Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

McLaren by příští rok chtěl běžně zvládat zastávky kolem 2 s

McLaren by příští rok chtěl běžně zvládat zastávky kolem 2 s

Týmu z Wokingu se letos podařila 2,3 s dlouhá zastávka.

McLaren by v příští sezóně rád standardně zvládal dvousekundové zastávky v boxech.

V letošní sezóně tým zaznamenal výměnu čtyř pneumatik v rekordně krátkém čase, když při Velké ceně Německa zvládli odbavit Jensona Buttona za 2,3 sekundy.

Na otázku Autosportu, zda byly časy zastávek už na hranici fyzických možností mechaniků, sportovní ředitel McLarenu Sam Michael odpověděl: "Ano, ale ještě to není tak tvrdé, že bychom neviděli nic, co by šlo zlepšit.

Během zimy budeme mít opravdu hodně práce, abychom v této oblasti udělali další krok.

Naším cílem pro příští rok jsou dvousekundové zastávky. Mysleli jsme, že se k nim přiblížíme letos. Dokážeme to.

Cílem je dosáhnout toho, aby byly dvousekundové zastávky v boxech standardem, spíše než jen nějakými světlými záblesky. To obnáší lidi i vybavení.

Pro příští rok máme několik změn v technologii, už ale samotná příprava na první závod příští sezóny bude zcela jiná než ta letošní. Našim cílem je takto začít hned v Melbourne,"
popisuje Michael.

Podle Michaela byli na konci letošní sezóny mechanici McLarenu a Red Bullu o třídu výše, než ostatní týmy.

"Mercedes byl nejlepší v minulém roce. Ferrari pak na začátku toho letošního, pak se ale neposouvali," řekl.

"Red Bull a my jsme zvládali zastávky o pět až šest desetin rychleji než všichni ostatní. Red Bull se na nás v závěrečných závodech jasně dotáhl. Určitě některé věci změnili, aby toho dosáhli. Vím, co udělali."

Jak ale sám Michael říká, radost má z pozic získaných zastávkami v boxech, spíše než z rekordů.

"Když jste inženýrem ve Formuli 1, tak nejdůležitější věcí je, že pracujete na věcech, které mohou způsobovat rozdíl - a lide v boxech ho letos dělali.

Jsem opravdu hrdý na jejich práci, nejen na kluky v továrně, kteří přišli s touto technologií, ale také na kluky v garáži.

Není to jen o času zastávky. Když jsme na Hockenheimu překonali rekord, tak jsme neměli radost z rekordu, ale z toho, že jsme tím předjeli (Sebastiana) Vettela.

Když je to tak těsné - 50 milisekund sem či tam, zastávky v boxech mohou vést k velkému rozdílu ve výsledku závodu. Úspora půl sekundy je obrovská,"
dodává Michael.