Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

FIA bude shovívavější k pravidlu 107%

FIA bude shovívavější k pravidlu 107%

Do závodu bude za určitých okolností puštěn každý tým.

Sportovní komisaři Formule 1 budou letos shovívavější k pilotům, kterým se v kvalifikacích nepodaří dostat do 107% času nejrychlejšího jezdce, a ve většině případů jim povolí start do velké ceny.

Vzhledem k tomu, jaké problémy týmům dělají nové turbomotory V6 o objemu 1,6 litru, se začalo spekulovat o tom, že by některé vozy mohly mít problém dostat se do meze stanovené pravidly.

Ředitel závodů Formule 1 Charlie Whiting v rozhovoru před Velkou cenou Austrálie řekl, že je nepravděpodobné, že by bylo vzhledem k současné situaci ohledně výkonů a spolehlivosti toto pravidlo striktně dodržováno.

V minulých sezónách se mohl jezdec, který nesplnil limit 107%, dostat do závodu i na základě času, který zajel během volného tréninku.

Whiting však zdůraznil, že ani vůz, který předvede dobrou rychlost v tréninku, ovšem nekvalifikuje se, nemá automaticky zajištěn start v závodě.

"Pravidlo 107% bylo zavedeno, aby se týmy, které nedokážou postavit dobré auto s požadovanou výkonností, nedostaly do závodu," řekl Whiting.

"Teď máme 11 týmů, o kterých víme, že jsou schopné, ale může je trápit dočasná ztráta výkonnosti.

Jsem si jistý, že sportovní komisaři budou sympaticky pohlížet na každý tým, který těch 107 procent nesplní.

V pravidlech je mechanismus, který to za výjimečných okolností umožní. A nemusí to být vždy jen proto, že jezdec dosáhl potřebného času v některém z předchozích tréninků."


Podle Whitinga pak budou komisaři na každý případ přihlížet individuálně a pokud tým neodjede ani jedno kolo během volných tréninků a kvalifikace, do závodu vpuštěn nebude.

"Rozhodnutí bude na komisařích," řekl. "Máme tu jedenáct velmi profesionálních týmů Formule 1, a pokud budou mít takový problém (že neodjedou ani jedno kolo), tak jsem si jistý, že to dokážou zdůvodnit.

Když se jim nepodaří odjet žádné kolo, tak si komisaři mohou myslet, že už je to trochu příliš. Tohle rozhodnutí ale není na mně.

Myšlenka je taková, že komisaři udělají maximum, aby bylo zajištěno, že se závodu zúčastní všichni piloti."