Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Propadák! Mid-Ohio oproti loňsku ztratilo 85 % diváků

Propadák! Mid-Ohio oproti loňsku ztratilo 85 % diváků

Horší sledovanost na stanici Versus čekal kde kdo, ale až takový propad?

V posledních letech to byla perla kalendáře, nejsledovanější podnik mimo legendární pětistovky v Indianapolis a letos? Ze třinácti podniků až 10. nejsledovanější. Před Mid-Ohio se v televizní sledovanosti dostaly nejen závody, které mají výhodu celoplošné stanice ABC, ale i většina podniků vysílaných na kabelové stanici Versus. Hůř letos dopadly jen závody v Kansasu a Kentucky. Jenže to jsou podniky, které v předešlých letech ve sledovanosti překonávalo Mid-Ohio rozdílem třídy!
Snad ani největší optimisté nečekali, že se sledovanost bude pohybovat ve stejných číslech, jako loni. Závod na trati v Lexingtonu v Ohiu a pak ještě závod na oválu v Chicagu jsou jediné, které oproti loňsku nejsou vysílány na celostátní ABC, ale na kabelové televizi. Ovšem propad až tahle hluboko překvapil snad všechny. Obecně se očekávalo, že sledovanost neklesne pod úroveň „úspěšných“ závodů vysílaných letos na stanici Versus. Tedy pod úroveň závodu v Long Beach (0.5 podle Nielsen Media Research) a Texasu (0.63 podle NMR). Loňská sledovanost totiž dosáhla 1.3 podle Nielsenovy agentury, předloňská dokonce 1.7. A letos? 0.2! To znamená, že závod sledovalo 233 000 amerických domácností.
A to je hodně málo. Loni IndyCar pětkrát překonala hranici 1.0. Předloni dokonce šestkrát. Letos se to s největší pravděpodobností povede pouze pětistovce v Indianapolis a závodu v Torontu. Bohužel zlepšení v následujících letech nelze moc očekávat, jelikož Versus a Indy Racing League uzavřely smlouvu na 10 let.
Dlužno dodat, že Versus se přenosům IndyCar věnuje opravdu poctivě. Samotný závod je orámován předzávodní a pozávodní show. Během většiny reklamních přestávek mají diváci možnost sledovat přenos alespoň v malém okně a kdo kdy viděl nějaký přenos na americké televizní stanici, tak potvrdí, že reklamy tvoří minimálně 35% vysílacího času! Oproti tomu loni stanice ESPN odvysílala akorát samotný závod s minimálním doprovodným programem. Jenže pokrytím a vůbec povědomím u americké veřejnosti se nemůže Versus vlastněný provozovatelem kabelové sítě Comcast měřit s gigantem ESPN vlastněným Disneyho korporací.