Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Nové pneumatiky závody zdramatizují, věří Pirelli

Nové pneumatiky závody zdramatizují, věří Pirelli

Týmy si v Jerezu poprvé vyzkoušely letošní směsi.

Pirelli věří, že nové pneumatiky pomohou zdramatizovat závody letošní sezóny, poznatky získané během první série předsezónních testů v Jerezu prý totiž byly povzbudivé.

Italský výrobce pneumatik má v plánu snížit rozdíly v časech na kolo dosahovaných na jednotlivých směsích pneumatik, aby měly týmy při výběru strategie větší prostor pro kreativitu a rozhodování mezi opotřebením a počtem zastávek v boxech.

Ačkoliv chladné podmínky a charakter tratě v Jerezu zamezily týmům získat pravý obrázek o letošních pneumatikách, jelikož se pro závodní víkendy počítá s vyššími teplotami, ředitel oddělení motorsportu u Pirelli Paul Hembery je z prvních výsledků nadšený.

"Z odpoledních jízd tohoto týdne, kdy se teplota (tratě) dostala i přes 20°C, máme dobré náznaky toho, že rozhodně mezi měkkou a střední směsí by měl být výkonnostní rozdíl 0,6 sekundy," prozradil Hembery. "Na čtyřkilometrové trati je to přesně to, v co jsme doufali.

Víme také, že se zlepšilo zahřívání středních a tvrdých gum, které bylo terčem kritiky v loňském roce. Dostat pneumatiky na správnou teplotu, zejména pro některá auta ze středu pole, která měla menší přítlak a měla problémy správně je zahřát. Takže to je další pozitivní ohlas, který se nám vrátil.

Jezdci obecně mluví o tom, že jsou jejich auta dobře vyvážená a já si myslím, že z části k tomu přispívá fakt, že byli lépe schopni pochopit pneumatiky a lépe kolem nich navrhnout vozy na letošní sezónu. Celková zpětná vazba je velice pozitivní."

Na otázku, zda výkonnostní rozdíly a opotřebení pneumatik odpovídaly tomu, kam se Pirelli chtělo dostat, aby zatraktivnilo závody, Hembery odpověděl: "Rozhodně. To je to, co chceme a už první náznaky jsou takové, že se to podaří.

Tým se rozhodne udělat o zastávku méně a zůstat déle na střední nebo tvrdé směsi. Loni se všichni snažili vyždímat maximum z měkkých pneumatik, výhoda se nedala získat jinde, protože ten rozdíl byl příliš velký. Týmy nebyly schopné vynahradit těch 1,5 sekundy menším opotřebením."