Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Alonsa shořelý motor vůbec netrápí

Alonsa shořelý motor vůbec netrápí

To nejlepší měl už beztak dávno za sebou.

Jednu z červených vlajek vyvěšených během včerejšího druhého tréninku má na svědomí Alonsova pohonná jednotka Ferrari 059/3. Motor za Španělovými zády vzplál během jízdy a dvojnásobný šampion ho po odstavení vozu vedle trati sám uhasil. Přijít takovýmto způsobem o jednu z pěti přidělených pohonných jednotek je pro jezdce a jeho tým obyčejně smutnou událostí, ale Alonso se do garáže Scuderie vrátil se širokým úsměvem.

"Věděli jsme, že ta pohonná jednotka je již na konci svého životního cyklu," bezstarostně oznámil hasič v červeném overalu. "Věděli jsme, že riskujeme ztrátu části tréninku, ale to je součást našeho plánu pro poslední závod sezóny. Vždy když nemůžete využít celou délku tréninku, je vám to trochu líto, ale myslím, že to náš víkend téměř vůbec neovlivní."

Alonso tedy v pátek jezdil s pohonnou jednotkou, která si už své v závodech odsloužila a v sobotu by mechanici do vozu tak či tak namontovali jinou, nezatíženou pátečními kilometry. Ferrari už před USA zvažovalo nasazení šesté jednotky, kvůli čemu by ale Alonso musel startovat z boxové uličky, stejně jako Sebastian Vettel. Nakonec se však rozhodli vybrat jinou cestou a v Brazílii se pokouší co nejvíce vyždímat ze zbývajících jednotek. Výjimkou je jedna s nejmenším množstvím najetých kilometrů, kterou šetří pro závod v Abú Zabí, kde se bude udělovat dvojnásobné množství bodů.

Jezdec Ferrari také potvrdil, že nový asfalt v kombinaci s měkčími směsmi poskytuje jezdcům mnohem více přilnavosti, ale obavy mu dělá počasí. Neví, jak by pneumatiky zareagovaly na kombinaci nového asfaltu a deště.

"Nový povrch dráhy produkoval mnohem více přilnavosti a kvůli tomu bylo extrémně náročné poskládat dohromady dobré kolo. Chování pneumatik se měnilo od zatáčky k zatáčce. Nedokážu odhadnout, jak by se na tomto novém povrchu jezdilo za mokrých podmínek. Mohlo by to být podobné jako v Soči (kvůli novému asfaltu), jenže tam nepršelo. Musíme být připraveni na každou eventualitu."