Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Whitmarsh: "Cílem McLarenu pro Maďarsko je vyhrát závod"

Whitmarsh: "Cílem McLarenu pro Maďarsko je vyhrát závod"

Tým se přitom už zaměřuje spíš na vůz pro příští sezónu.

McLaren má pro nadcházející Velkou cenu Maďarska vysoké cíle, poté, co tým v Německu udělal velký krok vpřed, by rád na Hungaroringu vyhrál.

Vylepšená podlaha a nové přední křídlo pomohly zlepšit výkonnost současného MP4/24, v případě Nürburgringu přibližně o sedm desetin sekundy na kolo. Pro zbytek sezóny je tak stáj optimistická.

Pomalá technická trať na Hungaroringu by navíc měla stříbrným šípům sedět, podobně jako městský okruh v Monaku, kde Lewis Hamilton alespoň svými časy naznačil velkou konkurenceschopnost. Tento fakt ve spojení s novými díly nyní týmu dává naděje na mnohem lepší výsledky, McLaren by chtěl ukončit dominanci Brawnu a Red Bullu.

Týmový šéf Martin Whitmarsh řekl, že McLaren do každého závodu nastupuje s cílem vyhrát, jen ne vždy k tomu má konkurenceschopný vůz. Na Hungaroringu má ale reálnou šanci tohoto cíle dosáhnout.

"V Německu jsme zaznamenali nějaký progres a my musíme zajistit neustálou snahu a lepší výsledky v dalším závodě. Vždycky jdeme po vítězství, ale ne vždy na to máme vybavení. V Maďarsku snad budeme mít takové vybavení, abychom za vítězstvím mohli jít."

Ačkoliv už tým touto dobou pomalu přerozděluje své síly směrem k vývoji vozu pro příští rok, který by se od toho letošního měl dramaticky lišit, Whitmarsh ujasnil, že tým stále ještě nepolevuje ve vývoji letošního monopostu.

"Nesměřujeme k vítězství letošního šampionátu a příští rok musíme odvést lepší práci. Na vývoj vozu pro příští sezónu vynakládáme mnohem více úsilí, než tomu tak bylo touto dobou loni, ale musíme zajistit, že nebudeme duchem nepřítomni.

Budeme pokračovat ve vývoji tohoto vozu. Kompletně jsme změnili filozofii aerodynamiky, obtékání vzduchu kolem vozu a ačkoliv nejsem aerodynamik, z dat vidím, že chlapci nyní zlepšují výkonnost.

Začali jsme tedy odznovu, máme lepší základ a schopnost nyní vyvinout vůz, takže si myslím, že se vůz ve zbytku sezóny hodně vyvine.

Musíme se ujistit, že investujeme tento vývoj do oblastí, které nám pomou našemu poznání a snad povedou k vývoji vozu pro příští sezónu, spíše než se jen piplat se součástkami letošního vozu, které nám do příštího roku nepomohou.

Vůz pro příští rok už je docela odlišný. Je docela odlišný kvůli absenci tankování, ale bylo nám také jasné, že vůz pro příští rok musí být celkem odlišný od toho letošního.

Risk, že to dopadne špatně, je menší, když jste pomalí, takže velice agresivně atakujeme příští rok. Pokud bychom na začátku sezóny měli vysoce konkurenceschopný vůz, nevyhnutelně budete opatrní při vývoji toho pro příští sezónu, ale už jsme se rozhodli, že ať se stane cokoliv, vůz pro příští rok bude vypadat dost odlišně od toho letošního."