šance než letos, ale nikdo neví, jak se věci s novými pravidly vyvinou. Uvidíme to až v Austrálii."

Ke špatné úvodní sezóně Force Indie Ital dodal: "Byla to složité sezóna, ale věděli jsme, že to tak bude. Na začátku sezóny jsme byli v některých fázích vlastně velice blízko nejlepší šestnáctce a také slušně blízko bodů, docela blízko týmů automobilek jako třeba Hondy a jiných lidí. Byla to skutečně těžká sezóna.

Někdy jsme šli správným směrem, ale později jsme směr dost ztratili a v posledních několika závodech jsme zastavili vývoj vozu pro rok 2008, takže bylo velice obtížné stále tlačit."

Adrian Sutil má na věc podobný názor: "Ano, věřím, že to bude začátek nové éry. Spolupráce s McLarenem a Mercedesem nám pomůže k mnohem lepšímu vozu pro rok 2009 a lepším výsledkům.

Každý v našem týmu si spolupráci velice pochvaluje. Všichni věříme, že se v sezóně 2009 dostaneme do středu pole a získáme body."

Jak se zdá, s novým vozem se ale piloti s největší pravděpodobností nesvezou dříve než v březnu.

"To je samozřejmě problém," pokračoval Sutil. "Ale může se to změnit. A abych pravdu řekl, je lepší začít s dobrým vozem v březnu, než testovat v únoru špatný."

Sutil také přiznal, že bylo těžké udržet si motivaci při neustálem okupování chvostu pole. "Není lehké udržet si motivaci a snahu po celou dobu, když váš vůz není dost dobrý na lepší pozice. Nakonec jsem ale rád, že jsem ve formuli 1 a chytím se své šance v budoucnu."