Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Účastníci MS GT1 2011: 3. díl

Účastníci MS GT1 2011: 3. díl

Swiss Racing Team.

Představení týmu na konci ledna 2010 bylo optimistické. Jeden z pilotů, Karl Wendlinger, si pochvaloval vůz i tým. Vedoucí stáje, Erich Kolb, po testech v Portimau navíc dodal: „Máme tři vynikající jezdce. Naším cílem je být konkurenceschopní ve skupině na špičce“. Skutečnost však byla velmi nepříjemná a stáj se s pouhými pěti body umístila až na desátém místě celkového hodnocení (před dvojicí vyřazených týmů). Nejvyšší příčka na níž dosáhla dvojice Nilsson/Ara byla devátá v hlavním závodě na okruhu Silverstone. Před závodem v Portugalsku se jezdci dva dny snažili na okruhu Lausitzring sžít s vozy a testovat změny v nastavení. Na zlepšení výsledků to však vliv nemělo. Nebylo divu, že se ve dohadech o nezájmu loňských účastníků po skončení sezóny objevil i švýcarský tým. Ten po dlouhém váhání koncem února oznámil účast v letošním roce, tentokráte však s vozy Lamborghini.

Tým byl založen v roce 2000 švýcarským inženýrem Othmarem Weltim a německým technikem Erichem Kolbem. Devět let stáj působila v německé a evropské F3. Od roku 2007 se prostřednictvím jezdců a Weltiho v roli technického ředitele podílela na chodu týmu Jetalliance Racing a českého K plus K Motorsport. Novou éru zahájil tým loni, když se rozhodl vstoupit do MS GT1 pod svým jménem.

Roli týmového vedoucího zastává Erich Kolb, který je mimo jiné hlavní inženýr odpovědný za motory. Před založením Swiss Racing Teamu působil ve firmách ABT Sportsline, Spies Tuning a KMS. Výkonným ředitelem je Othmar Welti.

Posádka vozu č. 5: Karl Wendlinger  /Peter Kox  

Rakouský pilot se může chlubit řadou zkušeností z šampionátů formulových i uzavřených vozů. Ty dokázal v minulosti využít, když získal titul ve FIA GT ve třídě GT (dnes GT1), v roce 1999 a 2000 byl členem vítězné posádky ve třídě GTS (GT1) v 24 hodin Le Mans. Loni však nemohl být se ziskem pouhých dvou bodů za dvě desátá místa spokojen.

Včera oznámených kolegou Wendlingera je další pilot s bohatou kariérou za volanty vozů GT a šesti starty v Le Mans. Zde dokázal v roce 2003 s Tomášem Engem a Jamie Daviesem dovézt Ferrari 550 Maranello na prvním místě ve třídě GTS (GT1). Loni byl členem stáje Reiter, jejíž vozy Lamborghini převzal švýcarský tým. Jeho kolegou byl celou sezonu mistr třídy GT3 z roku 2009, Christopher Haase. Během devíti startů (v Brně nenastoupili) dokázali nasbírat 39 bodů a umístit se na 18. místě celkového hodnocení. Největším úspěchem byla dvě druhá místa (jedno v hlavním závodě) a třetí místo v kvalifikačním závodě v Německu.

Posádka vozu č. 6: Max Nilsson  / bude oznámeno

V nejbližších dnech by mělo být známé jméno kolegy Maxe Nilssona. Ten dopadl loni podobně jako Wendlinger, díky umístění na devátém místě skončil v celkovém hodnocení o příčku výše než jeho zkušenější kolega. Přesto ani on nemůže být spokojen s celkově 42. místem, ačkoliv jeho kariéra se zatím odehrávala v nižších formulových sérií bez výraznějších úspěchů.

Vedení stáje věří, že nyní jim k lepším výsledkům pomohou vozy Lamborghini (více o voze Zde), které převzali od stáje Reiter. Podle vyjádření Othmara Weltiho byly vozy dodány ve výborném stavu. Od německého týmu se jim podařilo získat i sponzora, švýcarského výrobce hodinek Blancpain. Příprava vozů probíhala intenzivně, ty neputovaly do Spojených Arabských Emirátů lodí, ale letecky až 11. března.

Základna týmu je umístěna severovýchodně od Luzernu v městečku Inwil.

Web: www.swissracingteam.ch