Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Kovalainen má radost z aktuální formy Lotusu

Kovalainen má radost z aktuální formy Lotusu

Trulli tvrdí, že z nováčků je nyní nejrychlejší Virgin.

Heikki Kovalainen je nadšený z aktuální formy svého týmu Lotus. Ve dnešním druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie skončil osmnáctý, čtyři sekundy za nejrychlejším Lewisem Hamiltonem. Přitom se mu podařilo překonat Jaimeho Alguersuariho z týmu Toro Rosso.

"Druhý trénink byl pro mě mnohem lepší, auto fungovalo velice dobře a také diferenciál pracoval na sto procent," řekl Kovalainen. "Vůz se řídil opravdu, opravdu dobře a my jsme byli velmi spokojeni s tím, jak se choval.

Déšť nám samozřejmě trochu narušil program, ale všichni jsme na stejné lodi. Takže, jsme dobře připraveni a musíme se zkrátka pokusit udržet tu spolehlivost, kterou zatím máme. Celkově jsme v opravdu dobré formě."

Finův týmový kolega Jarno Trulli si naopak dnešní den příliš neužil. Dopoledne jej zbrzdily problémy s hydraulikou a odpoledne si kvůli dešti moc nezajezdil. Jeho čas stačil na dvacáté místo.

"Byl to docela těžký den, protože jsme ráno ztratili nějaký čas a odpoledne byla trať bohužel docela mokrá, takže jsme vážně nemohli najít správné nastavení," postěžoval si Trulli.

"Když jsem vyjel na trať, měl jsem pár problémů s nedotáčivostí a ačkoliv to zítra bude docela obtížné, uvidíme, co se během posledního tréninku před začátkem kvalifikace dokážeme přiučit."

Trulli se později nechal slyšet, že aktuálně nejrychlejším z nových týmů je podle jeho názoru Virgin, který svou výkonnost prokázal v Bahrajnu. Síla Lotusu ale v tuto chvíli tkví především ve spolehlivosti, v tomto ohledu je na tom lépe zase Lotus.

"Virgin je rychlý. Abych pravdu řekl, tady je těžké to soudit, moc toho nenajeli. Ale v Bahrajnu byli rychlejší než my.

Ale oni se pravděpodobně zaměřili spíš na výkonnost než na spolehlivost. My si osobně myslíme, že je třeba postarat se o spolehlivost, pak můžeme pracovat na výkonnosti.

Oni měli přes zimu také mnohem více času na práci na svém autě než my na tom našem. Oni zahájili svůj projekt formule 1 mnohem, mnohem dříve než my.

V tuto chvíli tedy nemůžeme vážně srovnávat výkonnost. I když jsme velice blízko, myslím, že čistě z hlediska výkonnosti by nad námi mohli mít navrch. Ale my věříme, že se nám podaří dostat se před ně velice brzy."

Virgin dnes ale oznámil zásadní problém, který mu v závodě komplikuje boj nejen o lepší, ale vůbec o jakékoliv umístění. Nádrže v jeho vozech totiž nejsou dost velké na to, aby palivo v nich uložené vystačilo až do cíle. Přesto ale Trulli říká, že chce Virgin porážet i v kvalifikaci.

"Vždycky je chceme porazit, takže bylo samozřejmě zklamáním skončit v Bahrajnu o desetinu za nimi. Ale tady se budeme snažit znovu a možná tato trať lépe sedne našemu vozu."