Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Grosjean se vítězstvím posunul do průběžného vedení

Grosjean se vítězstvím posunul do průběžného vedení

GP2 Asia, Imola - hlavní závod

Romain Grosjean se posunul do čela průběžného pořadí GP2 Asia, když dominantním způsobem vyhrál hlavní závod závěrečného podniku sezóny v italské Imole.

Francouz si včera vyjel pole position a té na startu dnešního závodu zužitkoval. Do karet mu nahrál také velice pomalý start Sama Birda, který spolu s ním vyrážel z první řady, Grosjean tak do první zatáčky najížděl bezpečně ve vedení.

Několik kol se za ním jeho pronásledovatalé, vedeni skvěle startujícím Giedem van der Gardem, dokázali držet, Grosjean však brzy začal ujíždět. Ani povinné zastávky v boxech na jeho pozici nic nezměnily a Francouz si tak s přehledem dojel pro vítězství, které jej posunulo do čela průběžného pořadí.

Grosjean byl navíc třetím vítězem ve třech závodech, úvodní hlavní závod v Abú Zabí totiž vyhrál Jules Bianchi a sprint na témže okruhu Stefano Coletti.

Druhý dojel Giedo van der Garde, který svůj progres zaznamenal na startu, když se z pátého místa posunul na druhé. V závodě pak sice nestačil Grosjeanovi, na druhou stranu se však nenechal ohrozit nikým dalším.

Třetí místo vybojoval Jules Bianchi, pro kterého závod nezačal nejlépe. Francouz se po startu propadl ze čtvrtého místa na páté. Před ním totiž jezdili vedoucí Grosjean, van der Garde, Michael Herck a také Josef Král, který odstartoval velmi dobře.

Krále však už po několika kolech potkal defekt, po kterém český závodník musel pomalu dojet do boxů. Bianchi pak při své zastávce v boxech přeskočil ještě Hercka. Rumun byl v cíli odmáván na čtvrté pozici.

Pátý skončil vítěz sprintu z Abú Zabí Stefano Coletti, šestý byl loňský šampion GP2 Asia Davide Valsecchi, bodovanou osmičku završili Fabio Leimer a Dani Clos, který tak získal výhodu startu z pole position do zítřejšího sprintu.

Závod začal velmi slibně pro Arden, Král a jeho týmový kolega Jolyon Palmer totiž jezdili na čtvrtém a šestém místě. Krále však následně potkal zmiňovaný defekt. Aby toho nebylo málo, v závěru závodu přišel další, tentokrát pomalý. Král tak byl sice schopen dojet do cíle, rozhodně se ale nemohl posouvat vpřed. Pod šachovnicovou vlajkou tak nakonec projel až jako třináctý.

Podobně neúspěšně skončil závod pro Palmera, který se výrazně zdržel v boxech a v cíli byl odmáván na devatenácté pozici.

p.
 Jezdec  Tým  Odstup
1.
 R.Grosjean*  DAMS
52:59.103 
2.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 14.349 
3.
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 17.527 
4.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 21.502 
5.
 S.Coletti  Trident Racing
+ 41.228 
6.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
+ 44.563 
7.
 F.Leimer  Rapax
+ 51.867 
8.
 D.Clos  Racing Engineering
+ 52.813 
9.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 53.964 
10.
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 54.224 
11.
 M.Ericsson  iSport International
+ 54.661 
12.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 55.390 
13.
 J.Král  Arden International
+ 55.840 
14.
 P.Varhaug  DAMS
+ 1:07.700 
15.
 O.Turvey  Ocean Racing Technology
+ 1:19.721 
16.
 J.Cecotto jr.  Super Nova Racing
+ 1:20.567 
17.
 J.Leal  Rapax
+ 1:22.066 
18.
 A.Caldarelli  Ocean Racing Technology
+ 1:24.224 
19.
 J.Palmer  Arden International
+ 1:24.503 
20.
 M.Aljošin  Carlin
+ 1:26.672 
21.
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 1:29.215 
22.
 M.Chilton  Carlin
+ 1:31.023 
23.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
+ 1:31.058 
 
 N.Berthon  Racing Engineering
+ 20 kol 
 
 S.Bird  iSport International
+ 28 kol 
 
 L.Razia  Team AirAsia
+ 35 kol 

* - nejrychlejší kolo závodu: Romain Grosjean (DAMS) - 1:28.097 (32. kolo)

Průběžné pořadí po třech závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
23 
2.
 J.Bianchi  Lotus ART
18 
3.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
12 
4.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
12 
5.
 S.Coletti  Trident Racing
11 
6.
 M.Ericsson  iSport International
7.
 J.Král  Arden International
8.
 M.Herck  Scuderia Coloni
9.
 F.Leimer  Rapax
10.
 S.Bird  iSport International
11.
 D.Clos  Racing Engineering