Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

McLaren upustil od radikálního řešení výfuků

McLaren upustil od radikálního řešení výfuků

Systém je podle týmu příliš složitý na to, jak malou výhodu přináší.

McLaren míří na úvodní podnik letošní sezóny, Velkou cenu Austrálie, se zjednodušeným řešením výfukového systému. Ten totiž nepřináší příliš velkou výkonnostní výhodu, naopak je strůjcem řady problémů se spolehlivostí.

Tým z Wokingu se v předsezónních testech často trápil, neuspokojivá spolehlivost jej totiž připravila o spoustu času a jeho MP4-26 svou rychlostí nestačil na své hlavní konkurenty.

Šéf stáje Martin Whitmarsh proto říká, že McLaren přijede do Melbourne s výrazně zjednodušeným výfukovým systémem, novou podlahou a několika dalšími prvky, od kterých si slibuje zlepšení až o sekundu na kolo.

"Nejsem spokojený s tím, kde se vůz v testech se svou spolehlivostí a výkonností nacházel," řekl. "Udělali jsme pár celkem dramatických změn a tyto změny uvidíme v Austrálii. Je v tom určitý risk, ale já myslím, že bylo správné takhle učinit a doufáme, že se ten risk nenaplní a vůz bude v Austrálii daleko konkurenceschopnější.

Máme zcela novou podlahu a nový výfukový systém. Je tam také řada dalších prvků a dílů, ale to jsou ty jasné a samozřejmé, které lidi uvidí v Austrálii."

Whitmarsh přiznal, že výfukový systém, který jeho tým v testech zkoušel, byl až příliš komplexní a složitý, což mělo za následek různé problémy se spolehlivostí.

"Řekl bych, že je to jednodušší řešení, než jaké jsme měli předtím. Myslím, že ty výfukové systémy jsou nyní na mnoha vozech celkem extrémní. Myslím, že zejména my jsme měli velice extrémní řešení.

Mám však zato, že vzhledem ke své složitosti nepřinášela, podle mého názoru, dostatečnou výhodu.

Věřím, že náš vůz v podstatě není špatným vozem. Řekl bych, že potřebujeme zužitkovat potenciál, který foukání výfuky skýtá.

Měli jsme pár velmi kreativních nápadů, z nichž by některé bývaly mohly fungovat neuvěřitelně dobře. Ale aby fungovaly neuvěřitelně dobře, pak by musely mít odpovídající výdrž, aby bylo možné je nasadit v závodech a to, popravdě, některá naše řešení neměla a proto si myslím, že jsme museli udělat krok zpět. Ale myslím, že díky tomu, že jsme tak učinili, jsme celkem zajímavě vylepšili výkonnost."

Whitmarsh přiznal, že jít do prvního závodu s tolika změnami bez předchozího vyzkoušení je riskantní, vzhledem k očekávanému výkonnostnímu skoku za to však tento krok stojí.

"Myslím, že to i tak bude náročný víkend, ale doufám, že co do výkonnosti získáme víc jak sekundu," řekl Whitmarsh.

"Není to, co byste po takovém testu rádi dělali, ale myslím si, že je to správné rozhodnutí a pokud by nebylo, budu to muset vzít na sebe."

Šéf McLarenu sice stále odmítá předpovídat, jak na tom jeho tým v Melbourne skutečně bude, řekl však, že chce bojovat o vítězství.

"Nemohu nic předvídat, ale vždycky si dáváte za cíl vyhrávat závody. Já nepředpovídám, že ho vyhrajeme, říkám, že ho chceme vyhrát."