Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

Nové pneumatiky by znovu měly přispět k atraktivitě

Nové pneumatiky by znovu měly přispět k atraktivitě

Pirelli pro tento rok upravilo všechny své směsi.

Fanoušci Formule 1 se i v roce 2013 mohou těšit na zajímavou podívanou, jíž přispěje nepředvídatelnost spojená s pneumatikami. Pirelli totiž pro letošní sezóny přepracoval všechny čtyři směsi, které by týmům měly opět zamotat hlavy.

Italský výrobce sice nedoufá, že se podaří zopakovat loňský rekord sedmi různých vítězů z prvních sedmi závodů, přesto však věří, že uspěje ve snaze zabránit nudným procesním závodům.

Předseda představenstva Pirelli Marco Tronchetti se nechal slyšet, že Pirelli přes zimu tvrdě pracovalo, aby splnilo požadavky týmů, které se obávaly opakování nezáživných závodů, které se ke konci loňského roku objevily.

"Byli jsme požádáni, abychom zajisili větší nepředvídatelnost a lepší výkonnost," řekl Tronchetti. "Nepředvídatelnost znamená, že se týmy budou muset snažit trefit správné nastavení a jezdci budou muset pneumatiky řádně využívat.

Jako v loňské sezóně, v prvních pěti nebo šesti závodech jezdci nebyli schopni pneumatiky pořádně využít, ale na konci byli až příliš dobří.

Týmy nás požádaly, abychom vyrobili něco jiného, protože jinak by jezdcům na celý závod stačila jediná sada gum. Tato nepředvídatelnost je něco, o co týmy požádaly."

Pirelli se pro letošní sezónu rozhodlo změkčit všechny čtyři nabízené směsi, přičemž letošní tvrdá by měla být přibližně na úrovni loňské střední.

Detailněji vyjádřeno, bočnice pneumatik jsou měkčí, ale hrany gum jsou silnější. Cílem této změny je dosáhnout rychlejší tepelné degradace, ale širšího provozního spektra teplot. Pneumatiky by rovněž měly poskytovat lepší trakci.

Zvětšit by se měl také výkonnostní rozdíl mezi jednotlivými směsmi, který byl odhadnut na půl sekundy na kolo.

Inovace se dotkla také barevného značení nejtvrdší směsi. Ta bude v zájmu snazšího rozlišení nově označena pruhy a nápisy oranžové namísto šedé barvy.

Paul Hembery, ředitel oddělení motorsportu u Pirelli věří, že změny budou pro závodění dobré, nezajistí však takovou situaci jako v úvodu ročníku 2012.

"Je to trochu snění přát si jich (různých vítězů) znovu sedm," řekl. "Myslím, že letošní sezóna bude zvláštní.

Když si promluvíte s týmy, některé už myslí na rok 2014 a investují obrovské prostředky, aby připravily nové vozy a motory.

Půjde o to využít několika prvních závodů k určení míry investic, pokud týmy budou cítit, že mají šanci na úspěch, budou nadále vyvíjet. Pokud ne, propadnout se a vloží své prostředky do roku 2014."