Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Baku už má smlouvu, Monza ne

Baku už má smlouvu, Monza ne

Ecclestone odstoupí, pokud do sportu vstoupí Volkswagen.

Během víkendu se v Bahrajnu objevil i Bernie Ecclestone, věnoval se několika obchodním jednáním, setkal se se šéfy týmů a neodmítl ani pár žádostí o rozhovor s novináři. Jako obvykle, vůbec si nebral servítky a přišel s pár odvážnými vyjádřeními. Zde jsou ty nejzajímavější z nich.

Baku dnu a Monza ven?

Letos nás překvapila nepříjemná zpráva, že se Ecclestone nedokázal dohodnout ani s jedním z německých okruhů a Velká cena Německa 2015 se ruší. Pravděpodobně pokračují jednání o návratu v roce 2016 ale v ohrožení je už i další tradiční velká cena. Kontrakt italské Monzy skončí po sezóně 2016.

"Budeme muset počkat a uvidíme. Nemají smlouvu, jsou v podobné situaci jako Německo," řekl na účet Monzy Ecclestone. Mnozí si F1 bez Monzy nevědí ani představit, Ecclestone s tím však nemá problém: "Něco vám řeknu a řekl jsem to i když se rušil závod ve Francii a nyní v Německu. Máme dostatek dobrých náhradníků."

Letošním náhradníkem je obnovena Velká cena Mexika na zrenovovaném Autódromo Hermanos Rodríguez. Loni do kalendáře F1 přibyla Velká cena Ruska a příští rok se už má jezdit i v ulicích Baku, hlavního města Ázerbájdžánu, z čeho vůbec nejsou nadšeni ochránci lidských práv. Ecclestone však neočekává žádné zásadní problémy a v Ázerbájdžánu se bude dokonce závodit pod zástavou Velké ceny Evropy.

"O jejich vstupu do kalendáře nemáme žádné pochybnosti, bude to další dobrý závod."

Odstoupí, pokud do sportu vstoupí Volkswagen?

Německá média i zdroje BBC již roky přinášejí zprávy, že většina vedení koncernu Volkswagen by ráda jednu ze svých značek poslala na bitevní pole Formule 1. Nepřekonatelnou bariérou je však předseda správní rady Ferdinand Piech a jeho osobní spor s Berniem Ecclestonem. Všechny zdroje se shodují v tom, že Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Lamborghini ani jiná značka z této skupiny do F1 nevstoupí, dokud bude v čele Volkswagen Group Piech a v čele F1 Ecclestone. Bos F1 je však připraven v zájmu F1 odstoupit.

"To mi nikdo neřekl!" tvrdil Ecclestone Ediemu Jordanovi. "Pokud by to bylo tak, odstoupil bych. S radostí bych se okamžitě stáhl, kdyby to do sportu dostalo tyto lidi, o tom nepochybujte. A to není žert!"

Za méně peněz více muziky?

Ecclestone a Christian Horner by rádi viděli návrat jednodušších motorů V8 a zapomněli na složité a drahé hybridní turbo motory V6, které začala F1 používat v roce 2014. Ecclestone by však již byl za určitých podmínek spokojen i se současnými pohonnými jednotkami.

"Dvou věcí se nesmíme vzdát: Každý výrobce musí ostatní týmy zásobovat stejnými motory, jaké používá on sám. Pokud to budou současné motory vylepšené na 1000 koní, dobře, ale musí být týmům prodávány za cenu, kterou si mohou dovolit. Kromě toho potřebujeme, aby vozy kladly na jezdce vyšší nároky."