Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

FIA potvrdila změny v pravidlech o testování

FIA potvrdila změny v pravidlech o testování

Testy začnou v lednu, jezdit se bude i během sezóny.

Mezinárodní automobilová federace dnes oficiálně potvrdila změny v pravidlech týkajících se testování, v platnost vstoupí v roce 2014. Klíčovými body jsou testy v lednu a během sezóny.

Formule 1 se chystá na velké technické změny, které se budou točit kolem nových přeplňovaných šestiválcových motorů, jež se začnou v příštím roce používat. Aby týmy měly více času se s novými pohonnými jednotkami seznámit, bylo zrušeno pravidlo zakazující předsezónní testování v lednu.

Návratu se pak dočkají testy během sezóny, které nahradí současné demonstrační jízdy a nováčkovské testy. Probíhat budou po vybraných evropských podnicích.

Světová rada motorsportu změnu pravidel potvrdila poté, co v Kanadě úpravy odsouhlasila Sportovní pracovní skupina Formule 1.

FIA pak v oficiálním prohlášení uvádí: "Čtyři dvoudenní testy budou povoleny během sezóny namísto osmi jednodenních demonstračních jízd a třídenního testu mladých jezdců.

Tyto se uskuteční na tratích v Evropě v úterý a středu po závodě, aby se dodatečné náklady, které budou potřeba, snížily na minimum.

Testování bude povoleno také během ledna 2014 s cílem umožnit dřívější testování nových pohonných jednotek."

Má se za to, že testování během sezóny proběhne po velkých cenách ve Španělsku, Velké Británii, Maďarsku a Itálii, ačkoliv konečné rozhodnutí padne až poté, co bude představen oficiální kalendář na příští rok.

Ačkoliv návrat testování zvýší jednotlivým týmům náklady, FIA vypracovala také plán na snížení výdajů na jiných místech. Omezí totiž práci v aerodynamických tunelech a vývoj pomocí počítačových simulací.

FIA píše: "Zavedeno bude podstatné snížení množství testování v aerodynamickém tunelu a práce s CFD (Computational Fluid Dynamics - pozn. redakce) a je možné, že bude umožněno dvěma týmům sdílet jeden aerodynamický tunel."