Novinky

  • 20.10.2019 Neutral Ital Alessandro Zanardi, účastník 41 velkých cen, slaví 53. narozeniny

  • 18.10.2019 Bad McLaren ukončí po sezoně spolupráci s brazilským petrolejářským koncernem Petrobras

  • 17.10.2019 Good Kimi Räikkönen dnes slaví 40. narozeniny

Facebook Instagram

Představení šampionátu: International GT Open

Představení šampionátu: International GT Open

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.

Navzdory poloprázdnému seznamu účastníků dva a půl měsíce před zahájením sezóny se nakonec sešlo dostatek zájemců pro uspořádání devátého ročníku pod taktovkou španělských pořadatelů. V následujícím článku se můžete seznámit s hlavními informacemi věnovanými tomuto mistrovství.

Odkaz na tento článek bude v průběhu roku pravidelnou součástí klíčových příspěvků o tomto šampionátu na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě a jejich vyznačení pro snadnější rozpoznání.

Obsah s aktivními odkazy na kapitoly

1. Základní popis série
2.1. Historie šampionátu
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací

1. Základní popis série

Zaměřením na smíšené posádky profesionálních a amatérských závodníků se GT Open hlásí k jedné z vlastností závodů sportovních vozů. K ní doposud patřilo také společné působení vozidel více výkonnostně rozdílných tříd v jednom závodě, které má být letos potlačeno srovnáním výkonnosti. Ústupkem současnému trendu je formát krátkých závodů namísto vytrvalostních klání.

Všichni účastníci obouvají pneumatiky jednotného dodavatele společnosti Dunlop. S touto firmou Španělé spolupracují od začátku, současná dohoda uzavřená loni platí do konce roku 2014. Palivo pochází z produkce italské firmy specializující se na pohonné hmoty a příměsi pro motorsport, Panta Racing Fuel.

Další jednotící prvky nelze u této kategorie očekávat, proto se používá systém vyrovnání výkonnosti. Jeho cílem je vyrovnat vliv rozdílných koncepcí, tak typických pro sportovní vozidla.

Pořadatelé umožňují přenosy vysílanými na svých internetových stránkách sledovat závody i fanouškům, kteří nemají přístup ke specializovaným sportovním kanálům.

2.1. Historie šampionátu

V prvním ročníku se polovina z šesti závodů odehrála na Pyrenejském poloostrově. V těchto případech doplňovali nepříliš početné pole vozů tří tříd účastníci španělského národního mistrovství. Společné podniky se dočasně vytratily v letech 2007 - 2008, od roku 2009 se však vždy alespoň jeden víkend koná. Počet víkendů se každým rokem zvyšoval o jeden, než se v roce 2008 jejich počet stabilizoval na nynějších osmi.

Součástí víkendu byla zpočátku dvojice 50 minutových závodů (cca 200 kilometrů). Od roku 2007 se začal pozvolna prosazovat formát s rozdílnou délkou, mj. 55 a 45 minut (200 a 150 kilometrů), než byla o dva roky později zavedena současná délka prvního 70 minutového a druhého 50 minutového závodu. Tradice jednoho delšího klání skončila v druhém ročníku 300 kilometrovým závodem v Barceloně.

Od počátků se do současnosti v sérii vyskytují vozy dle pravidel třídy GT2 s označením GTA (2006 – 2009) a posléze Super GT. V prvních letech 15-20 vozů této kategorie doplňovaly vozy dle třídy GT3 (označované GTS), jejichž množství se ze vzrůstající oblibou pozvolna zvyšovalo. Zpočátku se jich na dráze objevovalo méně jak deset, ale již v roce 2010 se jejich počet vyrovnal hlavní kategorii. Počet vozidel kategorie Super GT se dlouhodoběji pohybuje mezi 10 – 15 auty, nižší GTS je nepatrně početnější.

Pro první dva ročníky byla typická také účast pohárových vozů (třída GTB, případně GTC). V roce 2009 byla nahrazena při společných podnicích účastí vozů třídy GT4 (s označením GT Light). Přitom se v sérii objevovaly také vozy, které bezvýhradně nespadaly do žádné ze tříd a byly dle nejbližších parametrů zařazeny do některé z vypsaných kategorií.

