Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami?

Jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami?

Stav před Velkou cenou Monaka.

Sezóna F1 se přehoupla přes první čtvrtinu a začíná být zajímavé sledovat, jak jsou na tom týmy a jejich jezdci s počtem použitých pohonných jednotek. Nové hybridní technologie zavedené v roce 2014 měly přes zimu udělat další krok vpřed, a proto se pravidla jejich použití zpřísnila. Zatímco loni měli jezdci dovoleno využít 5 pohonných jednotek, letos už jsou to jen 4 jednotky na celou sezónu, včetně kvalifikací a pátečních tréninků.

Připomeňme, že pohonná jednotka vozu F1 je pravidly rozdělena na motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor rekuperace kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor rekuperace tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (ES, baterie) a řídicí elektroniku (CE).

Při pohledu na tabulku si okamžitě všimneme, že oba týmy zásobované Renaultem jsou na tom opravdu bídně. Daniel Ricciardo, Daniil Kvjat i Carlos Sainz museli během prvních pěti závodů použít všechny 4 motory a Max Verstappen je na tom jenom o trochu líp, stačily mu tři. Renault je na tom velmi špatně i s turbodmychadlem a systémy rekuperace energie.

McLaren zásobován Hondou je na tom podobně, ale přes množství problémů nemuseli ještě ani Fernando Alonso ani Jenson Button použít ani jeden díl ze čtvrté PJ.

Naopak, výborně jsou na tom všichni jezdci používající techniku Mercedesu. Rosberg, Grosjean, Maldonado, Pérez, Bottas i Massa absolvovali všech 5 závodů s první pohonnou jednotkou. Lewis Hamilton musel měnit elektroniku, ale větší problém se objevil pouze u Nica Hülkenberga.

Jezdec
Tým
ICE
TC
MGU-K
MGU-H
ES CE
L. Hamilton Mercedes 1 1 1 1 1 2
N. Rosberg Mercedes 1 1 1 1 1 1
D. Ricciardo Red Bull 4 3 3 2 1 2
D. Kvyat Red Bull 4 3 2 2 1 2
V. Bottas Williams 1 1 1 1 1 1
F. Massa Williams 1 1 1 1 1 1
S. Vettel Ferrari 2 2 2 2 2 2
K. Raikkonen Ferrari 2 2 2 2 1 2
F. Alonso McLaren 3 3 3 2 2 2
J. Button McLaren 3 3 3 3 2 2
N. Hulkenberg Force India 2 2 2 2 1 2
S. Perez Force India 1 1 1 1 1 1
C. Sainz Toro Rosso 4 2 3 3 2 2
M. Verstappen Toro Rosso 3 2 2 2 2 2
R. Grosjean Lotus 1 1 1 1 1 1
P. Maldonado Lotus 1 1 1 1 1
W. Stevens Manor 2 2 2 2 2 2
R. Merhi Manor 2 2 2 2 2 2
M. Ericsson Sauber 2 2 2 2 2 2
F. Nasr Sauber 2 2 2 2 1 2