Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Gil de Ferran expanduje se svou stájí do IndyCar

Gil de Ferran expanduje se svou stájí do IndyCar

Gil de Ferran na konci roku definitivně ukončí jezdeckou kariéru

Jezdeckou kariéru šampiona CART z let 2000 a 2001 a vítěze pětistovky v Indianapolis 2003 asi není třeba představovat. Na dnešní tiskové konferenci oznámil pilot a majitel stáje v sérii ALMS své plány na rozšíření týmu de Ferran Motorsports i do IndyCar. Svou kariéru v IndyCar Brazilec narozený v Paříži zakončil stylově, vítězstvím v závodě na Texas Motor Speedway. Jenže díky zranění ze závodu v Phoenixu zmeškal de Ferran v témže roce závod v Motegi, což jej velmi pravděpodobně stálo titul. A tak, stejně jako v roce 1997 v CART i ve své poslední sezóně v IndyCar, skončil de Ferran na konečném druhém místě v šampionátu. „V důchodu“ se de Ferran nejdříve živil jako komentátor pro stanici ESPN, v letech 2005 – 2007 zastával Gil pozici sportovního ředitele stáje F1 BAR-Honda. Loni v lednu oznámil svůj návrat za volant prototypu Acura v ALMS. Letos patří de Ferranův tým ke špičce série a bojuje o konečné první místo. Příští rok se de Ferran chce soustředit na funkci šéfa stáje a znovu pověší helmu na hřebík.
Obecně se předpokládalo, že de Ferran přesune svůj tým z ALMS do IndyCar, místo toho však Gil oznámil, že má v plánu v ALMS zůstat. Do závodů IndyCar by de Ferran chtěl nasazovat dva vozy. O jezdeckém složení prozatím můžeme spíš jen spekulovat. Jako logická volba se jeví de Ferranův jezdec z ALMS Simon Pagenaud. Pagenaud má s formulemi bohaté zkušenosti. V roce 2006 triumfoval v sérii ChampCar Atlantic Championship a pro sezónu následující si zajistil místo ve stáji Derricka Walkera. Jeho nejlepším umístěním byla tři čtvrtá místa z kanadských závodů.
Dalším pilotem spojovaným s de Ferranem není nikdo menší, než loňský šampion Scott Dixon. Přestože Dixon by měl mít smlouvu s Ganassiho stájí, objevují se spekulace, že by mohl přestoupit do nového de Ferranova týmu. Gil a Scott spolu v minulosti spolupracovali, když Dixon startoval ve vytrvalostních závodech za de Ferranův tým.
Nejsdílnějším byl Gil de Ferran ohledně možného angažmá bývalého pilota Formule 1 Takumy Sata. Že je Sato jedním ze zvažovaných jezdců, potvrdil sám de Ferran:
„Řekl mi, že má o IndyCar zájem a my vždycky budeme hledat ty nejlepší jezdce. Mít správné chlápky, kteří budou šlapat na pedály, je prioritou každého týmu, pokud chce být konkurence schopný. Myslím, že jezdec hraje klíčovou roli ve vývoji a konkurenceschopnosti týmu. Pokud mluvíme o Satovi, měl jsem o potěšení s ním pracovat ve Formuli 1. Byl velmi úspěšný v nižších formulových sériích a je velmi soutěživý.“

„Už dříve jsem říkal, že chci rozšířit své aktivity do IndyCar,“ řekl de Ferran o rozšíření své stáje, „Pro mě je expanze do IndyCar přirozená. Je to sport, kterému dobře rozumím a kde znám hodně lidí.“

Gil de Ferran po svém triumfu v Indianapolis v roce 2003