Po počátečních nesmělých krůčcích v okolních zemích se šampionát odvážně vydával do Německa a Velké Británie (od 2007), Belgie (od 2008), Rakouska (2011) anebo Maďarska (2012). Nyní je zřejmý opatrnější přístup, přesto si díky postupně vzrůstající přítomnosti v rozdílných evropských zemích již zajistil své místo na mezinárodní scéně závodů GT.

2.2. Držitelé titulů

2013

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 SGT   Andrea Montermini  Ferrari 458  Villorba Corse
 GTS   Giorgio Pantano  McLaren MP4-12C  Bhai Tech Racing
 GTR   Alexander Talkanitsa sr.  Ferrari 458  AT Racing

2012

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 SGT   Giammaria Bruni  Ferrari 458  AF Corse
  Federico Leo
 GTS   Daniel Zampieri  Ferrari 458  Kessel Racing
  Michael Dalle Stelle

2011

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 SGT   Soheil Ayari  Ferrari 430/458  JMB Racing
 GTS   Lorenzo Bontempelli  Ferrari 458  Kessel Racing
  Stefano Gattuso

2010

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 SGT   Álvaro Barbra  Ferrari 430  AF Corse
  Pierre Kaffer
 GTS   Marco Frezza  Ferrari 430  Kessel Racing

2009

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 SGT   Jöel Camathias  Ferrari 430  Trottet Racing
  Marcel Fässler
 GTS   Philipp Peter  Ferrari 430  Kessel Racing
  Michal Broniszewski

2008

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 GTA   Andrea Montermini  Ferrari 430  Scuderia Playteam
  Michele Maceratesi
 GTS   Marco Cioci  Corvette C6  Twentytwo Motorsport
  Andrea Pellizzato

2007

Zatímco ve všech dosavadních ročnících vítěz třídy Super GT (GTA) byl i celkovým vítězem, v tomto roce došlo k výjimce. Celkovými vítězi se stali Richard Lietz   a Jöel Camathias   ve voze Porsche 997 italské stáje Autorlando.

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 GTA   Andrea Montermini  Ferrari 430  Scuderia Playteam
  Michele Maceratesi
 GTS   Riccardo Romagnoli  Dodge Viper  La Torre Motorsport
 GTB   Gianni Giudici  Ferrari 360/430  Giudici

2006

 Třída  Jméno  Vůz  Tým
 GTA   Michele Bartyan  Ferrari 430  Scuderia Playteam
 GTS   Stefano Zonca*  Dodge Viper  Racing Box
  Andrea Belicchi*
  Piergiuseppe Perazzini*
  Marco Cioci*
 GTB   Fabrizio Gini  Ferrari 360  Giudici

* shoda výsledků

2.3. Nejúspěšnější stáje

 Rok  Třída  Tým  Vůz
 2013  SGT   V8 Racing  Chevrolet Corvette
 GTS   Bhai Tech Racing  McLaren MP4-12C
 2012  SGT   AF Corse  Ferrari 458
 GTS   Kessel Racing  Ferrari 458
 2011  SGT   JMB Racing  Ferrari 430/458
 GTS   Kessel Racing  Ferrari 458
 2010  SGT   AF Corse  Ferrari 430
 GTS   Kessel Racing  Ferrari 430
 2009  SGT   Autorlando  Porsche 997
 GTS   Villois Racing  Aston Martin DBRS9
 2008  -   Scuderia Playteam  Ferrari 430
 2007  -   Scuderia Playteam  Ferrari 430

V letech 2012 a 2013 byl vypsán rovněž pohár pro nejlepšího výrobce v každé třídě. Prozatím vždy vyhrálo Ferrari.

3. Pořadatelská organizace

Organizací International GT Open se zabývá španělská společnost GT Sport Organizacion. V roce 1998 ji založil v Madridu španělský závodník Jesús Pareja.

Protože se v 80. a 90. letech minulého století pohyboval v prostředí závodů sportovních vozů, včetně úspěšných startů v 24 hodin v Le Mans, nebyla překvapením úvodní série zaměřená na španělské mistrovství vozů GT. Od roku 1999 jsou Campeonato de España Iber GT v nabídce do současnosti. Totéž platí o rok mladší národní sérii F3.

K expanzi z Pyrenejského poloostrova do Evropy došlo právě prostřednictvím International GT Open v roce 2006.

Španělští pořadatelé se starají také o domácí nebo portugalské pohárové závody mj. vozů Seat Leon, Peugeot 207, Mini nebo Hyundai.

