Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Mercedes ve spolupráci s RTL přiblížil svůj KERS

Mercedes ve spolupráci s RTL přiblížil svůj KERS

Váží 25 kg a plně se nabije za půl vteřiny brzdění. [VIDEO]

Viceprezident Motorsportu Mercedesu-Benzu Norbert Haug poodhalil součásti KERSu (systému sběru uvolněné tepelné energie, který ji mění na elektrickou a následně na pohonnou), který používá tým McLaren Mercedes. Celý systém váží jen 25 kg.

V přiloženém videu německé televizní stanice RTL jsou jednotlivé díly systému ve stručnosti popsány: oranžový je systém KERS, baterie jsou černé, kovový je generátor. Haug vysvětluje, že se generátor připojuje k přední části motoru přímo na klikovou hřídel. Odtud vede kabeláž k řídící jednotce KERSu, která je umístěna nízko v levé bočnici vozu. Baterie je na protější části vozu.

Haug dále řekl:

"Pracovali jsme na tomto systému velmi tvrdě a zdá se být konkurenceschopný v porovnání s tím, s čím přišli soupeři. Díky technologii Mercedes Hybrid bylo možné dosáhnout fungujícího systému do dvou let."

Pokud jde o výkon systému, je schopen se plně nabít za půl vteřiny brzdění a svoji energii uvolnit postupně během šesti vteřin tak, jak to vyžadují pravidla.

Váha je velmi důležitý faktor týkající se vozu. Mercedes udržel váhu systému pod 25 kg.

"Podle informací, které máme k dispozici, je to nyní nejlehčí fungující KERS. McLaren systém zabudoval do svých vozů. Bez něho bychom byli zcela jistě pomalejší."

Tým, narozdíl od konkurence, zatím nezaznamenal žádné problémy týkající se bezpečnosti.

"Udělali jsme s ohledem na bezpečnost to nejlepší. Samozřejmě nemůžeme kolem baterií používat běžný obal, protože by byl systém příliš těžký. Námi použitá uhlíková vlákna jsou extrémně vodivá. Pro izolování baterie jsme přesto v rámci možností udělali maximum."

Haug zakončil rozhovor tím, že řekl, že je Red Bull RB5 tak rychlý, protože těží ze skvělé aerodynamiky a taktéž protože si mohou pohrávat s rozmístěním závaží uvnitř vozu.

"Všechny týmy nevyužívající KERS mají o 30 - 40 kg více závaží, se kterým mohou manipulovat, ale jak znám Adriana (Neweyho, vedoucího technického oddělení Red Bullu - pozn. redakce), Red Bull ušetřil na vyvažování vozu mnohem víc než 30 kg."