Jaguar usiluje o třetí aerodynamický tunel
V Goteborgu bude možno testovat modely ve skutečné velikosti.
Jaguar Racing si je vědom toho, že bez prostředků jako je aerodynamický tunel, se dnes nedá ve formuli 1 konkurovat. Tým oznámil, že od roku 2005 bude mít k dispozici třetí zařízení tohoto typu.
V současné době stáj modernizuje aerodynamický tunel, který dříve patřil Ministerstvu obrany. Kromě tunelu v Bedfordu využívá Jaguar ještě tunel v Bicesteru.
Ani jedno z těchto zařízení však Jaguaru příliš nevyhovují. Stáj totiž chce získat neomezený přístup k tunelu, ve kterém by bylo možné testovat modely ve skutečné velikosti a který by byl vybaven simulovanou silnicí.
Doposud si tým pro vybrané simulace pronajímal aerodynamické tunely od stuttgartské university a v italské Pininfarině. Inženýři Jaguaru nyní pomáhají s konstrukcí ubíhající silnice pro větrný tunel automobilky Volvo v Goteborgu.
Volvo je dceřinou společností Fordu a Goteborg je poměrně jednoduše dostupný trajektem z Harwichu, který se nachází v blízkosti základny Jaguaru v Milton Keynes. Aerodynamický tunel Volva by týmu umožnil testovat na ploše dvaceti sedmi metrů čtverečních.