4. Kalendář

První verze kalendáře byla zveřejněna 6. listopadu 2013. Po roční odmlce se do kalendáře vrátil maďarský Hungaroring, který vytěsnil Paul Ricard.

První změnou v porovnání s první verzí byla v lednu oznámená vzájemná výměna termínů okruhů sídlících na Pyrenejském poloostrově: portugalského Algarve a španělského Jerezu.

K další změně došlo 23. července, když pořadatelé oznámili posunutí závěrečného podniku z poloviny října na začátek listopadu.

Platný kalendář pro tuto sezónu je v následující tabulce. Uváděný datum se vztahuje ke dni pořádání druhého, nedělního závodu.

p.
 Datum  Stát  Okruh
 1.  04.05.2014   Německo  Nürburgring
 2.  08.06.2014   Portugalsko  Algarve
 3.  22.06.2014   Španělsko  Jerez
 4.  06.07.2014   Maďarsko  Hungaroring
 5.  20.07.2014   Velká Británie  Silverstone
 6.  07.09.2014   Belgie  Spa-Francorchamps
 7.  28.09.2014   Itálie  Monza
 8.  02.11.2014   Španělsko  Katalánie

5.1. Průběh závodního víkendu

Na závodní víkend má každý vůz přiděleno dvanáct kusů (tři sady) suchých pneumatik. Z dřívějšího víkendu lze použít až čtyři ušetřené kusy pneumatik. Při prvním víkendu je nahrazují čtyři nové pneumatiky.

Program začíná v pátek dvojicí tréninků, každý z nich trvá 60 minut. Letošní novinkou je u každého tréninku prodloužení o 15 minut určené pouze amatérským jezdcům.

Délka sobotní dopolední kvalifikace je dle pravidel určena v rozmezí 20 - 45 minut, obvykle trvá 35 minut s použitím níže uvedeného formátu. V prvních 35 minutách startují jezdci vybraní jako první v posádce, kteří si vybojují místo, z něhož odstartují do prvního závodu. Totéž platí pro druhou část určenou pro jezdce určené jako druhé. Je-li vůz obsazen jedním pilotem, startuje v obou částech.

Prvních 15 minut mají pro sebe dráhu pouze vozy třídy GTS. V následujících pěti minutách dochází k zahájení kvalifikace pro účastníky třídy Super GT a postupnému zajíždění vozů GTS do boxů. Od dvacáté minuty do konce mají pro sebe dráhu vozidla třídy Super GT. Všechna úplná kola jsou měřená a započítávána do výsledků kvalifikace.

Zvláštností v porovnání s většinou sérií je možnost obsazení vozidla pouze jedním pilotem. V tomto případě se na něj vztahuje nutnost prodloužení zastávky alespoň o deset vteřin. Její případné prominutí anebo naopak prodloužení je závislé na zkušenostech pilota, případně jeho věku. Naopak nemusí dodržet maximální dobu řízení 60% délky závodu vztahující se na dvoučlenné sestavy.

Prvním závodem je sobotní odpolední klání s délkou 70 minut. Odpočet začíná po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola, konec přichází po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem.

Start závodu je letmý, v závodě je předepsána jedna povinná zastávka v předem stanovené délce (základ je okolo 70 vteřin dle okruhu). Při této návštěvě boxového stání dochází ke střídání jezdců u dvoučlenných posádek. Během zastávky lze vyměnit pneumatiky a to až čtveřicí mechaniků používajících pneumatické utahováky, jeden na každé straně vozu. Na samém konci zastávky je možné doplnit palivo buď z maximálně 25 litrových nádob anebo tankovacím zařízením dle požadavků FIA. Přidělené časové handicapy je možné splnit ve vyhrazeném prostoru.

Na konci závodu je čas na rozdělení bodů. Používá se součet celkového umístění prvních devíti posádek (12-10-8-6-5-4-3-2-1) a umístění první pětky ve třídě při jejím obsazení alespoň pěti účastníky (10-8-6-4-3). Od roku 2013 je hodnocení doplněno o samostatné bodování amatérů starších 45 let, kteří se nestali držiteli titulu série pod dohledem FIA. Jezdci budou nejprve ohodnoceni dle v závorce uvedené bodové škály (10-8-6-5-4), přičemž piloti z vyšší kategorie Super GT budou mít na konci sezóny součet snížen o 10%.

