Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Rozhovor: Jean Todt, část 4.

Rozhovor: Jean Todt, část 4.

Budoucnost motorsportu očima prezidenta FIA.

Dnes vám přináším čtvrtou (a poslední) část z obsáhlého rozhovoru nejmocnějšího muže světového motorsportu, prezidenta Mezinárodní Automobilové Federace, Jeana Todta se spolupracovníkem Autosportu, Dieterem Renckenem.

Jacques Villeneuve řekl, že současná F1 je příliš umělá. Co vy na to?

Nebudu na to reagovat, ale řeknu vám proč. Pro mě je nejdůležitější svoboda. Takže kdokoli má něco na srdci, měl by to říct nahlas. Nemám s tím problém. Mohu k tomu říct pouze tolik, že se často stává, že lidé mluví o něčem, čemu vůbec nerozumí.

Vraťme se ještě k nákladům. Není jedním z největších problémů to, že se nižším sériím nedostává dostatku peněz a že se to pak přenáší i na týmy? Máte nějaký plán pro rozvoj nejnižších kategorií?

Každá mezinárodní organizace má svá specifika a FIA nepatří mezi ty nejbohatší. Pokud se podíváte na organizace jako UEFA, FIFA, nebo olympijské hry, tak ty mají mnohem vyšší příjmy a mohou i více rozdávat. Naše příjmy jsou dost nízké, ale snažíme se to napravit.

Svým způsobem to začalo už před čtyřmi, pěti lety, tím čemu říkáme Motorsport Safety Development Fund. Do tohoto fondu tečou peníze, které se následně rozdělují těm, kteří je nejvíce potřebují na pomoc bezpečnosti a na vzdělávací programy.

Podařilo se nám také vyjednat dobrou novou smlouvu s majitelem komerčních práv (podle neověřených zpráv získala FIA podpisem nové Concorde zpět 1% podíl na komerčních právech Formule 1) a přitom se nesnížil náš vliv na sport, co bylo během jednání mou hlavní podmínkou. Nyní můžeme ve spolupráci s našimi členy připravit program, kterým podpoříme mladé jezdce. Myslím, že se nám podařilo věci dobře vyvážit.

Hovořilo se také o profesionálních komisařích…

To bylo ještě před mým prvním zvolením. Tehdy jsem si myslel, že je to dobrý nápad. Netýkal se přitom pouze F1, ale všech mistrovství. Ale teď si myslím, že je vůbec nepotřebujeme. Nepotřebujeme profesionální, specializované komisaře.