Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Pirelli do Německa přivezlo odlišné pneumatiky

Pirelli do Německa přivezlo odlišné pneumatiky

Italský výrobce reaguje na defekty na Silverstonu.

Pirelli představilo plán na nejbližší nadcházející závody, který je reakcí na sérii defektů během Velké ceny Velké Británie na Silverstonu. Pět dramaticky roztržených pneumatik během anglického víkendu bylo totiž alarmujícím signálem, který si vyžádal rychlé změny v dodávaných produktech.

Poté, co italský výrobce pneumatik ve svém vývojovém středisku v Miláně analyzoval problémy zaznamenané během víkendu na Silverstonu, oznámil, že jako nouzové řešení pro Velkou cenu Německa přiveze pneumatiky s pozměněnou konstrukcí. Ty mají namísto letos představeného ocelového podkladového pásu pás kevlarový, který pracuje za nižších provozních teplot.

Pirelli navíc vydalo sérii nařízení, kterými se týmy musí z bezpečnostních důvodů řídit. Týmy mají například zakázáno přehazovat pneumatiky na pravé a levé straně vozů, limitovány byly také sklony kol a tlaky v pneumatikách.

Do Maďarska, kde se pojede za tři týdny, pak Pirelli připraví zcela nové pneumatiky. Ty budou využívat konstrukce podobné té loňské, zůstanou však letošní změkčené směsi.

Nové pneumatiky budou otestovány během nováčkovských testů, které se uskuteční 17. - 19. července na Silverstonu. Vzhledem k povaze situace navíc Mezinárodní automobilová federace svolila, aby se testů zúčastnili také závodní jezdci. Ti však budou smět pracovat pouze na vývoji pneumatik, nikoliv na testování nových komponent vozů. FIA pro tento případ vyšle do Anglie pozorovatele, kteří na dodržování tohoto požadavku budou dohlížet.

Dosavadní analýza poukazuje na to, že defekty na Silverstonu způsobila kombinace několika faktorů. Týmy totiž během víkendu přehazovaly pneumatiky na pravé a levé straně, závodily s příliš nízkými tlaky v gumách a volily velice agresivní sklony kol. Situaci pak nepomohly ani ostré povrchy za některými obrubníky a ocelový pás v pneumatikách.

Ředitel oddělení motorsportu u Pirelli Paul Hembery řekl: "Co se stalo na Silverstonu, bylo zcela neočekávané a bylo to poprvé za více než století Pirelli v motorsportu, co se něco takového stalo.

Tyto incidenty, které nás velice znepokojily, si vyžádaly urgentní změny, které jsme již navrhovali a které budou představeny v pátečních volných trénincích v Německu.

Rádi bychom poukázali na vůli FIA, FOM, týmů a jezdců jednat rychle a vyřešit tento problém. Zejména uskutečnění zimních testů, navržených spolu s FIA, které budou daleko více vyhovovat vývoji pneumatik a možnost provádět testování během sezóny přispějí výrobě pneumatik s výrazně vylepšenými standardy bezpečnosti a výkonnosti."

Hembery také dodal, že by s pneumatikami jeho společnosti nebyly žádné problémy, pokud by je týmy používaly správě.

"Rád bych znovu zdůraznil skutečnost, že spektrum pneumatik pro rok 2013, pokud se používá správným způsobem, je zcela bezpečné," řekl.

"Co se však stalo na Silverstonu, nás vedlo k tomu, abychom zažádali o plný přístup k datům o pneumatikách v reálném čase, abychom zajistili správné používání a vývoj pneumatik, které jsou tak sofistikované, jak jsme byli žádáni, a mají takovou výkonnost, že snížily časy na kolo v průměru o více než dvě sekundy.

Zatímco čekáme na změny v pravidlech, představíme pneumatiky, které jsou snáze zvladatelné."