Hodnocení týmů a výrobců je shodné s první dvojicí výše uvedené škály. Do hodnocení se započítává umístění dvou nejlepších týmů (v tomto případě nezávisle na kategorii) a vozů.

Zároveň jsou na následující závod přiděleny časové handicapy doby strávené v boxové uličce navíc pro první trojici v každé třídě (15-10-5 vteřin). Jejich součet může dosáhnout maximálně 30 vteřin, nicméně při vítězství i s touto penalizací může být přičteno dalších 15 sekund při další zastávce. Umístění od čtvrtého místa níže naopak z přiděleného času snižuje handicap pro následující závod.

Nedělní ráno se může dle pravidel konat zahřívací trénink v délce 10 minut.

V neděli odpoledne přichází čas pro druhý závod, jehož délka letos vzrostla z padesáti na šedesát minut. Během zastávky nelze doplnit palivo, ostatní pravidla jsou shodná s prvním kláním.

5.2. Kategorie účastníků

Letošní novinkou je rozdělení účastníků do tříd nikoliv dle použité techniky, ale v závislosti na složení posádek.

Systém FIA používající dělení jezdců do čtyř tříd je pro potřeby šampionátu zjednodušen na profesionály (platinový, zlatý) a amatéry (stříbrný, bronzový). Rozdílnost nejen jednotlivých typů, ale i tříd bude upravena systémem vyrovnání výkonnosti (BoP).

Kategorie Super GT umožňuje účast všech kategorií v libovolných kombinacích od ryze profesionálních posádek po zcela amatérské sestavy.

Nižší třída GTS je určena pouze smíšeným posádkám anebo amatérským sestavám.

Systém kategorizace jezdců je blíže popsán Zde.

6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy

Tato část je rozdělena na účastníky dle jejich rozdělení do kategorií. Následně další řazení je dle pořadí v abecedě u názvu výrobce, u nějž jsou uvedeny názvy reprezentujících stájí.

U modelů v úpravě dle předpisů GT3 je odkaz na doplňující informace o vozidle. Případná doplňující poznámka v závorce rozlišuje následující druhy dle podrobnosti informací. Je-li v závorce samotný odkaz, jedná se o letos představený stručný popis technických údajů. Podrobnější informace pod označením Souboj výrobců poskytne odkaz na článek zveřejněný před sezonou MS GT1 v roce 2012. I přes mezisezónní úpravy některých modelů v minulosti se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série.

Má-li tým svoji prezentaci na internetu, v závorce je uveden odkaz. Ten může případně vést na stránky týmu zajišťujícího provoz (servis) anebo například na sociální sítě (označení FB).

Startovní listinu účastníků úvodního podniku naleznete Zde.

Super GT (SGT)

Aston Martin Vantage GT3 (Zde)

 TF Sport (Zde)

Ferrari 458 GT Italia GT3 (Souboj výrobců: Zde)

 Black Bull Swiss Racing (FB Zde)
 SMP Racing – Russian Bears (Zde)
 Scuderia Villorba Corse (Zde)

Chevrolet Corvette C6R (GT2)

 V8 Racing (Zde)
 Selleslagh Racing Team SRT (Zde)

Lamborghini Gallardo (Souboj výrobců: Zde)

 Eurotech Engineering

Porsche 997 GT3 RSR (GT2)

 Drivex School (Zde)

Porsche 911 GT3 R (Souboj výrobců: Zde)

 Autorlando Sport (Zde)


  Třetí víkend International GT Open na okruhu Nürburgring

Foto: Tomáš Krejčík

Chevrolet Corvette C6R třídy GT2 (V8 Racing)

GTS

Audi R8 LMS (Souboj výrobců: Zde)

 Team Novadriver (Zde)
 Team Spirit Race
 Attempto Racing (Zde)

BMW Z4 GT3 (Souboj výrobců: Zde)

 TDS Racing (Zde)

Ferrari 458 Italia GT3 (Souboj výrobců: Zde)

 AF Corse (Zde)
 Ombra Racing (Zde)
 SMP Racing – Russian Bears (Zde)
 Easy Race
 Kessel Racing (Zde)
 Team Sofrev ASP (Zde)
 Shaun Balfe (Zde)

Chevrolet Camaro GT3 (Zde)

