Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Ferrari chce upravit pravidla ohledně ilegálních předjetí

Ferrari chce upravit pravidla ohledně ilegálních předjetí

Domenicali v rozhovoru brání nedávné špatné výsledky týmu.

Ferrari po událostech při Velké ceně Velké Británie žádá změnu pravidel ohledně posuzování nelegálních předjetí na trati při závodech formule 1.

Fernando Alonso v Silverstone obdržel penalizaci průjezdu boxy za ilegální předjetí Roberta Kubici mimo trať. Jeho tým však opět kritizoval pozdní odpověď ředitele závodů Charlieho Whitinga.

Italský tým se po manévru opakovaně dotazoval, zda má polskému pilotovi navrátit pozici, odpovědi se jim však podle tvrzení Ferrari dostalo až po dvou minutách a navracení pozice Kubicovi již v tu dobu bylo obtížné.

"Budeme hovořit o změně v pravidlech - pokud se ředitelství závodu nevysloví během 3-4 zatáček, manévr bude považován za korektní," řekl šéf týmu Stefano Domenicali pro La Stampa.

Když se ho reportér škodolibě zeptal, zda se kvůli Ferrari musí měnit pravidla po každém závodě, narážeje na kontroverze ohledně safety caru ve Valencii, Domenicali krátce odvětil: "Je to velice komplexní sport."

Dále šéf Ferrari uvedl, že po špatných výkonech v posledních závodech očekává od svého tým silnou reakci při nadcházející Velké ceně Německa. "Kdokoli nevěří, že můžeme vyhrát šampionát, by si měl najít něco jiného na práci," uvedl.

Zastavení vývoje současného vozu a přesunutí prostředků na příští rok není podle Domenicaliho na pořadu dne: "Než nad tím začneme uvažovat, musíme získat domácí pódia a vítězství. Stále je v sázce spousta bodů."

Domenicali připustil, že chápe poslední kritiku jeho týmu, ale podle svých slov ho ranila slova, že se Ferrari ocitá v nepořádku.

Někteří italskému týmu vyčítají nedostatek invence - ve srovnání s výfuky Red Bullu či F-ductem McLarenu, Ferrari žádné revoluční řešení nepředstavilo. "Máme méně viditelné věci - kola, něco v aerodynamice. Ale kritiku akceptuji, objevila se i některá pozoruhodná řešení," řekl.

Kritika se nevyhýbá ani nepříliš vyrovnaným výkonům dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa, který je letos u týmu nováčkem. "Závodit za Ferrari je jiná váhová kategorie," řekl Domenicali. "Někteří říkají, že jakmile jste ve voze, je to pokaždé to samé, což absolutně není pravda - tlak na náš tým není srovnatelný s ostatními týmy jako Red Bull, McLaren či Mercedes."

Podle Domenicaliho se italský tým nachází v období obrody: "Abyste vyhrávali, musíte si projít těmito obdobími. Po úžasných časech se změnila základní pravidla - nejprve bylo vše neomezené a teď musíte myslet na rozpočty a simulace."

"Představte si, že by se zítra hrál veškerý fotbal na umělém trávníku - sport je stále stejný, ale příprava, materiály a techniky by se zcela změnily," zakončil Domenicali.