Novinky

  • 28.01.2020 Neutral Eric Boullier byl jmenován novým ředitelem VC Francie F1

  • 27.01.2020 Neutral Pat Fry nastoupí do funkce technického ředitele týmu Renault 5. února

  • 27.01.2020 Neutral V březnu bude mít premiéru film o bývalém prezidentu FIA Maxi Mosleyovi

Facebook Instagram

Vanthoor při cestě za titulem nezaváhal

Vanthoor při cestě za titulem nezaváhal

Zároveň triumfem zajistil titul pro tým WRT.

Na závěrečný podnik na německém Nürburgringu vytrvalostní BES se dostavilo celkem 40 účastníků (14 profesionálních, 17 smíšených a 9 amatérských).

Během větší části závodu účastníkům nepřálo počasí, když byl závod kvůli množství vody na dráze odstartován za bezpečnostním vozem. Dlouhou dobu mokrá dráha, v poslední třetině závodu osychající anebo zcela suchá dráha se postarala o řadu dramatických situací.

Již v sedmém kole skončily naděje nejvážnějších konkurentů mladého Belgičana (č. 1, PRO, WRT, Audi), když Sandström (č. 26, PRO, Sainteloc, Audi) skončil po kontaktu s Parentem (č. 98, PRO, ART, McLaren) mimo dráhu. Oba vozy poté zamířily k mechanikům.

Vanthoorovi cestu za titulem nekomplikovala ani pořadím propadající se posádka Bentley č. 7 (Kane/Smith/Meyrick). Obavy nemusel vzbuzovat v týmu WRT ani průnik dvou mercedesů stáje HTP na čelo, neboť náskok Belgičanů oproti Němcům v klasifikaci byl více než dostatečný. Nicméně německá stáj si významně polepšila v týmovém hodnocení, když se z pátého místa posunula na stříbrnou pozici zásluhou spolehlivější posádky vozu č. 85 (Afanasiev, Buhk, Dusseldorp).

Větší drama se odehrávalo mezi smíšenými posádkami, když v souboji bývalých kolegů si vedla lépe posádka vozu č. 52 (Castellacci). Již po první výměně se situace obrátila ve prospěch kandidátů týmu Villorba (č. 90, Gai, Rizzoli). Definitivní konec nadějí pro Castellacciho přišel uvíznutím v kačírku následujícím po kontaktu s bentley č. 7.

Připomínku loňského úspěšnějšího tažení týmu GT Academy navodilo vedení nissanu pilotovaného Buncombem (č. 80, PAM). Britský pilot vedl nejen ve třídě, ale 24 kol také celkově.

Velmi těsně skončil souboj v týmovém hodnocení díky triumfu dvojice Hassid/Catsburg z týmu TDS. Zástupci týmu Villorba totiž dokončili závod na poslední možné pozici (3. ve třídě), která jim nakonec zajistila titul.

V amatérské kategorii muselo vedoucí dvojici Mann/Guedes zatrnout po výletu Barreirose (č. 51, AF Corse, Ferrari) do kačírku. Nakonec jim dostatečný náskok umožnil dokončit až na sedmé příčce, zatímco rivalové v boji o titul z týmu GT Corse (Ehret/Mattschull) dokončili druzí.

V hodnocení stájí získal titul italský tým s rozdílem jediného bodu.

Výsledky po ujetí 158 kol již zahrnují úpravu výsledků po půlminutové penalizaci Faiscy (PAM, č. 35, GT Academy, Nissan).

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
PRO
 Ramos/Mies/Vanthoor   Belgian Audi
A
6:00:07.848
2.
PRO
 Dusseldorp/Afanasiev/Buhk   HTP
MB
+ 57.089
3.
PRO
 Haupt/Al Faisal/Simonsen   Black Falcon
MB
+ 1:17.232
4.
PAM
 Hassid/Catsburg   TDS Racing
B
+ 1 kolo
5.
PRO
 Soucek/Korjus/Estre   ART GP
Mc
+ 1 kolo
6.
PAM
 Modell/Fjordbach/Lunkin   Black Falcon
MB
+ 2 kola
7.
PAM
 Kemenater/Gai/Rizzoli   Villorba
F
+ 2 kola
8.
PRO
 Kane/Meyrick/Smith   M-Sport
BC
+ 2 kola
9.
PRO
 Firth/Hughes/Sims   Triple 888
B
+ 2 kola
10.
PAM
 Wilson/Leonard/Meadows   Leonard
AM
+ 2 kola
11.
PAM
 Smith/McCaig/Bryant   Ecurie Ecosse
B
+ 3 kola
12.
PRO
 D´Ambrosio/Tappy/Leclerc   M-Sport
BC
+ 3 kola
13.
PAM
 Reip/Faisca/Chiyo   GT Academy
N
+ 3 kola
14.
PRO
 Verdonck/Primat/Scheider   HTP
MB
+ 3 kola
15.
PAM
 Abra/Poole/Osborne   MP Motorsport
AM
+ 3 kola
16.
PAM
 Laursen/Seefried/Castellacci   AF Corse
F
+ 3 kola
17.
GTR
 Loggie/Westwood   Parker
A
+ 5 kol
18.
PAM
 Clément/Lariche/Armindo   TDS Racing
B
+ 5 kol
19.
PRO
 Gardel/Hirschi/Barth   Emil Frey
J
+ 5 kol
20.
PAM
 Broniszewski/Bonacini/Frezza   Kessel
F
+ 5 kol
21.
GTR
 Mattschull/Ehret/Schmickler   GT Corse
F
+ 6 kol
22.
PAM
 Kelders/Blanchemain/Richelmi   Belgian Audi
A
+ 6 kol
23.
GTR
 Talbot/Earle/Kremer   Kessel
F
+ 7 kol
24.
PAM
 Asmer/Al Alzhari/Vasiliev   GT Russian
MB
+ 7 kol
25.
GTR
 Grotz/Ojjeh   Boutsen
B
+ 7 kol
26.
PRO
 Nash/Basseng/Stippler   Belgian Audi
A
+ 3 kola
27.
PAM
 Andersen/Jensen   Insight
F
+ 8 kol
28.
GTR
 Albert/Delhez/Roux   Sport Garage
F
+ 8 kol
29.
GTR
 Vannelet/Surand/Petit   Sport Garage
F
+ 9 kol
30.
GTR
 Mann/Barreiros/Guedes   AF Corse
F
+ 10 kol
31.
PAM
 Strauss/McMillen/Buncombe   GT Academy
N
+ 11 kol
32.
PRO
 Caine/Al Harty/Osborne   Oman Racing
AM
+ 11 kol
33.
PAM
 Sonvico/Danyliw/Knap   AF Corse
F
+ 12 kol
34.
PRO
 Sandström/Ortelli/Guilvert   Sainteloc
A
+ 26 kol
35.
GTR
 Buffin/Gosselin/Rostan   Sainteloc
A
+ 46 kol
36.
PAM
 Grogor/Sarkissian/vd Drift   Boutsen
Mc
+ 60 kol
37.
GTR
 Bachelier/Blank/Mallegol   AF Corse
F
+ 89 kol
38.
PRO
 Premat/Demoustier/Parente   ART GP
Mc
+ 89 kol
39.
PAM
 Amos/Cerutti/Comandini   ROAL
B
+ 98 kol
40.
PRO
 Frey/Cuche/Muller   Experience
A
+ 121 kol

Komentáře ke článku