 Reiter Engineering (Zde)

Chevrolet Corvette C6R (Zde)

 V8 Racing (Zde)

Lamborghini Gallardo (Souboj výrobců: Zde)

 Eurotech Engineering
 Kox Racing (Zde)
 Veloso Motorsport (Zde)

McLaren MP4-12C GT3 (Souboj výrobců: Zde)

 Monaco Driving Experience

Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Souboj výrobců: Zde)

 Plachutta Racing
 Sports and You

Nissan GT-R Nismo GT3 (Vládci asfaltu 2014: Zde)

 Nova Race

Porsche 911 GT3 R (Souboj výrobců: Zde)

 Krypton Motorsport (Zde)
 Autorlando Sport (Zde)
 Ebimotors (Zde)

  Třetí víkend International GT Open na okruhu Nürburgring

Foto: Tomáš Krejčík

Ferrari 458 Italia GT3 (AF Corse)

7. Seznam úspěšných jezdců

Údaj v závorce startovní číslo vozidla, v němž je jezdec uveden ve startovní listině před úvodním podnikem.

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
 Bontempelli, Lorenzo (67)  mistr GT Open 2011 (třída GTS)
 Camathias, Jöel (64)  mistr GT Open 2009 (třída Super GT)
 mistr LMS 2006 (kategorie GT2)
 Castellacci, Francesco (57)  mistr ME GT3 2011
 Enge, Tomáš (71)  mistr LMS 2009 (LMP1 i celkově)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (kat. GTS)
 Gatusso, Stefano (62)  mistr GT Open 2011 (třída GTS)
 Kox, Peter (72)  vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (kat. GTS)
 mistr ADAC GT Masters 2010
 Leo, Federico (55)  mistr GT Open 2012 (třída GTS)
 mistr ME GT3 2011
 Montermini, Andrea (1)  mistr GT Open 2013 (třída Super GT)
 mistr GT Open 2008 a 2007 (kategorie GTA)
 Zampieri, Daniel (60)  mistr GT Open 2012 (kategorie GTS)

8.1. Užitečné odkazy

International GT Open – oficiální komunikační kanály

Web    (Zde): naleznete zde zprávy z dění v šampionátu a závodech (od roku 2011), částečně též informace o týmech a jezdcích. Pečlivěji zpracované jsou pouze seznamy úspěšných závodníků a stájí anebo souhrnné statistiky.

Facebook  (Zde): na sociální síti má série svůj profil od května 2011. Stránky nabízí pouze chudý výtah obsahu z výše uvedeného oficiálního portálu. Výjimečnou volbou je pouze možnost dostat se k videonahrávkám nahraným na portálu Vimeo, tato volba je dostupná pouze pro fanoušky s profilem na této sociální síti. Navíc dle informací se jedná o bezplatné prohlížení pouze 10 dní.

Twitter  (Zde): nabízí především upozornění na nové zprávy vydané na oficiálních stránkách.

You Tube  (Zde): videozáznamy celých závodů anebo sestřihy od roku 2012 naleznete na tomto odkazu. Uvedené stránky mohou sloužit také ke sledování blížících se přenosů.

Sport 5  (Zde)

Český televizní program zaměřený na motorsport přechází letos z přenosů závodů pouze na vysílání sestřihů. Lze zde zjistit dostupnost programu v nabídce pozemního vysílání, kabelových televizí, systému IPTV anebo prostřednictvím satelitu. Stránky nabízí program stanice týden dopředu.

Formule  (Zde)

Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.

8.2. Doplňující články na Formule.cz

Grand magazín (poslední vydání Zde)

Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z vytrvalostní Blancpain Endurance Series, sprintových FIA GT Series, International GT Open a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.

Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.

Průvodce světem GT (Zde)

Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu nasazení.

International GT Open 2013 (Zde)

Souhrn informací o vytrvalostní sérii, který je věnován minulému ročníku.

9. Rozsah informování na zdejším portálu

Většina zpráv týkajících se dění v sérii, připomenutí nejbližšího závodu a výsledky budou součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín.

Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.

V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.

10. Konečné výsledky

Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v celkovém hodnocení a ve třídách Super GT a GTS. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde. Týmy jsou uvedeny všechny.

