Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Mateschitz: Za současné problémy může motor

Mateschitz: Za současné problémy může motor

"Mistrovské ambice by neovlivnil ani slabší úvod sezóny."

Spolumajitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, odmítá spekulace, že by problémy nového vozu RB10 mohly pramenit z odchodu důležitých zaměstnanců týmu ke konkurenci.

Red Bull Racing se během testů v Jerezu ocitl na opačném konci výsledkových tabulek, než na jaké si během posledních sezón zvykl. Z Jerezu odešel s nejmenším počtem najetých kol a nejhoršími dosaženými časy na kolo.

V takové situaci by v Red Bullu určitě věděli ocenit služby jejich bývalého šéfa aerodynamiky, Petera Prodromoua, který se přesunul k McLarenu. Při stavbě nového vozu se museli obejít i bez zkušeností šéfa dynamiky, Marka Ellise a hlavního inženýra pro simulace, Gilese Wooda, kteří se přesunuli k Mercedesu.

Dietrich Mateschitz ale vytrvale odmítá spojitost mezi personálními změnami a současnou situací Red Bullu: "Za současné problémy může motor, ne náš tým, který si zachoval veškeré know-how, které během let v F1 nabyl."

Mateschitz již v roce 1995 založil tradici, podle níž vždy stráví jeden předsezonní testovací den spolu s týmem F1. V roce 1995 se Rakušan v paddocku poprvé objevil jako sponzor týmu Sauber. Letos zavítal na testy do Jerezu tento týden ve čtvrtek. Tam se mohl přihlížet, jak své první kilometry absolvuje nová posila z juniorského týmu - Daniel Ricciardo. Ten však musel hned v prvním kole zastavit RB10 vedle trati a do garáží se vrátit po svých.

"Očekávali jsme těžký první test.", ujišťoval Mateschitz. "Teď jen musíme odstranit zjištěné problémy dříve, než se vybereme na testy do Bahrajnu."

Adrian Newey, technický ředitel RBR, Mateschitze ujistil, že po odstranění problémů bude z RB10 skvělý vůz. Sezóna je dlouhá a očekává se velké množství odstoupení z důvodu selhání techniky. Mateschitz je tak přesvědčen, že plány Red Bullu na další obhajobu titulu by nezhatil ani případný slabší začátek sezóny.