Frijns: Nejsem o nic horší než Magnussen
Holanďan už nechce testovat, patří na starty velkých cen.
Robin Frijns je nizozemský mladík, jehož jméno jistě zná každý v paddocku Formule 1, přestože se ještě nikdy nepostavil na start velké ceny a ani k tomu nemá zrovna blízko. 22 letý rodák z Maastrichtu nejprve upoutal pozornost mocných lidí F1 svými výkony v juniorských sériích, když dokázal během tří let vyhrát Formuli BMW Europe, Formuli Renault 2.0 a Formuli Renault 3.5.
Krátce na to si však pozornost vyžádalo i jeho sebevědomé vystupování a prořízlá pusa. Známým se stal jeho rozhovor pro holandský Telegraaf, ve kterém přirovnal jezdce Red Bullu ke psům, se kterými si jejich pán může dělat, co se mu zamane.
V průběhu sezóny 2013 přišel Frijns o svého sponzora, místo v GP2 i pozici testovacího jezdce Sauberu a žádný z týmů F1 o něj již neprojevoval vážnější zájem. Nakonec může být rád, že se mu letos ušla alespoň pozice náhradníka u Caterhamu. Holanďan však s odvážnými prohlášeními nepřestal a nejnověji nechápe, proč McLaren najal Kevina Magnussena a ne jeho.
"Přece jsem s ním soutěžil (ve Formuli Renault 3.5 v roce 2012) a porazil jsem ho", připomíná Frijns. "Nejsem o nic horší než on, dokázal bych tedy jezdit minimálně na jeho úrovni. Sledovat jeho debut doma v televizi bylo tedy pořádně frustrující."
Frijns je nadále skálopevně přesvědčen, že patří na starty velkých cen a na pozici testera nehodlá zůstat déle než do konce sezóny.
"Mým cílem je samozřejmě závodní sedačka. Tým ví, že chci být testerem pouze do konce roku a nemám v úmyslu strávit i další rok jako třetí jezdec."
Holanďan prozradil i něco ze zákulisí týmu. V Leafieldu prý v současnosti vládne zklamání ze slabých výkonů jejich nového vozu.
"Doufali jsme, že se naše vozy dokáží posunout o několik míst vpřed (ve srovnání s předchozími sezónami). To se nám však nepodařilo a proto jsou teď všichni zklamaní.
Potřebovali bychom více přítlaku. Spolehlivost je fajn, i když by mohla být i lepší. Všechny týmy měly na začátku roku několik problémů souvisejících hlavně s novými motory. Každý ví, že potřebuje rychlé auto, ale pokud ho nedostane do cíle, tak nezíská vůbec nic. Tým však tvrdě pracuje na nápravě, tak se to snad zlepší."

Němka Mathilda Paatz bude jezdit za Aston Martin ve FIA Academy 2026
Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

21.05. 2014



