Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Ecclestone má radikální plán - 'zkratky' na trati

Ecclestone má radikální plán - 'zkratky' na trati

Nelíbí se mu nedostatek předjíždění při závodech.

Šéf formule 1 Bernie Ecclestone přichází s radikálním návrhem pro zlepšení kvality show - chce pomoci jezdcům v předjíždění využíváním "zkratek" na trati. Tyto zkratky by mohli jezdci využívat v omezeném počtu za závod.

"Myslím, že by pro nás bylo velmi snadné mít na každém okruhu místo, kde by jezdci mohli získat trochu času pro snadné předjetí - 'zkratku', chcete-li - kterou by jezdec mohl použít pětkrát za závod. Zabránilo by to situaci, kdy jeden jezdec uvázne za druhým," vysvětluje.

"Je to dobré pro televizi, je to dobré pro komentátory, mohli by se bavit o tom, že jeden jezdec může použít ještě třikrát zkratku, druhý pouze dvakrát a co to bude znamenat, a tak dále."

Ecclestonovi se nelíbí ani nově přijatý bodovací systém, podle jeho názoru nepomůže předjíždění. Mezinárodní automobilová federace (FIA) schválila před Vánoci návrh Komise F1 na rozšíření bodování na prvních deset vozů v cíli systémem 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.

Hovoří se o tom, že by měl být navržen systém, který by více odměňoval vítěze závodu. Auto Motor und Sport a Turun Sanomat nedávno napsaly, že by mohlo jít o změnu na systém 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 (psali jsme zde).

Ecclestone by systém více odměňující vítěze přivítal: "Bodovací systém, který jsme schválili, nezměnil vůbec nic. Moje představa byla vytvořit o dost větší rozdíl mezi prvním a druhým a možná mezi druhým a třetím. Chceme dát jezdcům stimul pro předjíždění, ne pro sbírání bodů."

Dále Ecclestone prohlásil, že další věcí, která ničí podívanou jsou přílš účinné brzdy a spolehlivost vozů.

"Další věcí, kterou jsem lidem tloukl do hlavy jak blázen, je ta, že dnešní brzdy jsou tak účinné, že - teď řeknu něco, co asi nebude pravda - bych mohl zabrzdit později než kdo jiný, pokud bych viděl brzdové značky," řekl Ecclestone.

"V sedmdesátých a osmdesátých letech bylo veškeré předjíždění prováděno pomocí vybržďování v zatáčkách. To už nejde.

Další špatná věc je, že v sedmdesátých letech kdokoli byl mezi šesti nejlepšími v polovině závodu, mohli jste dát ruku do ohně, že na konci závodu v té šestici tři z nich nebudou. V současnosti dojede všech šest. Jezdci už vůbec neodpadávají."

Ecclestone ale i tak věří, že jezdecké a týmové složení následující sezóny by mělo přinést vzrušující ročník.

"Myslím, že je to úžasné, bude to dobrý rok - dobré soupeření uvnitř týmů a také soupeření týmů mezi sebou. Byl bych překvapen, kdyby to nebyl jeden z nejlepších ročníků za dlouhou dobu."