Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Brawn hodnotí výfuky Renaultu jako dobré řešení

Brawn hodnotí výfuky Renaultu jako dobré řešení

"Co do výkonnosti je to možná významnější oblast než dvojitý difuzor."

Šéf týmu Mercedes GP Ross Brawn chválí řešení vývodů výfukového potrubí, jaké letos na svém voze představil Renault. Jeho význam přitom srovnává s dvojitými difuzory.

Renault na začátku letošních předsezónních testech zaujal netradičním řešením výfuků, které jsou vyvedeny na náběhovou hranu bočnic vozu. Výfukové plyny tak napomáhají obtékání vzduchu kolem vozu a zvyšují tak jeho aerodynamickou efektivitu.

Ta bude letos velice důležitá vzhledem k zákazu dvojitých difuzorů, které se v minulých dvou letech staraly o významné množství přítlaku na zadní nápravě. A právě k významu dvojitých difuzorů, které do Formule 1 přivedl na voze svého týmu Brawn GP, Brawn přirovnává význam řešení výfuků.

Jejich vliv by přitom podle něj mohl být ještě větší: "Co do výkonnosti je to významná oblast a možná významnější než dvojitý difuzor, týmy samozřejmě spolupracují se svými motorářskými partnery na tom, jak z výfukové energie dostat maximum, takže tohle je to nová zajímavá oblast vývoje.

Je v duchu Formule 1 posouvat tyto hranice a hledat nové oblasti. V budoucnu možná zjistíme, že to není to, kde chceme být a změníme pravidla, abychom to ohlídali, a v roce 2013 budeme mít jenom jeden výfuk a bude to turbomotor a celá věc se změní znovu, takže náš čeká řada odlišností, ale je to fascinující oblast a zcela v duchu Formule 1."

Narozdíl od dvojitého difuzoru však vpředu vyvedené výfuky podle Brawna nevytvářejí žádné kontroverze.

"Myslím, že podstatu Formule 1 je, že inženýři se stále vypořádávají s interpretací regulí," řekl Brawn. "Lidé ve Formuli 1 jen velice zřídka podvádí a to, co všichni inženýři dělají, a co já očekávám, že budou dělat mí inženýři, je zkoumat hranice toho, kam se dá zajít. A dvojitý difuzor byl samozřejmě jednou z těch hranic.

Výfuky, nemyslím si, že se hranic dotýkají tak moc, myslím, že je to chytrý nápad, ale neřekl bych, že jsou s těmi výfukovými systémy nějaké problémy týkající se pravidel, takže je nevidím jako tolik kontroverzní.

V minulém týdnu nebo dvou proběhla nějaká vyjasnění ohledně materiálů a jedné nebo dvou dalších věcí, ale jinak popravdě nejsou tak kontroverzní."