Nové pneumatiky závody zdramatizují, věří Pirelli

Týmy si v Jerezu poprvé vyzkoušely letošní směsi.
Pirelli věří, že nové pneumatiky pomohou zdramatizovat závody letošní sezóny, poznatky získané během první série předsezónních testů v Jerezu prý totiž byly povzbudivé.
Italský výrobce pneumatik má v plánu snížit rozdíly v časech na kolo dosahovaných na jednotlivých směsích pneumatik, aby měly týmy při výběru strategie větší prostor pro kreativitu a rozhodování mezi opotřebením a počtem zastávek v boxech.
Ačkoliv chladné podmínky a charakter tratě v Jerezu zamezily týmům získat pravý obrázek o letošních pneumatikách, jelikož se pro závodní víkendy počítá s vyššími teplotami, ředitel oddělení motorsportu u Pirelli Paul Hembery je z prvních výsledků nadšený.
"Z odpoledních jízd tohoto týdne, kdy se teplota (tratě) dostala i přes 20°C, máme dobré náznaky toho, že rozhodně mezi měkkou a střední směsí by měl být výkonnostní rozdíl 0,6 sekundy," prozradil Hembery. "Na čtyřkilometrové trati je to přesně to, v co jsme doufali.
Víme také, že se zlepšilo zahřívání středních a tvrdých gum, které bylo terčem kritiky v loňském roce. Dostat pneumatiky na správnou teplotu, zejména pro některá auta ze středu pole, která měla menší přítlak a měla problémy správně je zahřát. Takže to je další pozitivní ohlas, který se nám vrátil.
Jezdci obecně mluví o tom, že jsou jejich auta dobře vyvážená a já si myslím, že z části k tomu přispívá fakt, že byli lépe schopni pochopit pneumatiky a lépe kolem nich navrhnout vozy na letošní sezónu. Celková zpětná vazba je velice pozitivní."
Na otázku, zda výkonnostní rozdíly a opotřebení pneumatik odpovídaly tomu, kam se Pirelli chtělo dostat, aby zatraktivnilo závody, Hembery odpověděl: "Rozhodně. To je to, co chceme a už první náznaky jsou takové, že se to podaří.
Tým se rozhodne udělat o zastávku méně a zůstat déle na střední nebo tvrdé směsi. Loni se všichni snažili vyždímat maximum z měkkých pneumatik, výhoda se nedala získat jinde, protože ten rozdíl byl příliš velký. Týmy nebyly schopné vynahradit těch 1,5 sekundy menším opotřebením."