Celkové hodnocení jezdců

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Daniel Zampieri  SMP Racing (SGT)  212
 1.  Roman Mavlanov  SMP Racing (SGT)  212
 2.  Miguel Ramos  V8 Racing (SGT)  202
 2.  Nicky Pastorelli  V8 Racing (SGT)  202
 3.  Andrea Montermini  Villorba Corse (SGT)  200
 3.  Nicollò Schirò  Villorba Corse (SGT)  200
 4.  Maxime Soulet  V8 Racing/Selleslagh (SGT)  169
 5.  Isaac Tutumlu  Selleslagh (SGT)  151
 6.  Giorgio Roda  AF Corse (GTS)  142
 7.  José M. Pérez Aicart  SMP Racing (GTS)  129
 8.  Archie Hamilton  Selleslagh/V8 Racing (SGT)  122
 9.  Joël Camathias  Autorlando (GTS)  115
 10.  Viacheslav Maleev  SMP Racing (GTS)  107
 44.  Tomáš Enge  Reiter/Kox Racing (GTS)  4

Tomáš Enge se zúčastnil úvodního podniku v Německu. V barvách týmu Kox Racing (Lamborghini) nezískal s nezkušeným Maximilianem Völkerem žádné body. Úspěšnější bylo vystoupení se stejným pilotem ve službách německého úpravce Reiter Engineering. S vozem Chevrolet Camaro se podařilo česko německé dvojici bodovat.

Hodnocení jezdců ve třídě Super GT

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Daniel Zampieri  SMP Racing  104
 1.  Roman Mavlanov  SMP Racing  104
 2.  Miguel Ramos  V8 Racing  99
 2.  Nicky Pastorelli  V8 Racing  99
 3.  Andrea Montermini  Villorba Corse  97
 3.  Nicollò Schirò  Villorba Corse  97
 4.  Maxime Soulet  V8 Racing/Selleslagh  81
 5.  Isaac Tutumlu  Selleslagh  71
 6.  Archie Hamilton  Selleslagh/V8 Racing  62
 7.  Diederik Sijthof  V8 Racing  33
 8.  Jody Fannin  TF Sport  18
 8.  Darren Turner  TF Sport  18
 9.  Nick Catsburg  V8 Racing  16
 10.  Kelvin Snoeks  V8 Racing  12

Hodnocení týmů Super GT

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  V8 Racing  Corvette 7 000 cc  155
 2.  SMP Racing  Ferrari 458  104
 3.  Villorba Corse  Ferrari 458  97
 4.  Selleslagh Racing  Corvette 7 000 cc  87
 5.  TF Sport  Aston Martin Vantage  18
 6.  Drivex School  Porsche 997 GT3 RSR  7
 7.  Black Bull  Ferrari 458  6

Hodnocení jezdců ve třídě GTS

 P.  Pilot  Tým  Body
 1.  Giorgio Roda  AF Corse  86
 2.  José M. Pérez Aicart  SMP Racing  77
 3.  Viacheslav Maleev  SMP Racing  63
 4.  Paolo Ruberti  AF Corse  59
 5.  Matteo Beretta  Autorlando  59
 5.  Joël Camathias  Autorlando  59
 6.  Aditya Patel  Novadriver  48
 6.  César Campanico  Novadriver  48
 7.  Duncan Cameron  AF Corse  42
 7.  Matt Griffin  AF Corse  42
 8.  Alan Sicart  Ombra  36
 9.  Stefano Constantini  Ombra  33
 10.  Claudio Sdanewitsch  AF Corse  30
 29.  Tomáš Enge  Reiter Engineering  3

Hodnocení týmů GTS

 P.  Tým  Vůz  Body
 1.  AF Corse  Ferrari 458  200
 2.  SMP – Russian Bears  Ferrari 458  77
 3.  Ombra  Ferrari 458  62
 4.  Autorlando Sport  Porsche 911 GT3R  59
 5.  Team Novadriver  Audi R8 LMS  48
 6.  Nova Race  Nissan GT-R  13
 7.  V8 Racing  Corvette Z06  12
 8.  Lechner Racing  Mercedes SLS  12
 9.  Kox Racing  Lamborghini Gallardo  3
 10.  Reiter Engineering  Chevrolet Camaro  3
 11.  Easy Race  Ferrari 458  3

11. Souhrn aktualizací

Aktualizace 9. srpna: Doplnění změny v kalendáři.

10. listopadu: Doplnění konečných výsledků.

Komentáře ke článku