Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Předsezónní testy budou příští rok nejspíš delší

Předsezónní testy budou příští rok nejspíš delší

Týmy žádají více času na přípravu kvůli novým motorům.

Týmy Formule 1 dostanou v rámci přípravy na sezónu 2014 nejspíše několik dní proti současnému formátu navíc, budou totiž potřebovat více času na vyzkoušení zbrusu nových šestiválcových motorů.

Vzhledem k tomu, že není reálné uskutečnit speciální test nových agregátů ještě během letošního roku, žádají týmy alespoň o prodloužení předsezónní přípravy. Nové motory totiž do té doby nebudou moci na dráze vyzkoušet.

"Máme tu, zdá se, docela rozumný návrh dodatečného testu, se kterým naprosto souhlasíme," řekl zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport Rob White.

"Nevím, jaký bude mít formát nebo kde se pojede, ale jsme toho názoru, že to bude test navíc pro všechny týmy a nebude volitelný, protože chtít a potřebovat ho bude každý."

Objevily se též spekulace o tom, že první testování s novými motory by mohlo proběhnout ještě na konci tohoto roku, podle Whita je však na takový krok již příliš pozdě. Jednotliví výrobci pohonných jednotek by totiž nestačili nové agregáty pro takový test připravit.

"To je debata, na kterou už je teď viceméně pozdě, protože načasování je teď takové, že auta poprvé pojedou až v novém roce," řekl.

"Vezměme si říjen jako příklad, abychom si uvědomili, jaké by to mělo důsledky. Pokud byste měli testovat v říjnu, pak byste museli motory postavit v září.

Potíž je v tom, že díly potřebné ke stavbě těchto motorů budou muset být vyrobeny, řekněme, tři měsíce před tím a protože byste byli rádi, aby se jednalo o díly, se kterými se bude také závodit, do května bychom už museli rozhodnout, jakou přesně specifikaci budou mít.

Předpokládejme, že bychom s těmito díly rádi nasbírali nějaké zkušenosti na testovacích stolicích, než s nimi půjdeme na trať, takže by musely existovat teď nebo ve velice dohledné době.

My ty díly stále teprve navrhujeme a některé díly, které navrhujeme, ještě nebyly vyrobeny. Při současném načasování tohoto projektu zkrátka není možné dát do října dohromady reprezentativní motor."

White přiznal, že varianta prvního testování s novými motory až při předsezónních testech s sebou nese jistá rizika. V případě Renaultu však nové motory budou zkoušet čtyři týmy, francouzský výrobce tak má šanci najezdit s novým motorem spoustu kilometrů.

Klíčové pro toto období však bude nemuset na motorech provádět zásadní změny, pouze nové jednotky ladit, což však i přes rozsáhlé testování v továrně není možné zaručit.

"I kdyby bylo bezpečné tvrdit, že už nebude potřeba provádět žádnou velkou práci na motorech či pohonných jednotkách, což pravděpodobně nebude skutečností, měly by všechny týmy dost práce s charakterizováním a potvrzením návrhových předpokladů nebo sběrem dat k analýze.

V roce 2014 to bude velice intenzivní předsezónní příprava."