Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Pirelli volá po zákazu přezouvání při červené vlajce

Pirelli volá po zákazu přezouvání při červené vlajce

Výměna pneumatik na roštu zkazila dramatický závěr VC Monaka.

Pirelli volá po změně pravidel, umožňujících týmům přezouvat pneumatiky v případě, že je závod zastaven. V Monaku tak totiž podle jeho názoru byli diváci ochuzeni o napínavý závěr závodu.

O vítězství v ulicích Monte Carla bojovali Sebastian Vettel, Fernando Alonso a Jenson Button. Bitva byla přitom okořeněna skutečností, že každý z jezdců měl v dané chvíli na aktuální sadě pneumatik odjetý jiný počet kol.

Zatímco vedoucí Vettel se stále více trápil se sadou, na které odkroužil již několik desítek okruhů, třetí Button své soupeře stáhl mílovými kroky díky novým gumám.

Jenže šest kol před cílem byl závod zastaven kvůli havárii Vitalije Petrova, který musel být pro své bolesti vyprošťován z vozu záchranným týmem. První tři jezdci mezitím na roštu dostali nové pneumatiky.

Závod byl sice na posledních šest kol restartován, vedoucí trojice je ale dojela bez většího vzrušení s většími rozestupy.

Šéf oddělení motorsportu u Pirelli Paul Hembery říká, že možnost měnit na roštu pneumatiky okradla diváky o zajímavý konec závodu.

"Chápu, že je brán ohled na bezpečnost, ale já o tom po pravdě přemýšlím více z pohledu fanoušků," řekl Hembery.

"Spousta lidí na mě z lodí kolem přístavu křičela a říkala, proč měli možnost měnit pneumatiky? Závodu to něco vzalo a velkou otázkou bylo, vydržely by? Na to jsme se všichni ptali šest kol před koncem a to mělo být to napínavé, dospěl by Sebastian k tomu výkonnostnímu propadu?

To pravidlo úplně nechápeme a možná je třeba zeptat se týmů, proč si myslí, že by měly mít možnost měnit pneumatiky.

Ta závodní vzdálenost byla pořád závodní vzdáleností, neprodlužovalo se. Vozy zastavily a stejně tam byl ještě safety car. Vážně nechápu, proč směli měnit pneumatiky, ale možná mi něco uniká."

Hembery věří, že až do přerušení červenými vlajkami se v závodě ukazovalo, že nové pneumatiky přinášející různé strategie měly na závod pozitivní vliv.

"Předjíždění je tu ojedinělé, takže mít strategický element a tak rozrůzněné strategie, jednu, dvě nebo tři zastávky, to tomu dodalo na zajímavosti.

Myslím, že to s tou červenou vlajkou byla samozřejmě trochu škoda, protože kdyby neměnili pneumatiky, pak by museli bojovat až do konce, protože jeli každý jinou strategii a opotřebení pneumatik a jejich fáze byly velice odlišné.

Je taková škoda, že jsme neměli možnost vidět finále té strategické hry, která byla rozehrána."